Gå til innhold

Ny start:)


Gjest enrt

Anbefalte innlegg

Jeg har vært her to ganger før, men nå starter jeg på ny start. jeg har lært av mine feil, og satser på at denne ganger klarer jeg å fullføre helt! Første gangen jikk jeg på en bom den sommeren. Når jeg tok meg sammen igjen gikk det sakte og sikkert ned selv om kg slet med å forsvinne. I april i år ble det alt for mye å gjøre, jeg klarte ikke å følge med i forumet jeg var i og datt helt ut. Holdte fortsatt på for meg selv, men ikke med samme motivasjon og vekta stangerte. Iløpet av sommeren og høste har en del kg igjen lurt seg på uten at jeg har tatt noe særlig fatt i det. årsak? Fornektelse (den vekta der viser garantert feil, jeg nekter å tro at det der stemmer. Det er batteriene som holder på å gå osv) og det at selv om jeg merker at magen har blitt litt større er ikke forskjellen så utrolig stor i cm. Etter en utrolig sårende kommentar i helgen har jeg tatt meg selv i nakkeskinnet og skal starte på ny!

 

For å kickstarte litt skal jeg skrive ned hva jeg spiser til å begynne med, til jeg kommer inn i det. Jeg bor i utlandet og da er det ikke like lett å vite hva alt inneholder. Jeg har satt opp en treningsplan bestående av utholdenhet og styrke. Styrke har vært min svakhet det siste året, men også en viktig del for at jeg skal komme ned i vekt. Jeg kommer til å starte dårlig da jeg er i norge på høstferi denne uka, og får besøk de to neste ukene etter det. men hvorfor ikke? en gang må en starte og det er nå motivasjonen er som størst.

En av de andre feilene jeg gjorde var å være aktiv i for mange forum på forskjellige steder og for store forum. Derfor skal jeg holde meg et sted. misforstå meg rett, hvis noen vil joine og kjempe seg nedover er alle velkommne til å joine!

 

Da jeg starta kampen mot kg var jeg nesten 84. På mitt letteste var jeg på 76 kg, og ligger nå på rundt 80! jeg er 1,71. Målet mitt i første omgang er 75, og så 72 kg. For mange på rundt 170 kan det høres mye ut, men jeg har bestandig vært tung selv om jeg var tynn. Selvfølgelig kan disse målene endre seg når jeg ser hvordan kroppen min tilpasser seg disse kg, men det vil tiden vise.

 

Så var det på'an igjen! Og denne gangen skal jeg lykkes! Uten tvil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker hvordan motivasjonen fikk seg et lite knekk igår. Hadde en avtale om kaffe med ei vennine, og hadde lagt inn de ekstra kcl i gårsdagensforbuk. Det som ikke var innlagt var at kjæresten skulle komme med kake og is. Dermed ble det en del større inntak en forventen. Men på den positive siden gikk jeg til byen istedenfor å ta buss når jeg skulle møte vennina mi. Så i alt gikk det vel nesten opp-i-opp. men idag er motivasjonen tilbake, og idag blir salaten fra gårsdagensmiddag lunsj:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntaket av kcl er for høyt med tanke på at jeg ikke har trent denne uka, og jeg kjenner hvor jeg gleder meg til ferien er over og jeg kommer tilbake til den faste treningsrutinen og bort fra foreldre og besteforeldre som konstant står med fristelser. Og selv om trenigen er fraværende og fristelsene er over alt så er kroppen faktisk i underskudd. Og målet mitt iløpet av ferien var jo ikke å gå ned i vekt, men å opprettholde vekten og prøve å bli mer bevisst på hva jeg putter i meg slik at det kanskje blir litt lettere når jeg kommer hjem igjen. Merker hvor skremmende fort jeg kommer inn i vanen med å veie mat og telle kcl. KJøpte meg en nysmurt baguett idag der jeg ikke visste kcl innhold og jeg kjente hvor jeg grua meg til å legge den inn. Mister litt kontroll når en ikke kan kontrollere og veie. Selvfølgelig stemmer jo ikke det jeg la inn, men det er bedre enn å ikke registrere den i d hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...