Gå til innhold

Sakte men sikkert, få kroppen tilbake!


Gjest SnopElskeren

Anbefalte innlegg

Gjest SnopElskeren

Jeg har laget et tidligere innlegg, men vil nå begynne fra begynnelsen igjen.

 

Jeg er en frøken på snart 22 år, og er ikke lenger den tynne spreke fotballspilleren jeg en gang var. Når jeg var på mitt tyngste, veide jeg 108,9 kg og falt innen kategorien fedme klasse to... SKAM er bare en begynnelse for å si det sånn!

 

Men etter en stund innså jeg at det går ikke.. Det går ikke ann å være nesten 109 kg å fungere normalt. Ting gjorde meg sliten, jeg var trøtt konstant. Å handle klær er et mareritt! Ekstreme metoder har vært vurdert, men har slått fra meg alt sånt nå. Min samboer sliter også med vekten, men så fikk han pluttselig hjelpen han trengte. En kiropraktor som ville hjelpe han over den lille humpen og komme igang. Som en god frue, slengte jeg meg med! :)

 

Vi har kuttet størrelsen på porsjonene med mat, og unngår junkfood og spiser bare LITT snop på lørdager. I tillegg så svømmer vi tre dager i uken, og går på turer de andre dagene.

 

Og jeg kan STOLT meddele at jeg er nå nede på 98,3 kg ( dette virker nok ikke som noe helt superstort for andre, men VANVITTIG for meg siden jeg ikke har vært så langt nede på vektskalaen på leeeenge ) og er forsatt påvei nedover! :o Jeg har kommet meg fra fedme klasse 2 til fedme, og om ikke lenge skal jeg være "bare" overvektig, og tilslutt normal! :)

 

Jeg SKAL ned på 75 kg, MINST! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut! Jeg vil gjerne følge med deg nedover! Det ser ut som om vi skal like langt.

 

Jeg har (som du ser av innmeldingsdatoen min) vært medlem her lenge. Men nå i vinter fikk jeg en oppvåkning, da jeg hadde BMI på 37 og, som deg, fedme klasse II. Jeg har famlet litt, blant annet på grunn av sykdom, men nå i sommer har jeg vært frisk og jeg har klart lagt om kostholdet til færre kalorier, mindre sukker og karbohydrater og mer fiber. Og nå er jeg på vei nedover, og har gått ned 3 kilo på 4 uker. Det er fortsatt en sped start, så jeg jobber også med å få inn treningsrutiner. Men det svinger litt om jeg får det til eller ikke. Så jeg har fokus på trening nå.

 

Fra 109 til 98 er kjempebra! Du er virkelig på rett vei! Du har jo gått ned 10% av kroppsvekten din. Det er jo veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren

Da er vi i samme båt altså! Det verste var å se fedme klasse 2 dukke opp, da måtte noe bare skje. Men nå er den tiden over og ting skal bli bedre! :o

 

Når du skrev at jeg har gått ned 10% av kroppsvekten min ble jeg glad! :) Jeg har faktisk ikke innsett det, men det er utrolig mye! Så nå ble jeg stolt!!

 

Jeg følger deg Svirre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig vært fantastisk flink!

 

10 % av egen kropsvekt er MYE!

Stå på videre. Jeg skal jammen inn her å kikke litt av og til, og se hvordan det går med deg :)

 

Masse masse lykke til :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i samme båt altså! Det verste var å se fedme klasse 2 dukke opp' date=' da måtte noe bare skje. Men nå er den tiden over og ting skal bli bedre! :o

 

Når du skrev at jeg har gått ned 10% av kroppsvekten min ble jeg glad! :) Jeg har faktisk ikke innsett det, men det er utrolig mye! Så nå ble jeg stolt!!

 

Jeg følger deg Svirre! :)[/quote']

 

Jeg er enig. Jeg fikk vondt i magen, da jeg så hvor høy BMI jeg hadde. Og jeg kan ikke lure meg til å tro at det er musklene mine som veier mye...

 

Du har all grunn til å være stolt. 1/10 er kjempemye! Og det er viktig å se hva man har lagt bak seg, selv om det er et stykke igjen.

 

Det blir spennende å følge hverandre nedover. Jeg har ingen egen tråd. Jeg var aktiv i en tråd sammen med noen andre, men de andre har bare blitt borte for meg. Men jeg er litt innom Minimax sin tråd på 10-20-kilo-forumet og litt rundtomkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren
Jeg er enig. Jeg fikk vondt i magen' date=' da jeg så hvor høy BMI jeg hadde. Og jeg kan ikke lure meg til å tro at det er musklene mine som veier mye...

 

Du har all grunn til å være stolt. 1/10 er kjempemye! Og det er viktig å se hva man har lagt bak seg, selv om det er et stykke igjen.

 

Det blir spennende å følge hverandre nedover. Jeg har ingen egen tråd. Jeg var aktiv i en tråd sammen med noen andre, men de andre har bare blitt borte for meg. Men jeg er litt innom Minimax sin tråd på 10-20-kilo-forumet og litt rundtomkring.[/quote']

 

 

Jeg ble helt kvalm! Alt jeg greide å tenke var: herregud, jeg har latt det gå så langt! Jeg var skikkelig slank og middels-trent når jeg var yngre, så det var en utrolig ekkel følelse å se BMIen.

 

Du får være aktiv her inne på denne tråden da, sammen med meg :) Så skal vi nok klare det!

 

TUSEN takk for det du og Flyaway skriver! :) Jeg blir bare mer og mer motivert for det jeg leser! :) DETTE SKAL JEG KLARE!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ei helg med en stor sukkerutfordring i møte - det første store utfordringen, etter at jeg har avsukra meg sjøl, så jeg er veldig spent. Jeg skal på hyttetur med noen fråtsende venninner. Jeg har lova meg sjøl at jeg skal ha lov å spise 200 kcal ekstra hver dag, men ikke mer. Også har jeg motivert meg med snikveiing, som viste 112,8 (1,7 kilo ned fra mandag!). Håper virkelig dette går bra. Den største motivasjonen er riktignok at jeg ikke orker tanken på å vende kroppen av med sukker og brus, en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren
Jeg går ei helg med en stor sukkerutfordring i møte - det første store utfordringen' date=' etter at jeg har avsukra meg sjøl, så jeg er veldig spent. Jeg skal på hyttetur med noen fråtsende venninner. Jeg har lova meg sjøl at jeg skal ha lov å spise 200 kcal ekstra hver dag, men ikke mer. Også har jeg motivert meg med snikveiing, som viste 112,8 (1,7 kilo ned fra mandag!). Håper virkelig dette går bra. Den største motivasjonen er riktignok at jeg ikke orker tanken på å vende kroppen av med sukker og brus, en gang til.[/quote']

 

WOW! 1,7 kg er jo utrolig! :o DU er kjempeflink!!! :)

 

Jeg haaaater disse farlige "sukkerhelgene"... Bursdager og sånt, helt forferdlig! Jeg eiiier ikke viljestyrke, og sniker meg til å spise det aller meste når vi samler oss.. Du er råflink som setter mål for din helg og kaloriinntaket! :)

 

Jeg har planer om å IKKE fråtse meg bort i helgen, og prøve å være litt flink :) Kryss fingrene dine for meg, dette blir brutalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er snop og søtsaker en stor del av "hverdagen" og hva vi ser overalt hvor vi snur oss. Ser vi på tv er det snop reklamer, i avisene er det reklamer, passerer man en bensinstasjon er der reklame for is, boller etc, og jaggu blir man stående tett inntil sjokoladehyllene hver eneste gang man står i kø i butikken.....

 

Det er snop og søtsaker overalt, og jeg skjønner godt at de små barna maser etter godteri HELE tiden....

 

Kjempe flott at dere setter dere et kcal mål for helgen. Det må være lov til å unne seg litt ekstra og det er lov til å gå på en "smell". Det viktigste man kan gjøre når det evnt skjer er å komme seg opp på hesten igjen!

 

Ok, så gikk man på en smell, men man må for sin egen del komme seg raskt på banen igjen :)

 

Jeg venter besøk av ei venninne nå. Jeg har skjært opp masse grønnsaker, gulrot, agurk og blomkål. Vi skal kose oss med grønnsaker og litt dip. Det er noe jeg virkelig gleder meg til. Grønnsakene går potetgull en høy gang!

 

Dere er flinke jenter! Lykke til med helgen deres :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren

Ja det er virkelig helt sykt hvor ofte vi står noen cm fra snop å sjokolade! Er det rart jeg ikke er viljesterk?! :) Man står der og skal bare handle noe til middag, og så er pluttselig sjokoladen også kommet med på rullebåndet...

 

Men nå har jeg vært flink! :) Middagen idag har vært en kyllingfilet med byggris til :) Byggrisen smakte egentlig bare gummi, men hey, det er verdt det! :) I morgen blir det verre, men som dere sier : i helgene må det faktisk være lov å legge på noen kalorier. Hadde jeg ikke kunnet kose meg litt i helgene, hadde jeg ALDRI greid å gått ned i vekt! Jeg er faktisk så avhengig at jeg må trappe ned, og ikke slutte brått. Og DET er sykt å tenke på!!!

 

Kos deg med grønnsakene Flyaway! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk overraskende greit. Jeg merker at kroppen har vendt seg til den nye kostholdet og at jeg reagerer fysisk på for mye sukker og for lite fiber. Det gjør egentlig ingenting... Jeg drakk litt cola på lørdag og fant ut at brus var ikke godt lenger. Jeg følte bare jeg hadde et belegg av sukker i munnen og ble veldig tørst. Jeg fikk den samme følelsen av godteri. Så selv om jeg har vært et sted med mye sukker, kaker og potetgull, gikk det derfor veldig fint å moderere meg. Det har vært ei helg med mye brødmat, lite fiber og i stor grad den "gamle" livsstilen, og jeg kjenner at jeg er oppblåst og uvel i magen. Nå koser jeg meg med havregrøt til frokost og kjenner at magen trenger fiber!

 

Offisiell veiing i dag: 112,7. Ned 1,8 fra forrige mandag (det høres litt mye ut, men forrige uke var det opp 0,2, så totalen over to uker er ikke så stor...) Jeg er kjempestolt over at jeg ikke har gått opp siden fredag, i og med at det har værtså stort rom for utskeielser. Og jeg har kost meg, med noen ekstra vinglass og litt mer småspising enn ellers!

 

Jeg veldig glad for å kjenne på kroppen at kroppen setter pris på det nye kostholdet, så tydelig som jeg har gjort denne helgen. Det føles ikke som et offer å ikke spise fine baguetter med egg og bacon stekt i fett til frokost i helga, lenger. Det føles som en god ting å slippe, og jeg kjente det var deilig å komme hjem til et normalt kosthold i går kveld. Det er noe i det dere sier, om at man må unne seg litt ekstra innimellom. Samtidig er det godt å kjenne at magen reagerer som den gjør, hvis det blir for mye. Da er det lettere å motstå fristelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er snop og søtsaker en stor del av "hverdagen" og hva vi ser overalt hvor vi snur oss. Ser vi på tv er det snop reklamer' date=' i avisene er det reklamer, passerer man en bensinstasjon er der reklame for is, boller etc, og jaggu blir man stående tett inntil sjokoladehyllene hver eneste gang man står i kø i butikken.....

 

Det er snop og søtsaker overalt, og jeg skjønner godt at de små barna maser etter godteri HELE tiden....[/quote']

 

Du har veldig rett i det. Derfor er det så ekstra viktig at man jobber litt med bevisstgjøring og eget ansvar i forhold til vekt og vektnedgang. Jeg har tidligere hatt veldig lett for å falle for fristelser og tenke at "det bare blei sånn". En av de tingene jeg har jobbet mye med nå i sommer, og som jeg tror er en medvirkende faktor til at jeg klarer å motstå de kjipe mellommåltidene i hverdagen og alle småspisingen er bevisstgjøring. Jeg er selv ansvarlig for hva jeg putter i munnen. Og det å velge å spise noe er et valg jeg gjør. Det er ikke sånn at jeg bare plutselig kom i skade for å putte en pose potetgull og en halv sjokoladeplate i munnen. Jeg tar et valg når jeg gjør det. Og når jeg tenker gjennom hvor vidt dette er et valg jeg har lyst til å ta, eller ikke, blir det lettere å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest SnopElskeren

Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv her igjen.. Men det er lite og fortelle :) Vekten går ned sakte men sikkert :) sist jeg skrev var jeg 98,3 og nå er jeg nede på 95,9 ! :) Så det går, sakte men sikkert!

 

Men har vært forferdelig plaget med sykdom, og har ikke fått svømt på TO UKER! Kjenner jeg savner svømmehallen for å si det sånn!!! Så det blir nok bedre når jeg får begynne å svømme igjen! :) Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra nedgang, SnopElskeren! Hurra for deg!

 

Det er frustrerende når man ikke får trent på grunn av sykdom. Jeg håper du blir fort frisk og rask igjen.

 

Her har vekta svingt mellom 112,7-112,0 de siste ukene. Jeg håper veldig å få se et nytt tall i morgen. Men jeg spiste alt for mye i går, så jeg er ikke overbevist om at det blir noen endring. Det er litt både-og, det å veie seg på mandager, merker jeg. Jeg tror jeg ofte ødelegger nedgangen fra uka, i helga. Og det er jo ikke bra.

 

Jeg har hatt noen travle dager de siste to ukene, så det har ikke blitt så mye trening. Men jeg håper på bedre tider nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnopElskeren

Ja det er skikkelig frustrerende å ikke få trene når man for en gangs skyld har begynt å like det! Men det må nok bare vente, kan ikke risikere å drukne i bassenget BARE for å få svømme rundene mine! :)

 

Jeg veier meg på lørdags morgen ( eller... jeg SKAL veie meg på lørdags morninger, men har en tendens til å gjøre det litt oftere... ) og det funker bra for meg. Du har ikke vurdert å bytte veiedag da?

 

Håper det går bra med dere :) Nå er jeg nede i 94,6 og har gått ned 14,2 kg totalt! Tjoho! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde lørdager før, men så skifta jeg til mandager, fordi jeg var bortreist så mange lørdager. Vi har hytte, og er ofte der i helgene, og jeg orker ikke dra med vekta fram og tilbake. Men det positive med å veie seg på mandager, er jo at det hjelper meg å skjerpe meg i helga. Nå på søndag hadde jeg veldig lyst på noe godt, men jeg lot være, fordi jeg tenkte på veiedagen. Og det er jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...