Gå til innhold

vonde vaner vanskelig å vende


Gjest fitnotfat

Anbefalte innlegg

Gjest fitnotfat

Har nettopp starta her, og håper at dette vil funke, har nemlig prøvd mange andre metoder en stund, som bl.a å spise minst mulig og trene mest mulig, og det har fungert en stund, og jeg har da kommet i den vanen å ikke spise så mye, jeg blir ikke like sulten som før.

sammtidg trener jeg minst 4 ganger i uka, hvor øktene variere mellom 2 til 3 timer(har ca 17 trimpoeng denne uken, og mer skal det bli utover helga ). Men her er det anbefalt at man skal ha minst 1600 kalorier, og i dag foreks hadde jeg ikke mer enn 400-og no. jeg er redd for at dette kommer til å føre til at jeg ikke går så mye ned i vekt. likevel føler jeg meg god og mett....

 

hva foreslår dere?

 

tusentakk! hilsen

 

fotnotfat!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Kjære deg, "metoden" du beskriver er "gal" og usunn på så mange måter at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne...

Dersom du skal ha mulighet til å yte noe under treningsøktene dine MÅ du jo ha i deg næring, ellers vil du rett og slett ende opp med å kollapse.

Når du slutter å spise, og slutter å være sulten, vil det si at kroppen tror du prøver å overleve en sultkatastrofe og går på "sparebluss" - dvs. lagrer det den kan, forbrenner minst mulig, og ganske fort vil gå over til å brenne muskler for å holde deg i live.

Dette høres ut som den typen "slanking" som legene kaller anoreksi, og som gjør at folk ender på sykehuset med hjertesvikt (siden hjertet også er en muskel, som til slutt blir angrepet av en kropp desperat etter næring).

 

Sist, men ikke minst, så er du jo på jakt etter en VARIG vektnedgang, dvs. et kosthold og en livsstil du kan leve med i fremtiden mens du jobber, nyter fritid, kanskje får barn etc.

Da fungerer det ikke med denne typen "selvmordsslanking", som ikke kan opprettholdes over tid. Hva slags kosthold har du tenkt å legge deg på når du er ferdigslanket? Tror du at det går noen automatikk i at du "plutselig", på magisk vis klarer å finne frem til en livsstil som gjør at du ikke går opp i vekt etterpå?

Varig vektnedgang tar tid, nettopp fordi det foregår på en sunn, fornuftig og levedyktig måte. Det anbefales IKKE å gå ned over 1 kg i uka dersom du vil unngå jojo-effekten.

Kalori-kalkulatoren (og matregistreringen) er lagt opp for at du skal kunne få i deg nok næring til å fungere i hverdagen og føle deg vel, samtidig som du går ned i vekt i et fornuftig tempo - og har et godt utgangspunkt til å holde deg på en grei vekt når du er ferdig med vektnedgangen.

 

Som eksempel har jeg holdt på med dette i 15 uker, jeg har gått ned 12 kg nøyaktig og har knapt trent i det hele tatt.

 

Så: Om du ikke bare vil gå ned i vekt, men også OVERLEVE, så følger du den menyen du har regnet ut her inne!

Lykke til med livsstilsendringen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...