Gå til innhold

Hei! Er ny her og lurer på noe!


Gjest AnnieG

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned fra 68 til 62 kilo etter svangerskap. Jeg har forsøkt litt forskjellig bla. sykehusdiett og lavkarbo men det virker dårlig på meg. Jeg har litt lavt stoffskifte, men bruker ikke medisiner foreløpig. Dette gjør at det er vanskelig å gå ned. I flg vektklubben skal jeg spise 1600 kcal om dagen. Er ikke det litt mye?? Er det kcal forslaget satt opp som forslag for å holde vekten eller gå ned?

 

Jeg pleier å spise en Dobbel 0 % til frokost sammen med litt solsikkefrø, linfrø, gresskarkjerner og 5. hasselnøtter. Dette blir ca 228 kcal. Fikk bare opp masse røde NEI på alle varene.. huff... har det noe å si så lenge jeg holder meg innenfor kcal forslaget?? Jeg spiser bare slike frø til frokost. Ikke ellers. Vet jo at det er mye kcal i dem! Når man har lavt stoffskifte må man spise lavglykemisk. Jeg har fått streng beskjed om dette fra legen for at jeg skal unngå å måtte begynne på medsiner. Synes dette er litt vanskelig. Jeg er flink til å holde meg borte fra mettet fett, så jeg spiser ikke lavkarbo i den forstand, men er flink til å ikke spise for mye som påvirker blodsukkeret mitt.... Er det noen her som har samme utfordringer som meg?? Jeg kjenner jeg mister litt motivasjon.... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Jeg skal ned fra 68 til 62 kilo etter svangerskap. Jeg har forsøkt litt forskjellig bla. sykehusdiett og lavkarbo men det virker dårlig på meg. Jeg har litt lavt stoffskifte' date=' men bruker ikke medisiner foreløpig. Dette gjør at det er vanskelig å gå ned. I flg vektklubben skal jeg spise 1600 kcal om dagen. Er ikke det litt mye?? Er det kcal forslaget satt opp som forslag for å holde vekten eller gå ned?

 

Jeg pleier å spise en Dobbel 0 % til frokost sammen med litt solsikkefrø, linfrø, gresskarkjerner og 5. hasselnøtter. Dette blir ca 228 kcal. Fikk bare opp masse røde NEI på alle varene.. huff... har det noe å si så lenge jeg holder meg innenfor kcal forslaget?? Jeg spiser bare slike frø til frokost. Ikke ellers. Vet jo at det er mye kcal i dem! Når man har lavt stoffskifte må man spise lavglykemisk. Jeg har fått streng beskjed om dette fra legen for at jeg skal unngå å måtte begynne på medsiner. Synes dette er litt vanskelig. Jeg er flink til å holde meg borte fra mettet fett, så jeg spiser ikke lavkarbo i den forstand, men er flink til å ikke spise for mye som påvirker blodsukkeret mitt.... Er det noen her som har samme utfordringer som meg?? Jeg kjenner jeg mister litt motivasjon.... sukk[/quote']

 

Det er jo ikke så mange kilo du skal ned, men det spørs litt hva du veier, hvor høy du er osv..

men regn ut her: https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

Om det er Nei-mat bør du kutte dette ned, kanskje det er nok å spise det 1gang i uken. Men du må bare sette deg inn i hva forskjellig mat inneholder, veie maten og så skal du se at det ikke tar så alt for lang til + det er kjempe viktig med trening.

Lykke til,,

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- og velkommen hit. :- ))

 

Eg har også lavt stoffskifte - og har faktisk ein prøveperiode uten medisiner akkurat no, fordi stoffskiftet mitt har stabilisert seg nesten innenfor normalverdier etter svangerskapet. Mens eg amma var det heilt PERFEKT! :- ) Men det gir oss litt ekstra utfordringer ved slanking. Eg har tidligere gått ned 25 kg., og det var i denne perioden eg fant ut om stoffskiftet mitt, og begynte på medisin.

Min erfaring var at det berre rett og slett tok lenger tid for meg... Det er frustrerande og irriterande og alt det der, men eg gjekk stort sett nedover, men der andre gjekk ned ca 1 kg. på veke, så tok eg kanskje 2-300 gr. *PHJUUU* SAAAKTE!!!

Så eg fulgte opplegget til G.R - og som sagt ; det gjekk nedover, men i krabbefart. :- @

 

Eg har ikkje så mange svar til deg vedr.å ete lavglykemisk, mettet fett og lavkarbo, i forbindelse med G.R. opplegget, men eg vil anbefale deg å satse på EIN diett, og ikkje ta nokon elementer fra G.R. litt Atkins, litt lavkarbo - og sette det sammen til din egen AnnieG-kur. Da er det nesten umulig å sjå etterpå kva som fungerte og kva som ikkje fungerte. G.R. opplegget er sammensatt av alle elementene som skal til for å lykkes, men viss du bytter ut det du ikkje `trur` på, så vil eg tru at litt av heilheten faller bort.

 

Håper du finner ein metode som fungerer, er spendt på å følge med - og er veldig spendt på å forsøke å slanke meg, uten medisiner no!

Men som sagt ; eg har klart det før - og det var ein tolmodighetsprøve, men det gjekk. Har holdt meg i vekt etterpå, bortsett fra disse J%"%&%¤¤##&( graviditetskiloane som kom rett på igjen. ...

 

Eg har ein tråd her ; Graviditetskiloene er tilbake - kom gjerne innom og ver med! Vi har nemlig bestemt oss ; SKAL LYKKES DENNE GANGEN! :- D

 

Uansett ; LYKKE TIL!!!!

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får bli med på tråden din! Jeg håper og tror det skal gå denne gangen!. Det første jeg må gjøre er å spise på rett tid av døgnet. Jeg har funnet ut at kveldsmaten min bli 200 kcal for mye og totalen for lite, så jeg må vel forsøke å spise litt flere måltider på dagen. Jeg synes 1600 kcal er MYE.. Kanskje kroppen min går på sparebluss i og med at jeg har spist mye mindre enn det over lang tid...... I morgen skal jeg begynne på Elixia. Jeg trente masse før jeg ble gravid, så det er bare å sette igang. Får håper det gir resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså ingen peiling på mat og lavt stoffskifte, så der skal jeg ikke engang prøve å gi deg råd :) , men 1600 kcal er ikke mye egentlig. Og hvis du får mange "nei" på matvarene, ville jeg prøvd å finne alternativer. Går du på kurs? Kanskje du kunne melde deg på et Ekspresskurs på nett? Kursleder har sikkert noen gode tips til mat for deg, og det er lettere å komme inn på "rett spor" og lære mer om matinntak o.l. JEg har i alle fall lært MYE på de kursene jeg har gått. Er vel ca 4 år siden jeg gikk mitt første kurs, og det er vel først nå jeg begynner å få forståelsen for hvorfor det å spise rett mat er så viktig. JEg har vel trodd at "en kalori er en kalori", mem på kroppen og sultfølelsen føles det bedre når jeg spiser mer "rett" etter GR-metoden, om du skjønner. Kan hende at med et ekspresskurs og trening forvinner kiloene dine fort! Hvor gammel er babyen din?

(Stikk gjerne innom hos meg og på "LeiLeiLei" inne på "Motiver meg!" :) Er med på Twinsmums tråd og, og vi har jammen bestemt oss!! :) )

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...