Gå til innhold

Jeg vil ned 5kg men får ikke til!


Gjest maren19

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er min historie:

Jeg har alltid vært ei slank jente. I vår var jeg i Bali 4mnd, og jeg la på meg 6kg FETT. Jeg fikk celluitter som jeg virkelig skjemmes over. Og jeg mener at det ser helt grusomt og unaturlig ut når jeg er normalvektig. Jeg har aldri hatt vektproblemer før, og jeg har egentlig et veldig sunt forhold til kroppen min. Men jeg vil så inderlig ned til matchvekta mi igjen. Den vekta hvor jeg spiste sunt uten at jeg tenkte over det, men likevel skeiet ut i helgene uten å måtte bekymre meg for det. Mens nå.. Nå er jeg sånn halvlubben. Dersom jeg ikke tar tak i problemet nå, så VET jeg at det bare vil balle seg på. Er det ikke alltid slik? "jeg som var så slank og fin. og nå er jeg overvektig? hva skjedde??". Den fella vil jeg ikke havne i.. Selv om jeg på en måte har gjort det...

 

Altså dette har jeg prøvd:

Kom hjem slutten av mai 2011.

Trente og spiste normalt i hele juni. Gikk ned 3cm rundt midjen..

Så prøvde jeg meg på lavkarbo i 3mnd. Sluttet nettopp, fordi jeg ser at jeg bare legger på meg av det, og jeg elsker mat. Og med lavkarbo er du aldri sulten, og da kan du heller ikke spise så ofte heller. Pga lavkarbo har jeg ikke gått ned et gram. Jeg har trent styrke og kondisjon 5 ganger i uka i 2mnd. I tillegg til 3-4 ganger i uka før det også. Jeg blir sterkere, men jeg blir ikke kvitt kiloene...

 

Nå er det 2 uke siden jeg sluttet med lavkarbo. Jeg har klart å gå ned 1kg! Jippi! Men jeg er usikker på hvordan man slanker seg riktig.. Har aldri gjort det som sagt. Jeg vil gjerne ned til 54kg. Hvor mye skal jeg spise for å gå ned ca 200-250gram i uka? Altså 1kg i måneden. Da er jeg i matchvekt i januar ca.

 

Noen gode råd? Jeg er altfor glad i å være frisk, opplagt og mett til å sulte. Så derfor vil jeg ha gode råd for en sunn nedgang en kan leve med:)

 

Midjemål:70cm

vekt: 59,1kg

høyde: 167cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det heter seg at 1 kg er 7000 kcl. 250 gram vil da tilsvare 1750 kcl. Så med å ha et underskudd på 1750 kcl i uka vil en gå ned 250 gram. Selvfølgelig er dette i teorien, og hvordan kroppen egentlig fungerer er jo noe helt annet. Ei uke kan en oppleve at kroppen tviholder på vekta, mens en annen uke kan kg bare renne av. Ellers så høres 200-250 gram i uka som en sunn og realistisk vektnedgang. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, du trener utrolig mye.. Dermed kan det være vanskelig å si hvor mye du skal spise..

 

For du skal ikke være sulten!!!

 

Jeg vet bare Vekt, Høyde om deg.. så kan ikke si hvor mye du skal spise..

Må vite hvor gammel du er og hva du driver med (Jobb eller skole? evt, hvilke jobb)

 

Og når du trener, hvor lenge trener du? Aktiv hele tiden? Hvilke trening?

Hvis du forteller meg dette, kan jeg prøve å hjelpe deg mer ;)

 

 

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MummyTummy

Nå skal det sies at selv slanke mennesker har cellulitter.

Har da sett modeller med cellulitter, så at det ser unaturlig ut fordi du er normalvektig var vel å ta litt i? Ser det så bra og naturlig ut når en overvektig har de? Trening og kosthold er vel det som skal hjelpe på cellulittene. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student. Går til og fra bussen (ca 800m til 1km til sammen). Så sitter jeg å jobber med skole, så trener jeg 1,5 time. Omtrent 5 dager i uka fordi jeg blir gal av å sitte i ro med studiene hele tiden og må deror trene.

Når jeg trener så blir det gjerne en gruppetime med enten styrke eller kondisjon. Eller kondisjon i 30min, påfølgende med styrke.

 

Jeg syns styrketrening er morsomst. Mine mål med treningen er å bli hverdagssterk, og få smashing bein og veltrent mage. generelt slike ting..

 

jeg er 20år gammel ;) tok sånn bodyanalyse på sats nettopp og har en hvileforbrenning på 1460kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student. Går til og fra bussen (ca 800m til 1km til sammen). Så sitter jeg å jobber med skole' date=' så trener jeg 1,5 time. Omtrent 5 dager i uka fordi jeg blir gal av å sitte i ro med studiene hele tiden og må deror trene.

Når jeg trener så blir det gjerne en gruppetime med enten styrke eller kondisjon. Eller kondisjon i 30min, påfølgende med styrke.

 

Jeg syns styrketrening er morsomst. Mine mål med treningen er å bli hverdagssterk, og få smashing bein og veltrent mage. generelt slike ting..

 

jeg er 20år gammel ;) tok sånn bodyanalyse på sats nettopp og har en hvileforbrenning på 1460kcal[/quote']

 

Du har en "Normal vekt" i BMI, så du er ikke tykk eller noe.. "appelsinhud" kan dessverre alle få, da bør du jo stramme opp kroppen.. Men værtfall:

 

Du har "hvilestoffskifte" på 1333 kcal, men så kommer det litt mer i tillegg, siden du går, sitter i ro og trener osv.

Du har "energibehov FØR trening" på 1732,9 kcal.

Men i og med at du trener så pass mye, så har du "daglig energibehov" på 1882,9 kcal pr dag.

 

Altså skal du ikke spise mindre enn 1300 kcal om dagen !!! Hvis du spiser mindre enn dette, går krippen din i sparebluss. og dermed går du ikke ned noenting! Men du må også huske at "muskler, veier mer enn fett!!" Så om du trener og ikke merker framgang med en gang, så stå på videre og mål "cm" i midje, rundt lår osv..

 

Lykke til,,

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!=) Da skal jeg forsøke å få i meg dette.

vet jeg ikke er feit, men jeg er normalvektig. men jeg trivdes mer med meg selv for 5kg siden.. Jeg er epleformjente, så alt legger seg i mageområdet. Og det er noe jeg ikke er så komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...