Gå til innhold

Ny her og ned 7.5 kg


Gjest moroda

Anbefalte innlegg

Heisan alle sammen :D

 

Jeg har nå vært her en uke, går ikke på noe kurs enda .

 

Men har prøvd litt på egenhånd å holde meg til 1300 kcal pr dag i tillegg til at jeg har trimmet ganske mye.

 

Vekta på 1 uke viser oppgang med 1/2 kg så jeg er litt fortvilt:(

 

Jeg spiser 2 knekkebrød om morgenen , 1 youghurt å ett glass melk.

 

Lunsj 1 knekkebrød , 1 frukt.

 

Middag fisk eller kjøtt ca 450 kcal med grønnsaker .

 

Kvelds 2 knekkebrød eller skyr youghurt .

 

Drikker 1 liter vann pr dag ofte mere så jeg skjønner ikke hva som er galt.

 

Noen som kan hjelpe meg ?

 

Hva spiser dere i løpet av en dag eller 2 f eks ??

 

Blir veldig glad for svar ::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper egentlig at du spiser for lite! Hvis du også trimmer mye må du nok ihvertfall ha 1600 kcal iløpet av en dag. Prøv å få inn litt mellommåltid også kan du se på frokost/lunsj tips som ligger på denne siden... masse godt! Jeg har ikke begynt å trene enda men ligger på ca 1600 kcal hver dag og til nå har det funket. Kroppen er gjerrig og holder på det han har hvis han ikke får inn nok!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper egentlig at du spiser for lite! Hvis du også trimmer mye må du nok ihvertfall ha 1600 kcal iløpet av en dag. Prøv å få inn litt mellommåltid også kan du se på frokost/lunsj tips som ligger på denne siden... masse godt! Jeg har ikke begynt å trene enda men ligger på ca 1600 kcal hver dag og til nå har det funket. Kroppen er gjerrig og holder på det han har hvis han ikke får inn nok!:D

 

Takk for svar

 

Har tenkt det samme, men hodet mitt sier jo at man må spise lite for å slanke seg :)

 

Det fører vel til at kroppen går på sparebluss etter det jeg har lest her inne ?

 

Har tenkt å melde meg på et kurs så snart noe starter opp her i nærheten hvor jeg bor. Slutta å røyke å fikk noen kilo som jeg gjerne skulle hatt bort.

 

Hva spiser du i løpet av en dag eller 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du spiser nok for lite ja!

 

registrerer du maten på nettsidene her? anbefaler å gjøre det for å sjekke at du får i deg nok kcal. Vei maten på kjøkkenvekt også, øyemål blir ofte feil!

 

Heng deg gjerne på tråden "graviditetskiloene er tilbake" - der er vi flere som hjelper hverandre :D

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

 

Har tenkt det samme' date=' men hodet mitt sier jo at man må spise lite for å slanke seg :)

 

Det fører vel til at kroppen går på sparebluss etter det jeg har lest her inne ?

 

Har tenkt å melde meg på et kurs så snart noe starter opp her i nærheten hvor jeg bor. Slutta å røyke å fikk noen kilo som jeg gjerne skulle hatt bort.

 

Hva spiser du i løpet av en dag eller 2 ?[/quote']

 

Er nok fort gjort å tenke at spiser man veldig lite så går man fort ned men sånn er det nok ikke.

Jeg har ca 1 1/2 brødskive til frokost med no sunt på, knekkebrød eller frukt til mellommåltid, et rundstykke med noe godt eller omelett osv til lunsj så blir det gjerne en grethe roede middagsoppskrift for de er helt supre. Så blir det kanskje en liten dessert eller noe frukt etterpå og så en brødskive og kanskje også et knekkebrød til kvelds ettersom hvor sulten jeg er. Jeg går ikke å sulter meg. blir jeg sulten så tar jeg meg et knekkebrød!:D

Skriv opp atl du spiser inne på siden her og pass på at du kommer opp mot 1600kcal!:) Detta får du nok til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo innrømme at jeg er litt forvirret her, jeg gikk på et Grete Roede kurs for mange år siden å mener å huske at da var det 1200 kcal for kvinner. Når jeg leser her inne ser jeg det nevnes 1300 kcal , å at noen operer med 1600 kcal.

 

Hva er riktig , forvirret ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

legg inn fakta om deg i denne, så får du beskjed om hvor mange kcal du bør ligge på hver dag. Før tok ikke GR hensyn til hvor mye du beveget deg, men det er en viktig faktor. Er du veldig aktiv, må du spise mer - hvis ikke går kroppen på sparebluss som du sier.

 

jeg går på nettkurs, og kurslederen min sier jeg ALDRI skal gå sulten, det er et tegn på at jeg ikke følger riktig meny.

 

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

legg inn fakta om deg i denne' date=' så får du beskjed om hvor mange kcal du bør ligge på hver dag. Før tok ikke GR hensyn til hvor mye du beveget deg, men det er en viktig faktor. Er du veldig aktiv, må du spise mer - hvis ikke går kroppen på sparebluss som du sier.

 

jeg går på nettkurs, og kurslederen min sier jeg ALDRI skal gå sulten, det er et tegn på at jeg ikke følger riktig meny.

 

lykke til :D[/quote']

 

Takker , da ble det mere forståelig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er absolutt mulig!

jeg har sakte men sikkert tatt av 10 kg de to siste åra' date=' men hopper to skritt ned og ett tilbake, så det tar tid med meg :D[/quote']

 

Godt å høre, det handler vel om livsstilsendring så hvis man holder ut så for man løø for strevet :)

 

Jeg er slik at jeg skal ha resultater fort, utålmodig som bare det så her må jeg skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...