Gå til innhold

Stegteller


Gjest petit

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en Omron stegteller gjennom GR . Fikk meg en aha-opplevelse! Er ofte ute og går , og regnet det som rask gange; altså 200 forbrukte kcal på 35 min. Idag gikk jeg samme ruta som før med stegtelleren , på 40 min gikk jeg 3,2 kilometer og forbrukte 129 kcal!!! Altså har jeg IKKE gått så fort jeg har trodd!! Nå er det jo vinter og jeg regner med at man får farta opp på bar vei , så det går nok fortere til våren .Noen andre som har erfaringer med stegteller? Går det an å bruke den i aerobictimer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest LilleBett

ikke gøy å finne ut at man overvurderer treningen...har fått noen slag i trynet på det selv:-(

 

Har ikke mye erfaring med stegteller selv, men tror kanskje den registrerer litt feil i aerobic timer? Er jo ganske følsom for slag. Dessuten må man jo enten telle aerobic timen som trening eller "gåingen" så det har vel lite for seg å bruke? Forbrenner jo mer ved aerobic enn bare antall steg, vil jeg tro.

 

Men jeg lurer også på no' med stegtelleren: Har hørt at man bør gå minimum 10 000 steg hver dag. Jeg går mye på jobb etc, ca 14 000 hver dag hvis jeg ikke trener. Men dette er når jeg ikke ute på tur, kan jeg regne dette som trimpoeng? Hvor mye er da realistisk å registrere? Er jo sakte gange, men er fordelt over hele dagen så jeg vet liksom ikke tid og sånn...Hmmmm...noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den stegtelleren for ca et halvt år siden, og brukte den flittig i begynnelsen. Nå har jeg børstet støvet av den igjen, og er klar for å prøve på nytt. :(

 

Det med rask gange er vel egentlig ganske generelt, tror jeg. Går man fort med stegtelleren registrerer den aerobicsteps. Men hvor fort man går kommer jo helt an på hvor lange skritt man har. Jeg har egentlig veldig korte skritt, tror jeg. De er bare 40 cm lange. Så hvis jeg og mannen min går tur sammen, og han går det som er fort for han, så må jo jeg løpe. Så jeg bruker heller stegtelleren for å se hvor mye jeg har forbrent, fremfor å bruke det som står i boka med ant.minutter trening = x antall kcal forbrent. Stegtelleren har jo mine personlige opplysninger i seg og kan derfor regne ut mer nøyaktig.

 

Det er hvertfall sånn jeg tror det er. Helt sikker kan man jo aldri være, men jeg synes det virker mest logisk, hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gøy å finne ut at man overvurderer treningen...har fått noen slag i trynet på det selv:-(

 

Har ikke mye erfaring med stegteller selv' date=' men tror kanskje den registrerer litt feil i aerobic timer? Er jo ganske følsom for slag. Dessuten må man jo enten telle aerobic timen som trening eller "gåingen" så det har vel lite for seg å bruke? Forbrenner jo mer ved aerobic enn bare antall steg, vil jeg tro.

 

Men jeg lurer også på no' med stegtelleren: Har hørt at man bør gå minimum 10 000 steg hver dag. Jeg går mye på jobb etc, ca 14 000 hver dag hvis jeg ikke trener. Men dette er når jeg ikke ute på tur, kan jeg regne dette som trimpoeng? Hvor mye er da realistisk å registrere? Er jo sakte gange, men er fordelt over hele dagen så jeg vet liksom ikke tid og sånn...Hmmmm...noen som har noen tips?[/quote']

De stegene du går på jobb , regnes under hverdagsaktivitet , så de skal du ikke regne trimpoeng av . Men uansett er det jo fint å bruke stegtelleren , så er du virkelig hvor mye duegentlig går pr. dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...