Gå til innhold

Flere som skal ned rundt 7.5 kilo?


Gjest hverdagstjukk28

Anbefalte innlegg

Gjest hverdagstjukk28

Hei alle sammen!

 

Jeg er ei jente på 28 som koser meg litt for mye til tider, og er litt for glad i å sitte i sofaen.. Har vært jo-jo slanker i flere år. Jeg er 1.76m høy og veier 76.5 kilo. Vil ned til 69 kilo.

 

Noen andre nyoppstartede Grete-medlemmer som vil slenge seg med meg? Gøy å ha noen å utveksle tanker, erfaringer, tips og ikke minst frustrasjoner med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmie78

Jeg vil tro det er circa det jeg skal ned...

 

Kryptisk? Neida - eier bare ikke vekt, så må ut og kjøpe en før jeg vet kg, vet nå bare at jeg har noen cm for mange rundt magen til å passe inn i de fine dongeribuksene mine ;)

 

Jeg er 177 høy, 32 år, i grei form men på den bleikfeite sida av sunn, liker både å trene og å ete - utfordringene oppstår når det blir for mye av det siste og for lite av det første. Og det har det dessverre vært de siste fire årene, av ulike årsaker (mangel på treningsmuligheter, skader, ren og skjær latskap), så nå er det tid for innsats!

 

Og for en gangs skyld skal jeg ikke bare skrive ned for meg selv mine mål og planer og regnskap, men prøve å få litt ekstra motivasjon ved å gjøre det *litt* offentlig - ikke helt da, men her inne i alle fall :D

 

Helt enig i at litt utveksling av erfaringer og ikke minst litt perspektiv de gangene det ikke går så greit, vil kunne hjelpe!

 

Så jeg er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipphipp86

dette var jo et genialt mål for meg å henge meg på =)

 

jeg er skal satte meg nytt del mål idag på 67 kilo, veier når 68 kg hehe...så her snakker vi småå mål...men store for meg.. har gått ned ganske mange kilo, så det går saktere nå, men det er heeelt ok. trener også masse.

 

i det siste har jeg lagt meg til en uvane å spise veldig lite, type under eller rett over 1000 kcal. dette vet jeg at jo egentlig gjør at jeg går saktere ned... men vet ikke helt åssen jeg skal komme ut av denne uvanen....

 

 

jente 24

start: 95 kg

 

nå: 68kg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ned noe sånt:)

Har vært sunn til tider, men nå er det blitt alt for mye sjokolade og alt for lite mosjon:( Jeg klarer to uker,går ned til 66-67, så mister jeg litt motivasjonen eller føler det går greit, så ramler jeg helt ut på med mat og snop igjen, og opp på 68-69. Det har jeg vel slitt med de siste mnd. Men nå er det stopp!

Skal i bryllup i midten av august, ny kjole frister( men ikke i denne kroppen her!)

Så nå må jeg legge ned en kjempe innsats i trening og kosthold!

 

Skal legge inn mål og vekt i mårgen. Da begynner mitt nye liv(igjen..)Men denne gangen skal jeg klare det!

 

Har dere en plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaulaFrank

Jeg har hittil gått ned 10 kg,men ønsker å gå ned 5-7 kg til.

Første målet er 5 kg ned til vi skal til Mallorca i slutten av august.

Veiedag på torsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig denne tråden kan bli aktiv og nyttig for oss alle! Jeg har vært på forum for gravide og ammende, men savner noen å jobbe sammen med mot målet. Når jeg så denne tråden, tenkte jeg at "dette er perfekt for meg!" Jeg ønsker å gå ned ca 6-7 kg, og vil prøve alt jeg kan å holde fokus også nå om sommeren. Ferietider bruker å vere en skikkelig felle for meg, og før jeg vet ordet av det, er vekta økt med 2-3 kg. Det trenger jeg definitivt ikke denne sommeren. Jeg har baby på 3 mnd,og kan ikke "rase" ned i vekt, men ønsker kontrollert nedgang og målet er iallefall i snitt en halv kilo i uka. Jeg er ikke overvektig, men ønsker så inderlig å komme tilbake til trivselsvekt og inn i mine gamle klær. Ved tidligere graviditeter har dette gått bra,men det har tatt lang tid og det krever både disiplin og jobbing.

Jeg slenger meg gjerne med på veiedag torsdager, og vil legge inn vekt førstkommende torsdag. Vi snakkes da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått på vekta, og ser at jeg har 6,7 kg som skal av... Jeg prøver å ikke stresse, men ta en (halv)kilo om gangen. Målet er å leve sunt, unngå store utskeiielser i det daglige som vanligvis er vanskelig å motstå for meg... (snop, kjeks o.l.)

Fram til neste torsdag prøver jeg meg på følgende: Måtehold mtp tilbehør til kaffikosen! Jeg har kjøpt en pakke Troika (porsjoner), og tar EN per dag til kaffien. Jeg har prøvd å KUN spise snop på lørdager,men det har blitt en del småsprekker. Så nå vil jeg forsøke dette - har aldri prøvd et SÅ kontrollert måtehold før ;)

Ellers er det et mål å følge vanlig balansert kosthold, få i meg 3 frukter hver dag, og ellers få tatt en rask gåtur/fjelltur minst annenhver dag. Noe mer trim har jeg ikke sjans til med 3 barn i forskolealder.

Hva tenker dere andre - flere som har lagt en slagplan?

Gleder meg til at vi kan følge hverandre, være til hjelp og støtte for hverandre! :)

 

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg

Mål: 61 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det på tide å gjøre opp status for denne uken. Har en grei nedgang å melde,skulle gjerne vært mer,men ammer - så jeg må passe på å gå sakte,men sikkert nedover. Håper det kan fortette slik gjennom sommeren. Merker at det er vanskelig å holde fokus. Mange fristelser!! - og for tiden mye besøk,så da blir det lett at man disker opp og forsyner seg selv også. Men føler jeg har klart meg uten de store utskeielsene. Fungerer bra med en liten bit sjokolade til kaffien hver kveld, da har jeg noe å se frem til. I helgen spiste jeg litt mer snop i tillegg på lørdag. Føler det er viktig å unne seg litt, men innenfor rimelighetens grenser.

 

Hvordan går det med dere andre? Jeg har så VELDIG lyst til å høre fra dere, at vi er flere som kan være aktive her. Har savnet det slik på de andre trådene, at etterhvert så er det så mange som faller ut og så står man nesten alene igjen. Da er ikke motivasjonen så enkel å holde oppe heller. Siden denne tråden er nokså nystartet, så håper jeg virkelig dere er klar for topp innsats og at vi kan hjelpe og heie hverandre frem. Jeg hører gjerne fra dere!! :)

 

 

Torsdag, 30.06.11: 67,2 kg (- 0,5 kg)

Torsdag, 23.06.11: 67,7 kg

Mål: 61 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...