Gå til innhold

ååhhh


Gjest moii

Anbefalte innlegg

hver gang jeg baker boller å sånt så havner jeg LANGT over kaloribudsjettet mitt... men men... godt var det så lenge det varte..!

 

Anbefales på det varmeste å holde seg til en og ikke 5......

 

oppskrifta er som følger:

 

Ingredienser

 

6 dl melk

200 g smør

200 g sukker

2 egg

1/2 ts salt

1 stor ts kardemomme

100 g gjær

ca en kg hvetemel

 

Tilberedning

 

Smuldre smøret og litt mel sammen i en bolle.

Varm melken til ca 40 grader og ha i gjøren – bland godt.

Bland alle ingrediensene sammen.

Hev i ca 45 min

Bak ut – gjerne som skillingsboller. Kjevle da deigen flat – smelt litt smør og smør utover. Strø på godt med kanel og sukker. Rull sammen til en pølse og skjær opp i emner. Trykk litt flate på bakebrettet.

Etterheves i ca 30 min.

Stekes på 225 grader i ca 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er super gode:) det er poenget!an får vel poste det man ønsker av oppskrifter, det er mengden man spiser som teller! Så det så! Hvorfor spiser noen sjokolade på lørdager??? Hallo i luken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at de er supergode. Det er alle kakeoppskriftene mine også... Men for meg (og sikkert mange flere) er den største utfordringen å begrense kosen. Jeg har også oppskrift på bolledeig, hvor smøret smuldres i deigen og det blir kjempegodt og safting. Men jeg jobber med meg selv for å ikke bake dem, på samme måte som jeg jobber med å ikke bake kaker og liknende og å ikke spise sjokolade.

 

Hvis jeg vil ha kaloririke oppskrifter, veit jeg hvor jeg skal leite.

 

Hvis jeg vil ha motivasjon og hjelp til å la være å gå ut på nettet og leite etter disse kaloririke oppskriftene, leiter jeg i dette forumet. Og man kan sikkert poste det man vil, men så lenge vi skal støtte hverandre i kampen mot kaloriene, synes i alle fall jeg det blir dumt å legge ut slike fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...