Gå til innhold

Bayonneskinke nei-mat!!??


Gjest nedogblider

Anbefalte innlegg

Gjest nedogblider

Skjønner ingen ting...

 

Fikk middagsforslag på mail i går om bayonneskine med kålrabistappe, og kjøpte bayonneskinke i dag. Legger inn i dagboken, og det bayonneskinke kommer opp som NEI mat!

 

Noen som kan komme med råd? Jeg bruker nemlig IKKE mine første frimerker på bayonneskinen! Basta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg er helt i tråd med GR opplegget nå, men jeg ser på NEI-mat som mat man skal være forsiktig med pga høyt kalori-innhold, og ikke som "frimerkemat".

 

Avokado er jo feks NEI-mat, det er kjempesunt, men inneholder mye kalorier så man må begrense det mer enn LITT-mat. Men jeg syns det er veldig forskjell på det og feks sjokolade, som stort sett er tomme kalorier. Det er mer det jeg tenker på som frimerkemat.

 

Som sagt, er ikke sikkert dette stemmer med "offisielle" råd, men jeg mener nå at det er fornuftig i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne informasjonen om næringsinnhold i bayonneskinke:

 

Navn Bayonneskinke, kokt

Spiselig del 100.0 %

Vann 60.0 %

Kjoule 949.0

Kalorier 228.0

Protein 21.2 g

Karbohydrater 0.0 g

Fett 15.9 g

Mettet fett 5.2 g

Enumettet fett 7.5 g

Flerumettet fett 2.2 g

 

Ser ikke så farlig ut, spør du meg. I hvert fall ikke om du skjærer bort synlig fett. Kanskje du rett og slett har møtt på en sjelden bug på Vektklubb-sidene? Jeg ville sendt en mail til GR og gjort dem oppmerksomme på det. OG kost meg med den innkjøpte skinka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...