Gå til innhold

amming og livstilsendring


Gjest Junana

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har netopp meldt meg inn og prøver å endre livstilen min litt for å være sunnere og ta av meg et par kg sakte men sikkert fram mot ammeslutt.

 

Jeg har en datter på 5 mnd og hun blir fullammet. Hun har gått bra opp i vekt og jeg har spist hva jeg vil de første 5 mnd jeg ammet (jeg hadde hyperemesis i svangerskapet, og kastet opp helt til slutten og fikk i meg minimalt , så var veldig matglad etterpå for å si det slik)

 

Nå har jeg kuttet ut brus og godteri og prøver å spise frokost, lunsj, mellommåltid, fruktmåltid, middag med salat/grønnsaker til og en brødskive til kvelds

 

Når jeg sjekker kcal på dette kommer jeg opp i 1600 kcal på en god dag.. og dette blir jo fort alt for lite ved fullamming. (bør vel ligge på 1900?)

 

Jeg spiser mer enn jeg gjorde før, bare sunnere, og da får jeg i meg for lite kcal..

 

eksempel på dagsmeny:

 

frokost: 2 brødskiver med gulost og 2 glass melk

 

lunsj: 2 brødskiver med kyllingpålegg/skinke og 1 glass melk

 

mellommåltid: har blitt en halv nutrilettbar siden jeg er ofte på farten rundt disse tider. Spiser det bare for å holde forbrenningen i gang.

 

fruktmåltid: 1 banan og 1 eple

 

middag: 1,5 porsjon fullkorns spaghetti, 100 gram karbonadedeig, spaghettisaus fra toro og en liten salatpose fra bama med littegrann dressing i.

 

kvelds: 1 brødskive med leverpostei eller lignende

 

 

Hvordan skal jeg heve kcal inntaket her? spise hele nutrilettbaren/evt en yoghurt til mellommåltid? holder det å bare innføre en ekstra brødskive til frokost kanskje?

 

Alle gode råd og tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...