Gå til innhold

What?!?!


Gjest Nikita93

Anbefalte innlegg

Gjest Nikita93

Jeg ble litt paff nå, da jeg leste en artikkel med svar fra en PT. En jente lure på hvordan hun skulle spise o.l, med tanke på trening. Da anbefalte han telling av kcal på denne måten:

Næringsemner gir pr gram

" Protein - 4,1 kcal

" Karbohydrater - 4,1 kcal

" Fett - 9,3 kcal

 

Skal jeg da telle utifra dette i TILLEGG, eller kun se på "Energi: (154 kcal)" ?

For å gjøre det enkelt: Jeg teller kalorier, har gått ned 10 kilo på denne måten siden 7. mars (yey!), men ble som sagt litt satt ut. Skal jeg som vanlig kun se der det står kaloriinnhold pr 100 gram, eller legge til kaloriene som ligger i fettet og karbsene i tillegg? Jeg skjønner ingenting, og får ikke noe svar på google heller!

 

Håper det går bra med dere og deres vektnedgang også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Hvis du har gått ned 10 kg. siden 7. mars - så virker det jo som du har full kontroll på kcal. Tror du kan fortsette å telle på samme måte som før for det virker jo fint for deg. :D

 

Jeg teller også sån som du gjør, og har ingen planer om å komplisere det enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halfwaythere

Neida, det som står på energiinnhold er bare energien fra alle de energigivende næringsstoffene (proteiner, fett, karbohydrater), sånn at du slipper å legge dem sammen og regne ut :D

 

Det kan være lurt å se på næringsstoffene på ting i og med at proteiner og fett metter mer enn karbohydrater. Men alt i alt er det jo kcal inn - kcal ut som teller, så strengt tatt trenger du bare ta hensyn til tallet på energiinnholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikita93
Neida' date=' det som står på energiinnhold er bare energien fra alle de energigivende næringsstoffene (proteiner, fett, karbohydrater), sånn at du slipper å legge dem sammen og regne ut :D

 

Det kan være lurt å se på næringsstoffene på ting i og med at proteiner og fett metter mer enn karbohydrater. Men alt i alt er det jo kcal inn - kcal ut som teller, så strengt tatt trenger du bare ta hensyn til tallet på energiinnholdet.[/quote']

 

Tusen takk, var det jeg trodde!

Dere er herlige!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...