Gå til innhold

Jeg kan, jeg vil, jeg får det ikke til!


Gjest Elihol

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en jente på 19 år, nettopp flyttet hjemme i fra og til storbyen. Sliter med å holde et godt nok kosthold som gjør at jeg skal "In the end" gå ned i vekt. Jeg er 172 cm høy og veier ca 93/94kg mitt ultimate mål er å gå ned 30kg. Noe som virker som helt uoppnårlig, men jeg vet (innerst inne) at jeg kan klare det!

Er det noen her som har klart å ta av seg alt fra 10-15-20-25-30 kg? og som har noen tips til meg?

 

btw. Jeg har begynt å trene hver dag, men da trener jeg ikke mer enn 1 time.;) men heldigvis så trener jeg nogelunde hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har riktignok ikke gått ned så mye ennå, men enkelte ting har jeg funnet ut.

 

Det nytter ikke for meg å spise sent på kvelden, og i hvertfall ikke slik jeg holdt på en stund med middag i 21-tiden. Det merker jeg godt på vekta dagen etter. Jeg prøver også å ha f.eks noen gulrøtter/frukt tilgjengelig hvis jeg blir litt sulten utenom måltidene, ellers er det veldig fort gjort å kjøpe noe man ikke bør spise....

 

Ellers har det jo mye å si hvordan du trener også. Vet at det kan være lurt å trene intervall 2-3 dager i uken. Det er en kjempebra treningsform, synes jeg. Jeg bruker 45 minutter på mine økter på tredemølle: 10 min oppvarming, 4 min jogging/løping, 3 min sakte jogging/gåing, 4 min jogging/løping,3 min sakte jogging/gåing, 4 min jogging/løping, 3 min sakte jogging/gåing,4 min jogging/løping, 10 min nedtrapping.

 

Håper noe av det kan være til hjelp, og lykke til videre:) Det viktigste er ikke å gi opp håpet. Selv om det går sakte, må man glede seg over nedgangen, selv om den skulle bare være på 0,1kg:) Ned er ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest storblondie

hei du! jeg er også en jente på 19 år, og sliter grusomt med vekta!! den viser nå 103... helt grusomt.. og lille meg, som bare er rundt 1.60 høy.

 

syns det var morro at det endelig var noen på min alder som var i noenlunde samme båt som meg :)

 

har forresten meldt meg på internettkurs, og begynner mandag 31 okt! gleeeder meg! ;)

 

mvh storblondie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

Jeg vil gjerne være med! :D

Jeg er en jente på 18 år som i mange år har slitt med vekt. Da jeg begynte i 1.klasse på vgs fikk jeg kyssesyken, og det satte en stopper for alt som het fysisk aktivitet. Ikke fordi jeg ville- men fordi jeg måtte. Det resulterte i 12 kg ekstra to år senere. Og nå er jeg lei! Kiloene skal av, og det NÅ. Er ikke interessert i expresslanking, men vil gjøre det ordentlig, en gang for alle.

 

Jeg er som sagt 18 år, 174 cm høy og veier 80 kg. Vil gjerne ned 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...