Gå til innhold

GR og amming + spm om grønnsaker


Gjest Pippo

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt fersk på GR og håper dette kostholdet kan gi meg gode og sunne matvaner som det er lett å leve etter - og samtidig gå ned noen kg ;-) Jeg har regnet ut at jeg skal følge meny 2 og har lest at man skal velge en meny over når man ammer. Lurer dog på om det er nødvendig nå som sønnen min er over 9 mnd? Ammer fortsatt noe (også på natta og har tenkt å fortsette litt til), men merket et skille for 2-3 mnd siden hvor ammingen helt tydelig ikke krevde så mye energi lenger. Var ikke så sulten som i starten, og begynte å legge på meg, i stedet for å gå ned, til tross for samme kosthold. Lurer derfor på om produksjonen virkelig "koster" 300 kcal så sent i ammeperioden og om det da er nødvendig å følge meny 3? Vil ikke risikere hverken å miste melka eller å skille ut miljøgifter i den. HAr noen erfaringer på dette området?

 

Har 2 dager bak meg med rundt 1600 Kcal, og det har gått ganske bra. Kjenner jeg er mer sulten rundt middagstider, og maten metter ikke så mye som jeg er vandt med. Veldig tankevekker hvor stor en middagsporsjon EGENTLIG skal være ;-)

 

Kan jeg virkelig spise nesten ubegrenset med grønnsaker som er Ja-merket? Blir litt forvirret av oppskriftene som har en begrensing....

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Grønnsakene først: Du kan langt pp vei spise så mye jagrønsaker du vil, men etj kg gulrot gir altså 300 kcal. Så som mrd alt annet, alt med måte. Men du får jo i deg godt med vitaminer og godsaker, og demper trangen til usunne ting betraktelig. Ang meny ville jeg prøvd meg litt frem, start med meny 3 2-3 uker og se hvordan det går med vekta, gå ned til meny 2 hvis dunser det er nødvendig! Lyke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...