Gå til innhold

For oss som er veldig glad i søtt!!:)


Gjest TH88

Anbefalte innlegg

Hei hei:)

 

Jeg tenkte det kunne være fint å ha ett innlegg for oss som er veldig glad i mat og søtt, å som har dager vi spiser myyye mer enn vi burde.

 

Litt om meg selv: jeg har gått ned fra 78kg til 64kg på ca to år. Men har nå gått opp til 68kg som jeg har veid siden februar. Hadde det ikke vært for at jeg har vært like flink med trening jevnlig ville jeg nok gått opp mye mer. Vet de 4 kg ikke er mye, men er sikker på at det er flere der ute som har de samme irriterende kg.

Grunnen til at jeg har lagt på meg litt er på grunn av disse enorme spisedagene mine, jeg får skikkelig mumse kikk, å spiser alt jeg vil ha å mye mer. Kcal budsjettet blir jo selvfølgelig langt over der jeg burde være.

 

Jeg har nå funnet noen oppskrifter, snadder som jeg vil dele med dere. Dette har funket veldig bra for meg i noen uker nå. Lysten til å spise 1 stor sjokoladeplate og en potetgull pose har lissom ikke vært der.

 

I går spiste jeg meg god og mett, å følte jeg koset meg skikkelig samtidig som mage sekken og hodet var fornøyd.

 

Jeg laget pannekaker som jeg laget som små "lapper" .

4 eggehvitter

20g mandelmel

20g hi maize

1ts bakepulver

40g kesam mager vanilje

2ss sukrin melis

1ts jbk

10g vanilje proteinpulver

Kanel og kardemomme.

 

Dette ble 5 små pannekaker, jeg hadde 35g lerums jordbær syltetøy på og 10g vita letter smør med sukrin på. Så sinnsykt godt ble det.

Bare lappene uten syltetøy og smør kom på litt over 200kcal. Disse er det veldig mye protein i å lite karb.

 

Så laget jeg eldorado sin sjokoladepudding uten tilsatt sukker, som var kjempe god!!! Kunn 56 kcal per 100g.

Spiste også 30g ferdig poppet maarud popcorn og en nutrilett sjokolade.

Synes ikke dette kom dårlig ut på en lørdags kveld med 1750kcal innkludert mat gjennom hele dagen.

 

Hvis noen andre har gode tips eller oppskrifter som vi kan fylle magesekkene med når søt behovet kommer så hadde det vært kjempe fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at jeg har ikke veid meg på noen uker nå, så vet ikke om jeg har gått ned noe. Men føler meg mye bedre rundt livet. Skal veie meg i morgen tidelig. Blir spennede å se nå som jeg har hatt litt mer kontroll på kose dagene mine.

 

tenkte jeg skulle teste ut en muffins oppskrift etter på. Er de vellykket så deler jeg de med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...