Gå til innhold

Middag denne uka:)


Gjest Allimac

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå kikka rundt her på de ulike innleggene, temaene osv i flere timer, og har fortsatt ikke menyen for neste uke klar... Håper derfor at noen har forslag til middager. Hvis noen lager ukesmeny slik jeg håper å få til (livstilsendring skjer fra i morgen av) så hadde det vært fint å samle alle uke/dagmenyene her inne :) Håper noen henger seg på!!

 

Slik er våre middager uken som kommer:

Mandag: grille med jobben

Tirsdag: wok med kjøttstrimler

Onsdag: kyllingfile i biter + god salat til

Torsdag:

Fredag: fredag er tacokveld, så får heller kjøre på med mye, ekstra grønt

Lør/søn: jobber med arrangementer, håper å kunne spise noe sunt..

 

Hva er dine forslag/ukesmeny? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt kjedelige middager her i det siste, men jeg kan jo tipse om Chili con carne, det er godt, enkelt og sunt. Og er veldig godt oppvarmet, så man kan lage det dagen før eller ha liggende i frysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en butikk-grillet kylling, renset for fett og skinn, fullkornspasta og masse salat. Enkelt og greit, når man er sliten etter jobb. Kylling- og salatrestene blir lunsj i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter opp meny for hele uken, og handler inn etter det. Prøver å sette opp 1 til 2 fiskemiddager, 1 til 2 kyllingmiddager, max 1 middag med karbonadedeig, max 1 middag med annet rødt kjøtt. Fredager har vi stort sett fast hjemmelaget pizza, så da er det 6 måltid og finne på utenom det.

 

Prøvde en ny kyllingrett denne uken som var knallgod (tips fra anci på en annen tråd):

 

http://www.skinnytaste.com/2011/08/sesame-encrusted-baked-chicken-tenders.html

 

Fiskerettene er f.eks. fiskeboller, fiskeburgere (fiskekaker i grove hamburgerbrød med salat og sylteagurk), fiskegrateng både kjøpt og hjemmelaget, og så har jeg tenkt å prøve meg på hjemmelagde fiskepinner, har prøvd det før uten suksess men tror jeg skal prøve igjen med noe tilsvarende som i kyllingretten over.

 

Denne ukens ukemeny er ikke den sunneste dessverre, blitt både lasagne og taco og lørdag blir det grilling, dette pga travle dager og overnattingsbesøk. Men neste uke blir det en sunnere meny igjen, når jeg har satt opp den skal jeg skrive ideene her. Alltid kjekt med nye middagsforslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...