Gå til innhold

Får ikke til !!


Gjest Chickaboo

Anbefalte innlegg

Gjest Chickaboo

Heisann.

 

Lurer på om noen kan gi meg litt råd.

Har akkurat begynt å trene i helsestudio. Trener styrke og kondisjonstrening.

Problemet mitt ligger vel helst i matveien. Hva skal jeg spise???!?!?

Føler jeg er lei av all mat, og jeg klarer heller ikke å finne sunn mat.

 

Etter at jeg begynte å trene så har "godtesuget" kommet for fullt. Føler jeg bare må gå rundt i huset å lete etter sjokolade når jeg kommer fra trening. Føler meg panisk.

Er det her unormalt? Og har noen gode tips om hva jeg må spise, hvor mye og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du spiser nok! Spesielt når man trener er det viktig å få i seg nok mat, og dersom du ikke spiser nok vil blodsukkeret falle, og du får super-hunger (gjerne søt-sug!)

 

SUnn mat kan være ogd mat, men det kreves ofte litt planlegging. Lest litt på oppskriftene her inne på nettet! -Mager middag er rent kjøtt, fugl og fisk (selv fet fisk er sunt), og det finnes mange spsennende krydder og kombinasjoner!

 

Pass iallefall på å få i deg nok, ellers vil kroppen beskytte fett-reservene dine, og da går du ikke ned i vekt.

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte å trene så har "godtesuget" kommet for fullt. Føler jeg bare må gå rundt i huset å lete etter sjokolade når jeg kommer fra trening. Føler meg panisk.

Er det her unormalt? Og har noen gode tips om hva jeg må spise' date=' hvor mye og hvor ofte?[/quote']

 

Hva med å ha noen proteinbarrer med sjokoladesmak liggende? Eller noen Nutrilettbarrer? De smaker godt og har mer næringsverdi enn ren sjokolade?

 

Kan også være lurt å planlegge et måltid rett etter trening - så får du litt i magen før du blir desperat. Hvis du føler deg mer sulten rett etter at du har spist din tilmålte posjon, så prøv å vent en halvtime før du går på sjokoladejakt :) Da rekker magen å registrere at den har fått mat og sjokoladesuget forsvinner muligens.

 

Confekta sine lavkalori sjokoladedrikker gir lite kcal og smaker godt. Fins også lavkalori sjokoladepudding feks (Heistad), som kanskje kan brukes når du er som verst sjokoladehungrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

 

det er nok riktig at du spiser for lite.

Jeg har i allefall fått lært at det er viktig å spise protein når man trener styrketrening ++

Hvis du har problemer med å spise nok protein,så kanskje du kunne spise proteinbar eller proteintilskudd(det er ikke kun til bodybuildere)

protein og fiber metter mer enn kulhydrater.

 

Men unngå å spis noe med sukker i, for man blir bare så sulten etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er kanskje ikke et så kjempe godt råd...

men mørk sjokolade ( over 70% ) er jo god sjokolade.

Sjokolade kan jo være sundt hvis man spiser den "ren", uten all sukkeret som er tilsatt.

Man kan få Møøøøøøøørk sjokolade på¨heslekost forretinignene.

 

men det er jo kalorier i den også, så vær forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chickaboo

Tusen takk for alle svar.

Får på en måte dårlig samvittighet når jeg spiser mye, men det er vel bare en vanesak. Spiser minst 3 måltid for dag (blir som regel mer).

 

Skal prøve så godt jeg kan å få til det her...med deres hjelp selvfølgelig ;)

Tusen, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...