Gå til innhold

De skumle oppussingskiloene


Gjest Kaloritrollet

Anbefalte innlegg

Gjest Kaloritrollet

Jepp, kjøpte meg en kåk med oppussingsbehov i vinter. Det resulterte i 7 skumle oppussingkilo! I tillegg til noen små kjærestekilo som kom i fjor.

*grøsser på ryggen*

 

Så nå er det slutt på hurtigmat og "så flink jeg har vært til å male ost og kjeks".

Du tror kanskje man er masse i aktivitet og bærer tunge ting opp lange trapper og pusser, sparkler, maler, river snekrer, flislegger og at man blir sprek av det? Heeelt feil. Sett mange som har gått i oppussingsfella i det siste gitt. Men leiligheten ble fin da! Bare så synd at jeg ikke ble fin i takt med kåken...

 

Da er det bare å sette igang da. Pusse opp seg selv, og være like grundig som med kåken. Rart jeg ikke automatisk er like motivert til dette prosjektet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner meg godt igjen i "se så flink jeg har vært å male"-småspisingen. Når man har klatret opp og ned fra gardintrappen i fem-seks timer, eller bøyd seg ned til malingsspannet og strukket seg opp til taket igjen femtiåtte ganger, føles det som man trenger noe ekstra. Da er det viktig å ha sunn snacks tilgjengelig, merker jeg. Jeg tar ofte opp en pose jordbær eller blåbær fra fryseren, før jeg begynner å male. Når jeg trenger en pause og lurer på om jeg fortjener en is, lager jeg heller smoothie med havregryn. Da får man litt fiber og litt metthetsfølelse for kaloriene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaloritrollet

Ja! Det var det med kjøkkenet da. Når alt renoveres utenom kjøkkenet blir jo benkene der inne fort lagringsplass for verktøy og malingsspann. Men nå har det blitt så fint! og blenderen min er pakket ut av flyttekassene. I tillegg nektet jeg å kjøpe TV og sofa i sommer. Trenger ikke TV på sommeren vel? Så da ble det mye tid til å gå turer og lage sunnere middager. Noen av oppussingskiloene har heldigvis forlatt meg, men det et er et godt stykke igjen før jeg er ferdigdekorert... Bare å stå på videre...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...