Gå til innhold

Hvalrossen er tilbake!


Gjest MaeWest

Anbefalte innlegg

Mye (men ikke nok i mange kommuner) vann har rent ut i bassengene siden sist jeg var inne her. Jeg var en gjenganger dag, som slanket meg mange mange mange mange kilo (ca 40...)

 

Nå - 5 år senere har de fleste kommet tilbake. Jeg har siden den tid prøvd meg både på lavkarbo, LCHF, suppekurer og andre kurer... Nå er bunnen nådd (eller toppen hvis man tenker på vekta... ) Så nå har jeg blitt henvist til slankeoperasjon. "Heldigvis" er det omtrent to års ventetid på dette her jeg bor. Og målet mitt er at jeg da skal ha kommet så langt ned i vekt at jeg ikke trenger dette! Er nå 154 kilo, 170 høy, og har kommer nå tilbake til grete Roede med halen mellom beina.

 

Satt og mimret litt her, og kom over et gammelt innlegg jeg skrev rett etter at jeg startet på mitt første grete roede kurs... Jeg limer det inn her, fordi jeg synes det er et godt innlegg, og fordi jeg trenger å finne tilbake igjen til litt av den "gutsen" jeg hadde da! Så - her kommer hvalrossen tilbake , nå i form av Mae West!

 

Hvalross i badedrakt.... ;-(

Har hatt min første negative opplevelse i bassenget for noen dager siden. Som noen av dere vet, er svømming min store trimpoengbrønn.

 

På fredag var jeg akkurat ferdig med mine 2000 meter, og jeg står i bassenget og snakker med samboeren min som sitter på kanten, som åpenbart er veldig stolt av meg. (og det er jeg jo selv også...)

 

Så kommer det en av disse "proffe". Med riktig badebukse, med de hotteste svømmebrillene og neseklype. Musklene på overkroppen buler, og jeg skjønner fort (før han går ut i vannet...) At dette er en av disse egoistene som spruter vann på alle som er i nærheten, som lar snørret renne fritt i store klyser ut fra nesen, og lar det bli liggende igjen som spor i bassenget, som ikke viker av en cm til høyre eller venstre når noen kommer svømmende i samme retning, og som kun gidder å bry seg med at han selv skal få svømme rett frem, uten at han skal ta hensyn til noen...

 

Mens han står på bassengkanten og gjør seg klar, sier samboeren min noen få ord til ham, og dialogen er i gang.

 

Etterhvert skryter samboeren min av meg, og sier at jeg har svømt 2000 meter, og at jeg er innmari flink.

 

Neseklypemannen ser på meg, og sier "er du sikker på at du har telt riktig, nå da???".

 

Jeg viser ham strikken jeg pleier å ha rundt fingeren (bytter finger hver gang jeg er ved den kanten jeg startet, for å holde styr på tellingen.) Når strikken har vært på alle fingrene har jeg svømt 500 meter. Så da er det på'n igjen.

 

"Ja.... men 2000 meter høres veldig langt ut, da...." sier neseklypemannen. "Hvor lang tid har du brukt på det da???" spør han videre. Jeg svarer ham at jeg bruker omtrent en time og et kvarter.

 

Neseklypemannen ser skeptisk på meg... jeg setter inn alle evnene jeg har, og leser tankene hans... "jasså,... så det berget der på minst 150 kilo skal prøve å få meg til å tro at hu har svømt så langt... DEN går ikke jeg på ihvertfall....."

 

"Nja... jeg bruker ca 40 minutter på 2000 meter... så jeg tror du får telle bedre etter neste gang..." sier neseklypemannen, før han velter seg uti vannet, og plasker seg over bassenget som om han skulle hatt en hvalross etter seg...

 

Jeg blir stående og kjenne på litt blandede følelser. Synes denne samtalen var kjip, ekkel, dum og idiotisk.

 

I det hvalrossen (meg ) kommer seg opp av bassenget, får jeg to store smil fra badevaktene. "Hvor langt har du svømt i dag da???" spør de. Det gjør de alltid. Når jeg sier det... så smiler de enda mere, og den ene sier " ja... da har du god grunn til å ta helg med god samvittighet... " "Det er beundringsverdig det du gjør", sier den andre badevakten. Jeg ser to ansikter, fulle av anerkjennelse, og stolte over at de får lov til å ta en liten del i "slankeprosjektet" mitt. Jeg ser samboeren min, som står der og gliser stolt som en hane. Og jeg kjenner at jeg er stolt selv også. Jeg svømte like langt som sist jeg svømte, men brukte 10 minutter mindre tid på det...

 

Jeg bestemmer meg for å ignorere neseklypemannen. Okey... så er jeg en hvalross på ca 150 kilo i badedrakt.

 

MEN!!!!!!!

 

For noen uker siden så var hvalrossen over 155 kilo. Og nå er hvalrossen faktisk 147, 6 kilo....

 

Dessuten... så må hvalrossen ut og kjøpe seg ny badedrakt. Fordi den som brukes nå holder på å falle av... den har blitt for stor...

Svar med sitat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Yay for badevakter, mens folk med mer muskler enn hjerne kan bare gå vekk og være... Mye mer imponerende det du gjorde den gangen enn det han gjorde, og jeg håper ikke sånne teite episoder hindrer deg i å fortsette med svømmingen nå som du er tilbake på Grete Roede.

Ønsker deg lykke til med prosjekt "ingen slankeoperasjon"! Leste at en dame her inne skrev at også etter operasjon må man ha full fokus på kosthold og trening, har også lest om folk som har gått opp i vekt igjen etter å ha vært operert nettopp fordi de ikke har klart å holde fokus på kosthold og trening, så hvis du klarer å få fokuset der nå slipper du forhåpentligvis operasjonen som gjør at du må ha fokusen der likevel. Hvis du skjønner hva jeg mener... :-)

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Svømmehistorien minner meg om hvorfor jeg kvier meg så fælt for å gå i bassenget, heldigvis finnes det kropper i alle fasonger i bassenget. Tror jeg må la meg inspirere til å finne fram badedrakten igjen; jeg har tenkt "snart" altfor lenge. Denne hvalrossen får vel bare kaste seg uti det :)

 

Hvordan går det med deg? Fastlegen min og jeg skal ta alle mål og sende henvisning mtp vektoperasjon ved neste legetime, og ventetida er som du sier bortimot to år.... La oss for guds skyld håpe vi klarer å finne gnisten nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg titter innom sånn innimellom - men du verden hvor vanskelig det er å finne igjen motivasjoen!!!!

 

På en måte skulle man ønske man bare kunne hoppe på operasjonsbordet og få det unnagjort - jeg har jo prøvd - og gått opp og ned og opp og ned i 12-13 år...

 

Men så er det så mye med den slankeoperasjonen som skremmer. For eksempel: Har hørt at man da skal spise kjøttet/fisken til måltidene først. På min middagstallerken så er det pastaen/risen/poteten som jeg synes er best. Vet jo at dette ikke er så bra, så jeg prøver å kutte ned på dette - og kompanserer derfor med mer grønnsaker - som jeg synes er godt. Og til slutt - så er jeg selvfølgelig ikke noe særlig glad i hverken kjøtt eller fisk... Så dette er ren "pliktmat" for meg.

 

Brødskiver derimot - DET er godt det!!! Men jeg er av de som ikke vil ha så mye pålegg på - for brødet i seg selv er godt!

 

Sliter med å komme igang med trening også. Treningssenter finnes ikke i bygda jeg bor i. Det er noen basseng, men for det første er det bare 12,5 m langt, så det blir bare snuing. Dessuten er det så fult når det først er åpent. Jeg er i utgangspunktet ikke glad i å gå turer - og her jeg bor så kryr det av ulv, elg og bjørn (selv om han sover nå, da...) - så jeg er temmelig pysete med å gå turer også... Så - det er vanskelig å finne en treningsform som funker. HUFF!

 

Så - hvis noen har motivasjonstips og treningstips og kloke ord som får meg i gang - så takk for det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte svømmehistorien din :) Jeg starter mitt svømme-comeback på mandag neste uke! Synd de ikke har ordentlig basseng der du bor, for det er en effektiv form for trening, og skånsom mot store og mindre kropper!

 

Jeg vet ikke om det er noe for deg, men i perioder der jeg ikke klarer å komme meg ut, eller i vannet, så prøver jeg å bruke Wii'en min. Jeg har ett balansebrett og 'spiller' Wii fit plus. Det er enkle aerobic øvelser, balanse øvelser, yoga og styrke. Det er ikke allverden, men det er ofte nok til å bli svett, så jeg kjenner at jeg har brukt kroppen. Den sjekker også vekt (eller BMI) hver dag, og lar deg sette mål. Jeg vet det finnes nyere versjoner på markedet, så det kan være du finner noe som er ennå bedre der ute!

 

Jeg håper du finner motivasjon og vilje til å ta tak i formen din en gang til. Du vet allerede at du kan, for du har gjort det før! jeg har selv tatt av 30kg 3 ganger, så min utfordring er å holde vekten. Denne gangen starter jeg med det i tankene, og skal hjelpe meg selv ved å ta noen GR-kurs innimellom! Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...