Gå til innhold

Gravid - amming - ammeslutt = tjukk!


Gjest annamia

Anbefalte innlegg

Gjest annamia

Hei!

 

Jeg er en 24 år gammel tjej, som har en datter på strax 16 måneder. Livet med småbarn er superdupert, men kroppen har vært gjennom mye de siste 2 årene og kosthold/vekt er ute å kjøre!

Jeg la ikke på meg så mye som gravid, og gikk ned masse da jeg ammet fullt i 7 måneder. Plutselig veide jeg 55 kg - altså ganske så slank med på mine 170 cm. Jeg kunne spise hva jeg ville og koste meg masse, og pga ammingen trengte jeg ikke tenke på vekta. Men så trappet jeg ned ammingen og nå har jeg sluttet, og vekta har steget kjapt! På 5 måneder har jeg gått opp omtrent 8-10 kg, og kostholdet er ekstremt dårlig... For hver kilo jeg legger på meg blir jeg mer og mer deppa, og dermed sniker jeg til meg trøst i form av f.eks. skjokolade... Huff og huff, noe må gjøres!

I tillegg blir det en form for belønning når snuppa er lagt, og jeg kan slappe av + at jeg nok kjedespiser litt.

 

Jaaa, som dere skjønner er det ikke bare vekta som må ned men det må også en kostholdsendring til. For min egen, og lille snuppa sin del. Det er jo viktig at hun får et godt forbilde, og at jeg ikke dropper middag med henne for å spise chips når hun er lagt.

 

Jeg syntes det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, men kikker meg rundt her etter noen som kanskje er i samme båt eller som har noen gode råd og tips :)

 

Nå veier jeg ca. 64 kg og vil gjerne komme meg under 60 igjen. Skal veie og måle litt i morgen :) Pluss lage meg en plan!

 

Hugs and kisses Annamia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...