Gå til innhold

Nok er nok!!!


2fat

Anbefalte innlegg

Hei jeg får prøve å lage min egen tråd, for å prøve å holde i gang motivasjonen. Jeg har vært medlem her ganske lenge, men vekta har bare gått sakte men sikkert oppover. Jeg har gått to Grete Roede kurs tidligere, men vekta har gått opp igjen nesten like fort som den har gått ned. I dag har jeg nådd en matchvekt på ikke mindre enn 87,3 kg, og det er jo alltfor mye på en 1,61 meter høy kropp.

Jeg sliter med en sterk avhengighet til snop og pepsi max. Skal prøve å kutte ut snop helt, men må gradvis trappe ned på pepsi maxen.

Jeg har fulgt mange av dere her inne og jeg må jo bare bøye meg i støvet for Fru Fleksnes og det hu har oppnådd. Det viser at det er håp for oss alle, bare viljen er til stede.

Første målet mitt er ti kg til 2 desember (julebord på jobben). Jeg skal ikke gå på kurs, men prøve å holde menyen til GR å ligge på ca 1600 kcal.

 

 

2fat

Minus ti kg til 2. desember

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fruandersen :-) du har helt rett i det at kaloritelleren her er super. Jeg har gått to kurs tidligere, så jeg vet hva slags meny jeg skal ha og hva jeg skal spise.

I dag er første dagen uten sjokolade. Vanligvis så spiser jeg lett ei 200 gram sjokoladeplate på jobb, og fortsetter kanskje med litt smågodt og chips når jeg kommer hjem. Ikke rart at vekta har gått bare opp å opp. Føler at dette er siste sjanse det er liksom nå eller aldri. Er 40 år så det er jammen på tide å legge om kosten. Jeg skal ha veiedag på fredagene hvis det er noen som vil bli med? Ellers ha en super lørdag alle slankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2fat.

Jeg heier på deg! Vet alt om hvor vanskelig det er å kutte ut sjokoladen. Faktisk opplever jeg det nesten verre enn å slutte å røyke, som jeg gjorde for 1.5 år siden. Jeg har klart å la være godteriet i hverdagen nå, men frimerkene mine går til det på lørdagene. Må finne middelveien, vet du :P

Heia, heia, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen fruandersen :-) ja å kutte sjokolade er jammen ikke lett, men nå har jeg ikke smakt snop siden torsdag :-) Problemet nå er at jeg skal en liten tur til Sverige på onsdag, så jeg håper jeg kan unngå å kjøpe noe usundt. Planen er at jeg kan spise det jeg vil den dagen, å så ta en dag på nutrilett på torsdag. Nutrilett er jo ikke noe bra løsning, men rekner med at det jeg spiser på onsdag forsvinner hurtig igjen.

Jeg kjenner allerede at buksene har blitt litt løsere, og det er jo en herlig følelse. Jeg jobber med masse spreke folk, og det er stadig toppturer på programmet (frivillige), men jeg våger ikke stille på disse før jeg har nådd første delmål på 10 kg. Jeg var med på en av disse turene og hang etter som ett slips. Når jeg endelig kom til toppen, så var de andre klar til å gå videre, så det var en veeldig strevsom tur.

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he :P Jeg har også vært med på en sånn topptur. Pyton! Heldigvis er det lenge mellom hver gang muligheten dukker opp for min del, og neste gang jeg skal OPP til topps, har jeg gått såpass mye NED at det går greit. Håper jeg. Dessuten er jeg mere trenet nå... Kjenner meg igjen i Sverigeturen også. Har planlagt en tur i høstferien, men vet søren ikke om jeg tør.... Elsker snop! Må legge en meget detaljert plan, tror jeg, så jeg kommer gjennom handleturen uten for mye sukkerbagasje med hjem. Sukk..... Gruer meg til jul, kjenner jeg...

 

Ønsker deg god tur:) Og så er det sånn at uka har 7 dager. Så èn dag uten å tenke vekt går ann en gang i mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

I dag viste vekta en nedgang på 1,8 kg, og det må jeg si meg fornøyd med. Det har vært to dager med utskeielser i stedetfor en dag, så det har ikke helt gått etter planen. Har heller ikke hatt den dagen med nutrilett som jeg hadde planlagt, men nå er jeg klar for kamp igjen, og for meg så er faktisk fredag og helga noen bra dager for meg å ta meg inn igjen (fordelen med å bo alene). Til deg fruandersen, så har du helt rett i at det er lett å miste fatningen med alt det billige snopet der borte, og jeg må vel innrømme at jeg nå har ett skap fullt av snop. Har gitt bort noe av det, og skal gi bort det meste (er hvertfall planen). Jeg har ett lite triks når gottesuget melder seg, å det er å ta av meg klærene på overkroppen å se meg selv i speilet, da forsvinner lysten. :-) Jeg har også ei flott mexx kåpe som jeg skal komme inn i så det blir motivasjonen fremover. Hvor mye har du gått ned fruandersen, og hvor mye skal du ned? Jeg må hvertfall virkelig stå på hvis jeg skal nå første målet mitt, minus 10 til 2. desember.

 

Ha en fin fredagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil er det bare blitt 3 kg. altså på forrige veiedag. Har store problemer med å sette meg mål. Forventer å ikke nå dem, for det har jo skjedd hver gang. Så for ikke å bli skuffet, så vil jeg ikke ha noen mål. Men ble mildt overtalt til å sette meg et for dette GR-kurset, så da ble det 6 eller 7 kg. Må innrømme at jeg faktisk ikke husker hva det ble.

For tre år siden gikk jeg ned 10 kg med Phase2. Brukte lang tid og trodde jeg skulle holde meg der en stund, men så fort jeg sluttet med dem, så gikk vekten opp igjen. Kunne ikke holde på å ta dem, fikk ekstremt mye luft i magen. Så kanskje målet mitt er å komme dit i første omgang. Derifra er det ennå en laaaaaang vei, helst 20 til.

Hverdagene mine er lettest å komme gjennom, for da går det i ett fra morgen til kveld. Helgene er verst, for jeg er vant til å kose meg da. Det går lettere hvis jeg har klart å spare frimerkene til helga. Denne uka klarte jeg ikke det. Så jeg har spist sjokolade allikevel, er ikke stolt av det, men har en times gåtur på samvittigheten som jeg støtter meg til...

Spørs om jeg er helt motivert til dette...???

Satser på at ting er bedre i morgen:)

Fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. Jeg har ramla litt utpå med noe sjokolade, var nok ikke helt lurt med den Sverige turen, men nå er jeg på riktig spor igjen. Gikk en lang tur i går og det skal jeg i dag også. Har jo hund så jeg går hvertfall to turer hver dag, men ikke alle turene blir like lange da. I går skulle jeg kjøpe meg en singlet og sto der i prøverommet, ikke særlig kjekt å se magen som henger ut over buksekanten. Jeg fant ei bukse også i størrelse 42 (med stretch)som jeg såvidt klarte å få på meg, så den får bli en slags gulrot for meg en stund. Har flere plagg i skapet som jeg har kjøpt tidligere i for liten størrelse (evig optimist), som jeg nå bare vil få på meg.

Til deg fruandersen, så er det nok kanskje lurt å sette noen ikke altfor høye delmål. Kanskje lurt å belønne deg selv med noe når du har nådd noen mål du har satt. Det hadde jo vært kjekt hvis du også vil være med å veie deg en dag i uken, er jo litt lettere hvis vi er to. Jeg skal hvertfall ikke gi meg denne gangen. Synes det er flaut å treffe folk som jeg ikke har sett på ei stund å se at de måler meg opp å ned, å ser at jeg har blitt ti kg tjukkere enn sist de så meg.

Vi må bare stå på,og hvis vi når målet vårt, så er det nok lurt å melde seg på ett hold vekten kurs.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag er det veiedag igjen. Synes tiden bare flyr avgårde. Ned 0,5 denne uken og er vel ikke helt fornøyd med det. Men det er vel fortjent da jeg ikke akkurat har vært superflink akkurat. I dag har jeg fri og skal nyte det fine været med en tur i heia. Har en runde jeg pleier gå, og pulsklokka viser at jeg forbrenner 700 kcal på turen :-). Jeg skal også vaske to biler og en motorsykkel, og klippe plenen, så tipper at det blir en del kcalorier på disse jobbene også.

Jeg klarer meg ganske godt med maten, det store problemet er snop og chips og kaker. Vi hadde kaker på jobben i går, og jeg klarte jo selvfølgelig ikke si nei.

I dag skal jeg ha sushi til middag, det er både godt og sunt (håper jeg da), og det beste er at jeg blir stappmett av ikke altfor mange biter. Er så greit nå når de selger sushi på både rema og maxi, men holder vel en knapp på maxi sin sushi kan absolutt anbefales.

Ha en fin fredag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så bra at det går nedover selv om jeg skjønner at du syns 0.5 kg er lite. Det syns jeg også når vektnedgangen min er rundt en halvkilo. Men det er helt i tråd med anbefalte. Jeg gikk ned 0.6 kg denne uka, og det er helt greit for jeg hadde heller ikke vært så flink som jeg skulle. Min veiedag er tirsdag, da er jeg på GR-kurs. Men nå blir det spennende, for nå blir det 2 uker til neste gang pga. høstferien. Krysser fingre! Heldigvis er det fint turvær!

Ønsker deg en fin og aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...