Gå til innhold

Null selvdisiplin


Gjest Ninzy

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg skal melde meg på internettkurs... Meeeen.... Jeg er helt håpløs om dagen:

* Vil trene før jobb, men greier ikke å stå opp før jeg må!

* Har holdt en "grei" vekt i noen år nå, men nå føler jeg at jeg er "stor" igjen... Selv om ikke har forandret meg noe.

* Får veldig lyst til å begynne med kurs, trening, livstilendriner osv, men det blir bare et "blaff". Tenker at siden jeg prøver å få barn, så blir jeg stor likevel. Men egentlig vil jeg ha et godt grunnlag å videreføre til barna.

* Har et normalt kosthold og grei kunnskap, men må nok bli enda mer bevisst på det.

* Prøver å spise hver 2,5-4 t, men ikke alltid lett på jobb...

 

Trenger hjelp! Ser at andre er så flinke, men greier ikke å motivere meg selv med noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og leser Beck diet solution, og der er et av de første punktene at man skal lage seg en liste over alle grunnene man ønsker å gå ned i vekt, feks at man blir friskere, får mer energi, føler seg bedre etc etc. Bruk gjerne litt tid på denne listen. Så skal man lese gjennom den to ganger hver dag, for å holde motivasjonen oppe. Det er også lettere å motivere seg selv når man ser hvorfor man gjør det man gjør. Kanskje det kan hjelpe deg?

 

Kanskje du også bør tenke på hvordan du kan gjøre endringer som du kan leve med i lengden? For hvis du går for strengt ut, så er det jo lett for at det blir sånn som du sier, at det bare blir et blaff.

 

Trening, feks. Selv om det kanskje høres fint ut å trene om morgenen, er ikke det sikkert at det er det riktige tidspunktet for deg siden du ikke greier å stå opp tidligere. Kan du finne et annet tidspunkt å trene på, som passer DEG, slik at du klarer å gjennomføre? Det trenger ikke å være mye, jeg trener feks 30 day shred, det er bare 20 minutter, men veldig effektivt. Dermed blir det lettere å få plass til det i hverdagen.

 

Ikke alle er like, og det som fungerer for en person fungerer ikke for alle. Men det kan være greit å lese litt om hva andre har gjort, og så prøve det ut selv. De tingene som fungerer for deg, beholder du, mens de tingene som ikke fungerer så bra i ditt liv bytter du ut med andre sunne ideer du kan prøve.

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Man VET liksom hvordan man gjør det, men det går ikke helt som man vil. Har hatt det slik i minst ett år nå, opp og ned, frustrert over vekta som sakte men sikkert har økt siden jeg var ferdig med sist kurs, over at jeg aldri har TID eller overskudd, eller motivasjon til å gjøre noe med det.... Sist gang jeg gikk kurs, gikk jeg ikke ned noe. Ga litt "blaffen" rett og slett, selv om kurslederen var flink og oppmuntrende... Laga meg unnskyldninger, og var lei av at jeg ikke bare kunne være fornøyd med meg selv slik jeg er... OG sånn har det vært leeenge. Mistet pappa og mormor i løpet av høsten og vinteren, så for meg toppet det seg med dårlige følelser nå... :) Aner ikke hva som egentlig fikk meg på rett spor, men bare var så nede og oppgitt over vekta. Forrige søndag klarte jeg det "kunststykket" å spise 4 kvikklunsj og 1 New Energy, i tillegg til kveldsmaten....DA var det nok for meg. Fant ut at jeg ikke kan gi meg, for jeg liker meg selv BEDRE 6-7 kg mindre enn jeg er nå, og alle rundt meg har det bedre da, så jeg får gjøre dette på egenhånd. Nå har det snart gått en uke, og bra så langt.....vet IKKE hvor lenge det varer, men denne lørdagen har jeg holdt meg til 1700-1800 kcal, mer enn jeg burde, men likevel mindre enn vanlig. Og når jeg først er i gang, kan jeg jo ikke gi meg! Så, mitt råd er vel egentlig - IKKE GI DEG! Hvis du virkelig vil ned i vekt, for din egen del, ikke gi opp! Plutselig løsner det! Planlegging er et must i begynnelsen tror jeg, med veiing av alt du spiser, og å øve seg på å si NEI, eller ja takk, men litt.... (Jeg er flinkere til å si nei takk, for spiser jeg litt, blir det gjerne mer. Spesielt sjokolade...)

 

Aner ikke om dette hjalp, eller bare gjorde det verre. Lykke til uansett.

 

Dundredei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...