Gå til innhold

Veien mot "julebordsesongen" - i god tid?


Gjest Islatte

Anbefalte innlegg

Gjest Islatte

Hei dere!

 

Jeg har en lang historie bak meg som spiseforstyrret, og skal ikke skrive seting på setning om hele fortiden min, men kan si så mye at jeg har vært ekstremt undervektig og tullet mye med maten de siste 5-6 årene. I fjor bestemte jeg meg for å snu livet mitt fra å gå rundt som ett beinrangel og forandret uvanene mine, tvangstankene og matvanene mine. Vektoppgangen gikk bra en stund til jeg gikk over til overspising, som har gjort at jeg sliter mye mer enn før.

 

Det har blitt til en utrolig vanskelig, skammelig og vond sirkel som jeg ikke har kommet meg ut av, hvor det er snakk om sykelige mengder mat HVER dag.. Jeg er stolt av å ha lagt bak meg undervekten, men jeg kan ikke fortsette å ha det sånn jeg har det nå heller. Dessuten har jeg nå 10 kilo for mye som jeg vil bli kvitt, og jeg er nødt til å slutte med den uendelige overspisingen som gjør at jeg fyker opp i vekt uke for uke først og fremst for å komme tilbake til trivselsvekten.

 

Derfor har jeg bestemt meg for å gå ned maks 10 kilo frem til den såkalte (irriterende) julebordsesongen! Jeg har lært av mine feil og vil ikke ha noen quick fix eller strenge regler, når jeg når trivselsvekten vil jeg uansett HOLDE den så det spiller ingen rolle hvor lang tid jeg bruker på det, jeg vil fortsatt ha den til senere også ;) Vekta er ikke viktig for meg, men speilbildet. Ellers vil jeg bare veie meg en gang i blant for å holde ett øye med fremgang. Hovedpoenget er uansett for meg å SLUTTE med overspising og få mer kontroll over både livet og maten igjen, vekten vil da komme i tillegg.

 

Vil noen være med? Motivere hverandre uansett om det sikkert ikke er så mange som sliter med det samme som meg? :D Samme hvor mye du skal ned, jeg trenger noen å "holde sammen med". Jeg kunne ihvertfall trenge litt støtte og ha noen å fortelle om enten feil eller fremgang. Jeg starter I KVELD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...