Gå til innhold

min n'te slankekur - MEN 1 gang med GR


Anbefalte innlegg

Da var jeg igang med Grete Roede kurs. Mitt aller første.

Jeg har gått på kurs i 2 uker og vekta den går nedover :-)

 

42,2 kg skal bort. Jeg synes det er veldig mye. Og strever med å sette delmål og se for meg når jeg skal ha klart å nå de forskjellige målene. Kurslederen sier at 10-15 kilo absolutt er mulig innen jul. Avhengig av hvilket utgangspunkt vi har og hvor flinke vi er til å følge opplegget og menyen vår. Så da satser jeg på minimum 10 kilo bort før jul!

 

Foreløpig går det veldig bra :-) Jeg ble så overrasket over hvor mye mat jeg skulle spise og at med alle disse måltidene så gikk vekta alikevel nedover. Det rareste er hvordan jeg har latt disse kiloene krype på sakte, men sikkert.

 

Samtidig ser jeg nå hvor mye jeg har klart å gjøre galt. Jeg bare håper at jobben jeg gjør bidrar til resultater hele veien. Jeg vet jo at jeg vil streve med motivasjonen om vekta stopper opp.

 

MEN i kveld skal jeg være opptimistisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen i innlegget ditt!!

 

Har gått på GR kurs før med god effekt.. tok av nesten 20 kilo på litt over 4 mnd men la alt på meg igjen når jeg ble gravid. Bestemte meg for å begynne igjen i Januar (i slutten av permisjonen min) det gikk bra helt til jeg begynte igjen i jobb så stod stille fram til August når jeg begynte på nytt igjen nå å har gått ned 6 kilo siden det men alt i alt har jeg gått ned 14kg i år.

 

Jeg hadde 43 kilo som skulle bort når jeg begynte å jeg syns det var svimlende mye men jeg har bare prøvet å ikke fokusere på det (selv om det ikke alltid er like lett) Vi må bare være glad for hvert kilo som forsvinner å da er vi ett steg nærmere målet vårt! :P

Nå har jeg 29,5 kilo igjen før jeg har nådd hovedmålet mitt men jeg har mange delmål på veien.. første delmålet mitt nå er under magiske 100 tallet å det er jo bare 5 kilo til.

 

Prøv å sett deg små mål underveis så går det så fint vettu! =)

 

Lykke til!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissa og Bolledama: Det er veldig godt å lese at det er flere som har syntes alle kiloene var mye å skulle ta vekk. Men ser jo i innleggene deres at det er jo mulig! Man må bare ta litt og litt.

Jeg synes hverfall dere er kjempeflinke og så er det en motivasjon for meg å lese hva andre klarer så takk for det :-D

 

Siden siste møte på kurs (onsdag) har jeg nesten svevet på en bølge av motivasjon, så denne uken later til å gå bra :-)

Jeg er helt sinnsykt glad i sjokolade og forrige lørdag brukte jeg kosemerkene mine på det. Men ble egentlig skuffet over hvor fort merkene var spist opp og så fikk jeg bare lyst på mer sjokolade.. Så denne lørdagen må jeg finne på noe annet. Men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, da var veiing overstått. Det ble ett snitt på 450 gr pr uke på de tre ukene jeg har vært på egenhånd.

Kjenner jeg er litt mellomfornøyd, men ikke overrasket. Det har vært utrolig vanskelig å følge meny og måltider i løpet av de stressende ukene hvor jobben har vært mest i fokus.

Tenker at det hvertfall ikke er opp eller stagnering og det er jo positivt :-)

Så får jeg jobbe med motivasjonen for å gjøre en god uke og komme inn i rutiner på nytt.

Det værste er jo alt vannet som skal konsummeres... Men får vel bare jobbe med det.

 

Er det forresten noen som vet hvoran jeg får inn signatur med vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 39 kilo totalt, har gått ned 6 av de til nå. For min del merker jeg det er veldig viktig å sette overkommelige delmål, hvis ikke mister jeg lett motivasjonen.

 

Når det gjelder signatur, må du trykke på "Vektklubben diskusjonsforum" øverst på sida ved siden av nicket ditt. Her får du opp "Endre signatur", så skriver du inn og lagrer. (Det er ikke alle funksjoner som er like lette å finne fram til her på dette forumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Svirre, tror jeg fikk til underskrifen nå ;)

 

Ja, jeg hører så mange som er oppttatt av å sette delmål. Jeg tør ikke sette dem av frykt for å ikke innfri så derfor prøver jeg heller å være fornøyd med alle gram som forsvinner fra kroppen :-)

Jeg er veldig imponert over alle dere som klarer å sette realistiske mål og nå disse. Det også er en motivasjon for å fortsette med endring av vanene!

 

Jeg leste her at et snitt på 0,6 kg pr uke var reell vektnedgang og ut fra det regnet jeg meg frem til at jeg vil nå idealvekt i uke 50 i 2012. Nå skal jeg forhåpentligvis bli gravid før den tid, så sluttdato for idealvekta blir nok flyttet på etterhvert..

 

Ellers har jeg en stor hjelp i å gå på kurs, opplæring fra kursleder og støtte fra de andre hjelper mye. Og nå består mye av hverdagen i å få igang gode vaner som å drikke nok vann og spise nok mat fordelt utover dagen og ikke i ett måltid ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm, luerer litt på om motivasjonen ikke er helt på topp for tia. Jeg slurver litt med å skrive og summere for hver dag og ser at jeg får dager hvor jeg ligger for lavt på kaloriinntak, opptil 500 under det jeg skal ha for å gå ned i vekt.

Er jo ikke spesielt sulten om dagen heller, så mellommåltider og frukten blir lett glemt. Vekta går fortsatt nedover, 600 gram ved siste veiing, men det vil vel ikke fortsette å gå ned om jeg skal slurve sånn fremover..

Kjenner jeg er lei av å bruke tid på nett for å logge alt jeg har spist. Samtidig vet jeg at det ikke finnes lettvinte løsninger. Jeg må jobbe for å ta bort alle kiloene jeg har tillatt å komme krypende hit og dit på kroppen. Lengter etter den dagen jeg får en kropp som passer i de fleste klær uten at alle valker stikker ut her og der. Gleder meg til når jeg en gang skal tørre å gå i bikini i min egen hage en varm sommerdag mens jeg luker i bed, klipper plen eller leker med barna. Men akkurat nå føles det som om dette er flere årtier frem i tid! Og jeg er utålmodig! Og jeg slurver.. Hmm, vet jeg må skjerpe meg, men hvordan?? Jeg skulle bare fått meg litt mer motivasjon. Hvor får jeg kjøpt det mon tro ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til mat: jeg logger inn morgendagen i dag - dermed synes jeg det er lettere å planlegge hva jeg skal spise og når og ser også at sjansen for at jeg virkelig SPISER det jeg skal spise er mye større når jeg har planlagt det sånn - ihvertfall fungerer det for meg...

 

Jeg lager også ukesmeny i forhold til middager (og handler hovedsakelig 1 x pr uke). - dermed er det lettere å få ting til å gå rundt - iallefall er det slik for meg - har unger som skal hit og dit, og en som trenger kontinuerlig tilsyn, og alt sånt må klaffe i hverdagen dersom jeg skal få til mat, trim m.m. på en fornuftig måte - dermed vet jeg allerede nå hvilke dager og hvilke tidspunkt jeg skal spise, trimme m.m. på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Janne:)

 

Veldig enig med besc om at planlegging gjør det enklere å lykkes. Når man er sliten og sulten etter jobb, er det ikke alltid de sunneste valgene som tas. Har man planlagt en ukemeny, blir det ofte litt mer variasjon enn bare klassikerne også. Man slipper jo å tenke ut alt mens man er på butikken.

 

Jeg synes ærlig talt at det er litt stress å legge inn alt jeg spiser på registreringen her, så jeg tar bare stikkprøver innimellom. Nå skal det sies at jeg er veldig forutsigbar på måltidene fram til middag, så det er nok ikke så store svingninger på kaloriinntaket til vanlig. Og er det noe jeg har veldig lyst på, plotter jeg inn tallene her på forhånd for å se om det er ok å spise.

 

Det viktigste er å finne en løsning som passer for deg/dere, så du greier å gjennomføre endringene på sikt. Vekten kommer nok dessverre til å stoppe opp innimellom, før den endelig begynner å røre på seg igjen. Men tenk så bra det blir til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA! Det ble en hel kilo ned siste uken på kurs. Og jeg er så fornøyd! Til sammen ble det 6,9 kg ned på mitt aller første Grete Rode kurs, men jeg gir meg ikke der. Jeg går rett igang med neste kurs. Dette har jeg troen på :-)

 

I dag fokuserte vi på fremgangen vi har hatt og de endringene vi har fått til. Det er godt å klappe seg selv på skulderen innimellom og fokusere på det man har oppnådd isteden for det man ikke får til. Jeg har jo så mange kilo å ta av at jeg kan jo ikke ikke mestre alt på første kurs. Her er mange vaner som skal endres.

 

Min største endring er at jeg spiser frokost, hjemme, HVER DAG og det funker :-)

 

Til neste kurs skal jeg fokusere på å drikke nok vann og få i meg nok melk. Bare jeg tar litt av gangen skal det nok gå!

 

Ja, jeg har troen på å planlegge ukens måltider så jeg får se om jeg klarer å få inn en rytme på det etterhvert også. Jeg tror dere er inne på en særdeles fornuftig tanke der Marsvin og Besc. Mye lettere å kontrollere om man planlegger. Så jeg får fortsette å prøve, øvelse gjør mester :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på veiing i morgen. Har hatt en fin uke, med gode matopplevelser og uten de store søtsugene. Det er de som er værst, sjokoman som jeg er. "Må ha det - bare må ha det," kunne like godt vært slagordet til Freia som TineMelk for min del. Men denne uken har jeg merket noe bedring i søtsuget. Klarer stort sett å begrense meg til kosemerkene, men det er så slitsomt og demotiverende å ha dette suget. Lurer litt på om det skal være slik for alltid...?

 

Hvis denne uken bærer gode resultater så veit jeg det bare vil øke motivasjonen enda mer, og for første gang på flere år øyner jeg håpet om å komme meg under 100 kilo - og det før jul! Det betyr jo i realiteten at jeg kan være nede under 90 kg før utgangen av mars... *drømme* ;) Men så tør jeg ikke drømme for mye heller. Jeg er jo så redd for å sette "mål" jeg ikke skal klare.

Så blir jeg sint på meg selv da, hvorfor kan jeg ikke bare sparke meg selv i ræva og skjerpe meg med etinga! Hvorfor skal det være så vanskelig å holde et balansert kosthold? Jeg har jo klart å slutte å røyke (7 år sia) så hvorfor skulle jeg ikke klare å spise sunn mat og kutte ut godterier...? Merker tankene kretser mye på samme måte som når jeg tidligere skulle kutte røyken. Savnet, den gang fordi jeg aldri skulle få kjenne en sigarett igjen og nå på det å kutte ut sjokolade. Og det er sjokolade som er savnet, jeg kan klare meg uten så mye annet.

Det er flere år sia jeg kuttet ut brus. Under kurset har jeg kuttet ut godterier, minus den sjokoladen jeg kan få for kosemerkene mine. Alt går bra bortsett fra savnet etter sjokolade. Til og med rødvinsglasset til et godt måltid er det ikke noe savn å kutte ut, men den forbaskede sjokoladen.....

Godt å få ut litt frustrasjon, ventilere litt :-) Kanskje det hjelper for noen dager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda ;) Her er jeg på rett vei, ned 1,1 kg denne uken.

 

Og jeg er såå fornøyd.

Jeg klarte mitt hemmelige mål, så hemmelig at jeg ikke turte tenke det høyt for meg selv engang. 8 kg på 8 uker!

 

Og etterhvert som kiloene forsvinner erstattes de av motivasjon. Da er jeg igang med nytt kurs og gjort avtale med kursleder om minimum 5 kg ned på dette kurset. Den avtalen liker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

8 kg på 8 uker ! Fantastisk bra !

 

Synes du er veldig godt igang og det må jo gi motivasjon. Når det kommer til sjokolade tror jeg nesten du må tenke som med røyken .Det hadde vel ikke funka å røyke bare litt hver lørdag ?? Hadde ikke det bare gitt deg et sug og lyst på mer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK for gratulasjoner og oppmuntring, rosagris og frustrert frue! Det er utrolig hvor mye noen slike ord hjelper! :)

 

Har hatt en fin helg uten sprekker og har kost meg med sjokoladen min. Tror jeg har funnet en løsning, sjokolademousse :)

Da kan æ få meg en porsjon sjokolade uten at alle kosemerken er brukt opp på en-to-tre. 75 gram mousse gir 135 kcal og 75 gram var en passe porsjon :)

 

Det er jo 350 kcal i kosemerker på en uke så da kan jeg faktisk kose meg med noe annet også! Dip til grønnsakene for eksempel. Se det, nå begynner jeg å finne fornuftige løsninger og alternativer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Kosemerker har jeg ikke gegynt med ennå eller...spiste vaffel i dag og det burde kanskje godt under kos? Har uansett over 500 kcl igjen å spise denne dagen og jeg vet ikke hva jeg skal spise.. skikkelig luksusproblem å liogge på meny 4 altså.

Det er nemlig altfor mye mat for meg.

 

sjokolademousse høres godt ut , er det hjemmelaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

 

Hmm, har ikke vært så flink til å skrive før jul. Det ble en travel periode, men jeg klarte målet mitt 5 kg på forrige kurs :)

Og så har jeg overlevd jula! Jeg gikk litt opp, men så var det full skjerpings etter nyttårsaften så da jeg møtte til veiing i går er det 200 gram i minus sammenliknet med sluttvekt før jul! Og det alene gir meg mye motivasjon nå. :D

 

Jeg vil under 90 kg nå. Det er det store første målet. Jeg skal under 90 kg før vi skal prøve å bli gravid. Og for første gang på 3 år tør jeg å tro på at det er mulig!

I dag er livet herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...