Gå til innhold

Ned noen kg før jan 2012? Gjensidig motivasjon?


Gjest Kali81

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som kunne tenke seg å være med på denne tråden? Jeg leter etter noen som er aktive her inne - som ønsker å motivere og bli motivert gjennom å holde kontakten jevnlig her inne.

 

Litt om meg selv - jeg blir snart 30 år, lever et ganske hektisk liv - innspurt av både masterstudier samt arbeid ved siden av. Jeg har ingen barn, men skal mest sannsynlig gifte meg i slutten av desember 2011/begynnelsen av januar 2012 (og da hadde det vært greit å føle seg vel med sin egen kropp!! :D )

 

Jeg er 158 høy og veier akkurat nå nesten 55 kg. Det trives jeg IKKE med, siden alt legger seg på magen. Jeg vil ned til 50 kg, da trives jeg med meg selv. Jeg har ikke bare som mål å gå ned, men også å stramme opp kroppen, da spesielt magen. Det er mitt problemområde.

 

Jeg spiser knapt godteri - er ikke noe glad i søtsaker, ikke spiser jeg mye fett eller usunne saker, jo grovere jo bedre. Men jeg er nok ikke flink til å spise nok, heller ikke ofte nok. Og det er jo ikke bra! Dessuten blir det ofte til at jeg sitter i ro foran pc`en og jobber, må prøve å komme meg ut mer!

 

Kom igjen, det må vel være NOEN der ute som kan være med på dette???? :)

Pling på isåfall!

 

Kali

 

04.09: 55 kg, 73 midjen.

Veiedag: Onsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med i denne tråden :) Skal av med ca 5 kg i første omgang. Er ei jente på 28(snart 29 - hjeelp),alene med datteren min på 9. Var flink å trene både styrke og kondisjon tidligere,helt til kondisjonsbiten tok helt over. Så nå må jeg prøve å få inn styrken igjen - for det er å stramme opp som er hovedmålet :)

 

Jeg er 170 cm høy og 69 kg. Så 64kg er målet,med en oppstrammet vakker kropp :D:)

 

Var på bodypump idag,og tok en joggeøkt i forkant! Så da var man igang :)

 

Håper vi klarer å motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad! :D En som har omtrent samme mål som meg - ned noen kilo og stramme opp saker og ting, perfekt! :)

 

Jeg jogget 5 km i dag, merker formen er dårlig etter en god stund med opphold på treningsfronten. Skal forsøke å sykle til jobb imorgen (1 mil), så da var jeg i gang jeg og!

 

Du imponerer meg - bodypump OG joggeøkt! Du kan sette deg i sofaen med god samvittighet i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også gjerne med på denne tråden!

 

Har selv som mål å gå ned 5 kg +. Er 163 cm høy og 65 kg, og er ikke fornøyd med meg selv med denne vekten. Utfordringen min er at det meste setter seg på magen. Den magiske grensen for meg er å komme under 60 kg.

 

Er selv aktiv i hverdagen, har en trofast hun som god turkamerat. Først og fremst mye ute på lengre gåturer og joggeturer, men ikke flink nok med styrkeøvelser. I tillegg sliter jeg nok først og fremst med at inntaket ofte blir for stort, særlig på kveldstid. Er dessverre litt for svak for fristelser.

 

Flott om vi kan motivere hverandre!

 

Meldte meg inn på GR vektklubben i dag. Har lyst til å prøve uten kurs, med motivasjon av hverandre som dere her på inne på forumet.

Kan jeg spørre dere om dere er med på noe form for kurs med GR, eller er dere kun inne på diskusjonsforumet? Evt hva dere anbefaler?

 

Vekt 4.9.2011:65

Veiedag: onsdag

Mål: ned 5 kg +, under 60 kg før 2012, gjerne før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cilla!

Jeg er ikke med på noe kurs, har heller aldri vært det. Jeg håper og tror jeg skal klare det selv, med litt hjelp fra dere her inne :D

 

Vi har samme problem; magen! Det kan være en fordel, da kan vi motivere hverandre ekstra. Dette høres bra ut

 

Sammen skal vi klare det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, da kjører vi i gang, uten kurs, og med motivasjon av hverandre. Glad jeg fant dere her inne med omtrent samme mål når det gjelder vektreduksjon!

 

Stå på, også holder vi kontakten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy,kjekt å kunne ha noen å gjøre det sammen med! Jeg går til og fra jobb også - det tilsvarer ca 20 min hver vei,så ikke så kjempelangt!

 

Jeg gikk GR-kurs for 2,5år siden. Gikk ned 17kg og har holdt det slik - inntil i sommer da 3-4kg ha sneket seg på :D

 

Det var i permisjonen med jenta mi jeg la på meg mye :) Og det tok sin tid før den skikkelige motivasjonen kom,men når den endelig kom - gikk det av som bare det! Har vel og siden de 17kg gikk ønsket å gå ned 4-5kg ekstra...men de sitter som støpt!! Men NÅ nå skal de av :)

 

Har alltid vært aktiv,og opptatt av sunn mat! Sjokoladen som er min største last :) Nå blir det avvenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad! :D En som har omtrent samme mål som meg - ned noen kilo og stramme opp saker og ting' date=' perfekt! :)

 

Jeg jogget 5 km i dag, merker formen er dårlig etter en god stund med opphold på treningsfronten. Skal forsøke å sykle til jobb imorgen (1 mil), så da var jeg i gang jeg og!

 

Du imponerer meg - bodypump OG joggeøkt! Du kan sette deg i sofaen med god samvittighet i kveld :)[/quote']

 

 

5km joggeøkt er jo knallbra etter opphold!! Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Jeg blir gjerne med på denne tråden. Har vært aktiv her tidligere med egen tråd, men falt av i våres pga eksamen... gikk på gr nettkurs i fjor høst, og lærte en del der. Etter jul fortsatte jeg på egenhånd med hjelp av å legge inn mat og trim her i vektklubben og motivasjonsvenner her på diskusjonsforum. Tok av til sammen nesten 10 kg. Har gått opp 3 kg ca :eek: siden da, og satser nå på å komme igang igjen. Skal ned 5 kg. har vært lite troim i sommer, men driver med gåturer, skiturer, aerobic , sykling og ballspill. Kan ikke drive med jogging pga knærne.starter opp igjen på treningsstudio i løpet av denne uken, og begynner å legge inn vekt og matinntak i morgen. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Nå er vi flere her inne og jeg har stor tro på at sammen skal vi klare kampen mot de uønskede kiloene! Bort med dem! :)

 

Jeg er ellers lite værsyk - men det er så vanskelig å jogge i skogen når det pøsregner, blir liksom ikke så effektivt å gå mellom gjørmehullene.. Spørs om jeg ikke må løpe på asfalt i dag - igår ble det ikke noe trening pga arbeid til sent på kveld samt oppgaveskriving senere.

 

Kan rapportere at jeg har vært flink i går og i dag mht å spise regelmessig, har kanskje noe med at jeg sitter på jobb og har mulighet til å spise mens jeg jobber?

 

Imorgen er det veiedag, og fra torsdag- mandag har jeg besøk av en god venninne som jeg ikke har sett på lenge. Det pleier å bli litt ekstra kos, med vin og god mat når vi sees - spørs om jeg ikke må legge inn litt turer mens hun er her...

 

Ellers høres det ut som dere som er her inne har sunne tanker om hvordan dere skal gå ned i vekt - det liker jeg, realistiske, jordnære folk!

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg veid meg - og jeg kan ikke skjønne resultatet, SÅ flink har jeg jo ikke vært - må ha hatt mye vann eller noe i kroppen forrige uke!

 

Veier nå 52 kg, og midjemålet er 71 cm. Merkelige greier, men for all del; HURRA! Litt nærmere målet! :)

 

Ikke fått trent noe, i går var det uvær her. Jeg er ikke redd regn men det gikk bare ikke an å gå ut i går kveld. Satser på at det blir bedre i dag!

 

Nå skal jeg ta fatt på litt masteroppgave skriving

 

Ha en fin dag folkens! :)

 

--------------------------

07.09: 52 kg, 71 cm

31.08: 54,5 kg, 73 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink har vært Kali :)

 

Her var det 500gram ned,og er meget fornøyd med det :)

 

Ikke trent noe særlig siden søndag pga gangsperr :) Men har gått den daglige turen til og fra jobb. Idag ble det BodyPump time :)

 

Det går rette veien hvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 gram er jo bra! Jeg har nok gått opp igjen, har ikke veid meg - venter til onsdag, men det kjennes sånn ut på kroppen. Tror jeg bare var heldig med veiinga forrige uke :)

 

Nå har jeg hatt besøk av en venninne hele helgen så det har vært mye kos og lite bevegelse, selv om det ble en lang gåtur og en litt mindre. Så LITT flink var jeg faktisk!

 

Har dere gjort noe spesielt i helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det tid for veiing igjen i morgen...gruer meg litt! Jeg holder i tillegg på med røykeslutt,så der ryker jo litt av forbrenningen! Håper jeg klarer det!! Men det går bra i forhold til maten,har ikke(enda) erstattet røyken med mat :P

 

Har vært travelt denne uken så langt,så har kun fått trimmet frem og tilbake til jobb! I morgen blir det BP og jogg på senteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk gått opp 0,5 kg - men okei, den er grei så lenge det ikke er mer! Har ikke hatt tid til noe mer enn å gå til/fra bussen denne uka, og det er jo ikke nok (20 min hver vei). Men fredag får jeg tid og skal ta meg en lang løpetur, så lenge det ikke blir storm her ... :P

 

Det er jo bra å ikke gå opp!!! Spesielt når en har sluttet å røyke samt ikke har fått trent så mye, good work! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte bloggen, dette synes jeg var klokt sagt:

 

"Og skal det vekk, vel – det må over i en annen form. Enten bevegelsesenergi eller varme. Så flesk kommer ikke av seg selv og det forsvinner ikke av seg selv. Det må lagres fra et sted, og brukes til noe annet for å gå vekk."

 

Jeg er så enig i han som skriver - jeg er så ikke med på alle disse kurene og trendene og sultingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jogget 5,25 km. Dvs jeg gikk jo den første km som oppvarming, men men :P

Har funnet ut at med den ene app`en til Iphonen min så får jeg mer motivasjon; der får jeg vite hvor langt jeg har løpt, hvor lang tid jeg har brukt og hva min gjennomsnittsfart er. Etterpå lagres ruten og resultatet mitt og det gir meg ekstra motivasjon og et dytt i rumpa :(

 

Nå er det å studere - med en ramløsa og en bit sjokolade - frem til Idol!

 

Håper dere har en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...