Gå til innhold

Sulten!!!!


Gjest Gemini567

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini567

Har ett lite problem ang måltider jeg... Jeg jobber turnus, og når jeg har tidligvakt begynner jeg kl 0700 på jobb. Jeg spiser alltid frokost før jeg drar på jobb, men er jo sulten igjen ved 0930 tiden da.... Så lunsjen blir tidlig disse dagene. Når jeg har seinvakt begynner jeg kl 1500 på jobb, så da blir frokosten i 8 - 9 tiden. Disse dagene er det mye lettere å holde seg til "fasiten". Når jeg står så tidlig opp så får jo døgnet flere våkne timer liksom. Og sulten blir deretter:(.... Noen forslag på hvordan man løser dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta med oppkuttede grønnsaker på jobb og spise det innimellom?

 

Eller prøve å få i deg mer fiber? Det finnes noe som heter Benefica elns som er fiber man løser opp i drikke. Det skal jo hjelpe med metthetsfølelsen, kanskje dette kan være noe for deg? Evt har knekkebrødet Fiber plus eller Fiber balance mye fiber og få kalorier, så det kan også være noe å prøve.

 

Nå vet jeg ikke noe om hvordan du spiser, men kanskje det er mulig å bytte ut måltidene dine med noe som gir mer metthetsfølelse? Grovere mat, mer grønnsaker, mer proteiner?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini567

Tusen takk for svar! Spiser nok for lite grove og sunne produkter ja:(..... Men man venner seg på en måte til sulten etterhvert også, magesekken skrumper jo inn...... Skal iallefall ikke gi meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å venne deg til å gå sulten! Spis hver 3. til 4. time, ha tre hovedmåltider og putt inn sunne og gode mellommåltider. Og drikk mye vann - helst et par liter pr dag!

 

Selv for turnusarbeidere går det an å planlegge en fornuftig dag!

 

Et jevnt blodsukker og en jevn forbrenning er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prillan

hei der

Om du ønsker å gå ned i vekt må du droppe fine brødtyper. Du må spise måltider som gir deg en metthetsfølelse. Grovt brød og grønnsaker på brødskivene i tillegg til pålegg. Havregrøt er også et fint alternativ om du liker det.

Jeg er også oppe tidlig og sliter med frokost før jeg går på jobb.

Jeg spiser en dobbel 0 youghurt eller banan før jeg går hjemmenfra(ca. kl 0600) og så spiser jeg frokost på jobben ved halv åtte tiden. På den måten holder jeg ut til lunsj, men jeg får også det viktige i magen fra starten på dagen.

 

Blir det kritisk så har jeg en pose knaskerøtter i veska, eller knekkebrød som nevnt tidligere. Vann er også veldig viktig. Alltid vann i glasset og drikker man nok hjelper det til på sulten.

 

Lykke til - jeg også hater å gå sulten.

 

MVH Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...