Gå til innhold

Trenger én eller flere slankevenner for å få dette til :)


Gjest JeanMarie

Anbefalte innlegg

Gjest JeanMarie

Hei på deg som leser dette :)

 

Håper nettopp du har lyst til å bli min "motivasjonsvenninne" her inne, dele erfaringer og tanker med meg, sånn at det kan bli "litt" lettere å gå ned til de 62 kg som jeg har satt som mål :-) Kan fortelle litt om meg selv først, så du vet hva du har med å gjøre ;)

 

Jeg er ei jente som nettop har fyllt 24 år, bor i Oslo, og har heeeele livet mitt gått opp og ned, og opp og ned, og ligget på alt mellom 82 kg til 55 kg. Er 174 cm, og er temmelig lei av å ikke klare å passe meg for hva jeg spiser, selv om jeg vet veldig godt at jeg trives så utrolig mye bedre når vekten ligger rundt 65-62 kg. Håper derfor at jeg kan lufte tankene mine med deg/dere, og få litt råd og motivasjon når det stangerer og livet føles litt trått ( noe jeg er sikker på at jeg kommer til å oppleve på veien ned ;-) )

 

Akkurat nå veier jeg 73 kg, og har en veldig sittestillende jobb, hvor til tider er ute og reiser. Synes som regel at det er vanskelig å holde motivasjonen de gangene jeg oppholder meg i utlandet, også fordi jeg som regel må spise produkter jeg ikke har kjennskap til. Men, det er heldigvis ikke sååå ofte jeg er ute og reiser, så skal ikke bruke det som den største grunnen til at jeg veier det jeg gjør ;-)

 

Når det kommer til trening, er jeg i perioder "Marit Bjørgen 2", og resten føler jeg meg som en potetsekk som kan skylde på alt fra vannblemmer på foten, til litt småvondt i hodet - nesten alt for å slippe å kle på meg og komme meg ut. Men det skyldes nok kun dårlig motivasjon, og håper derfor at vi kan motivere hverandre til å både tenke positivt og langsiktig, og sammen jobbe oss frem mot en garantert bedre selvfølelse :)

 

Så, har du lyst til å gjøre dette sammen med meg, sleng deg på og fortell meg om deg selv, så skal jeg gjøre det jeg kan for å hjelpe deg med å nå målet ditt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på deg jeg...

Om meg, 26 år, har veid fra 44-84 i det voksne liv, og ønsker å veie 53-56 kg, er 155 cm, pr dags dato veier jeg 73,4 og jeg akter ikke være der.

Sliter med motivasjonen, elsker egentlig å trene, men...

 

Jeg har fortiden 2 hunder som jeg har passet over en lang periode, men nå skal de snart hjem.

Jeg skal gå til innkjøp av nye joggesko, mine nåværende har jeg hatt lenge nok, så dempingen begynner å bli brukt opp, jeg sliter med mye betennelse i ene foten, så passer veldig på bra sko å løpe i.

Så derfor har jeg jo hatt unnskyldningen for å løpe klar - mangler sko. MEN; snart er ikke den brukenes lenger. Så da er det bare å løpe, etterhvert er det jo skiføre også.

 

jeg skal i et bryllup til sommeren, ønsker virkelig å være litt smalere til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JeanMarie

Så hyggelig Missrosa!

Er helt enig i at det er på tide å "utdatere" unnskyldningene, da de ikke er til stor hjelp ;) Synes det er flott å høre at du på tross av betennelsen i foten klarer å pushe deg til å komme deg ut! Vet ikke om det er lenge siden du har vært aktiv, men litt mosjon i starten er jo alltid bedre enn å ikke gjøre noe. Har selv et veldig vondt kne som ofte har hindret meg i å ta steget ut av døra og ut for å løpe, men har jo klart meg selv om det ofte gjør litt vondt. Nå skal jeg ikke skryte på meg at det har vært mye trening i det siste, for det er desverre slik at det som regel skjer de gangene jeg har virkelig vært motivert for å gjøre en innsats for kroppen min.

 

Har du vært medlem her lenge da? Og har du kommet deg ordentlig inn i "GR-mood" i forhold til nye oppskrifter, veiing av mat osv? Jeg sliter litt med å finne løsninger og oppskrifter på måltider som jeg synes virker "normale" og gode ut, og ikke et typisk "nå skal jeg slanke meg-måltid" som ikke ser ut som noe jeg ville ha spist om jeg skulle kose meg med maten. Torsdag og fredag hadde jeg besøk av noen venninner, og det gikk desverre helt skjeis med både alkohol og søtsaker. Er heldigvis ikke så ofte i situasjoner hvor det er typisk å drikke alkohol, men synes det er litt flaut å si til folk at jeg slanker meg (prøver nok en gang) og skal derfor ikke drikke eller spise så mye i kveld. Har du opplevd det samme, eller klarer du å stå imot fristelser og være flink også ute blandt folk? Tror grunnen til at jeg ikke har klart meg den første uken, er rett og slett fordi jeg ikke har vekt til å veie maten med. Tenkte jeg skulle kjøpe det i dag, så skal jeg få begynnt ordentlig til neste uke.

 

Håper det står bra til med deg og at du får en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...