Gå til innhold

Sushi - kalorier?


Gjest piazava
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest piazava

Er det noen som vet hvor mye kalorier det er i sushi? Tenker på sånn "vanlig" meny med rundt 15 biter. Kun laks, tunfisk, kveite, osv + ris, ikke tempura eller chilimajones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette lurer jeg også på! Men har hørt at en bit med ris og laks er ca 50 kcal. Så mellom en 6 til 8 biter bør du nok holde deg innenfor:) elsker sushi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Jeg elsker også sushi, og er redd det inneholder mer kcal enn hva man skulle tro. Men du kan legge inn sushi i matdagboken, både maki og nigiri med ulike typer fisk. Risen drar sikkert opp kcal-innholdet. Tror den kokes med eddik og sukker for å bli klebrig.. Du kan sikkert google gjennomsnittlig vekt på en sushi bit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

I følge matkalkulatoren her så er en bit sushi med laks på 35 gram lik 46 kcal.

 

Jeg regner da med at risen er inkludert - det må den da være for sushi er vel ikke sushi uten den riskladden under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Tror risen er inkludert ja, ellers heter det sashimi (kun rå fisk).

 

Det jeg mente i stad er at jeg tror en kan spise færre biter sushi enn man kanskje skulle tro pga risen. Nå er jo dette veldig individuelt, men jeg spiser fint en meny på 15 biter til middag. Andre blir mette av 4.. Jeg blir ikke så mett av ris, og hadde nok blitt mett lenger til færre kalorier og jeg hadde spist samme vekt i kun fisk. Med mindre det er mye fet fisk da. Bare ren gjetning, vet ikke om det er noe sannhet i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...