Gå til innhold

Pizzabunn - veldig usunt?


Gjest Missyen

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

I dag lagde jeg meg en pizza. Brukte Nå pizzabunn med spelt og fullkorn, tomatpurre, go' og mager kjøttdeig samt vita hjertego' ost. Tok halv porsjon av alt. Når jeg regner dette ut, kommer jeg opp i nesten 1200 kalorier, hvor pizzabunnen alene er på 700 kcal. Synes dette var fryktelig mye, har lagt på en 1300 kcal den siste mnd. Er pizzabunnen veldig usunn, eller er den bare mye kalorier i pga melet? Spiste to stykker til middag istad sammen med masse salat og agurk. Tenkte å spare de resterende tre stykkene til kvelds, høres dette ut som en god idé? Da får jeg ca 1600 kcal på en dag, inkludert både frokost og frukt/grønnsaker. Og kan jeg oppleve redusert vektnedgang pga dette? Har gått ned ca 0,5 kilo i uken, litt kjipt hvis dette stopper opp pga en pizzamiddag :)

 

På forhånd takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok alle pizzabunner inneholder mye kalorier, selv om man kan gjøre den sunnere ved å bruke fullkornsprodukter etc. Så selv om den kan være sunnere, vil den nok alltid være kaloririk. Selv spiser jeg lite pizza fordi jeg føler at jeg får lite metthet for kaloriene, men det er jo veldig individuelt.

 

Hvis du spiser mer enn du pleier, er det naturlig at vekten kanskje ikke går like fort ned. Om du gjør dette bare en dag eller to er det jo ikke de store utslagene det er snakk om. Kanskje det til og med kan være bra, fordi du gir kroppen din en liten pause fra den verste "sulten" (som kroppen kan oppleve det som).

 

300 kalorier mer enn du pleier å spise en dag tilsvarer bare ca 40 gram mindre vektnedgang. (300/7000 - 7000 kcal er ca 1 kg ned). Så det er jo ikke de store utslagene du får fra denne ene dagen. Men hvis det plager deg likevel, kan du jo heller trene for 300 kcal ekstra denne uken?

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...