Gå til innhold

Jeg får det ikke til


Gjest chocoholic1981

Anbefalte innlegg

Gjest chocoholic1981

Hvor mange ganger har jeg prøvd å gå ned i vekt...jeg klarer ikke å telle mer.

I fjor tok jeg et GR-kurs. Jeg gikk ned ca. 5 kg, følget allt nøye og passet på hva jeg spiste. Men vekten gikk ikke ned noe mer.

Mesteparten av tiden klarer jeg å spise sunt men ikke alltid. Jeg av og til spiser til jeg er kvalm fordi jeg verken har kontroll på porsjons-størrelse eller følelsen av å være mett. Jeg kjenner bare 2 tilstander: Jeg er sulten og jeg er kvalm!

Det kurset jeg tok var ikke noe nytte for meg. Jeg har til og med kastet vekta mi.

 

Men nå har jeg bestemt meg for å bruke et år på å fokusere på helsa mi. Jeg har begynt å gå litt turer sammen med venner men jeg klarer ikke å styre under godteri.

 

Jeg har nylig gått gjennom et samlivsbrudd men jeg kan nok ikke skylde på det ifht matintaket...

 

Jeg går og går og prøver å spise mindre men jeg ser ikke noe fremgang. Og der ligger mitt største problem. Hvis jeg ikke ser fremskritt fort mister jeg lysten og gir opp. Kaller meg til og med et håpløst tilfelle. Jeg har komplett mistet håpet. En del av mine venner har gjennomgått slankeoperasjon men jeg synes ikke at dem forstår at jeg ikke vil operere meg. Jeg vil klare det på egen hånd. Men jeg savner noen som vet kossen jeg har det og som vet hvordan det ser ut inni meg.

 

Akkurat nå føler jeg at jeg har kommet til et punkt der jeg er ved randen av å gi opp vekttapet og forblir stor fordi ingenting funker. Jeg er fortvilt og lei meg når jeg ser i speilet. Av og til gidder jeg ikke engang å stå opp. Jeg ser ikke no lys på det her lenger men samtidig så vet jeg at en plass mellom 35 og 45 kg må forlate kroppen for godt etterhvert...

..

 

Noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som kjenner seg igjen i det du skriver. Det er ikke lett, men det lar seg gjøre. Jeg syns heller ikke det er lett, og jeg vet ennå ikke om jeg kommer i mål noen gang, men akkurat nå er jeg ganske motivert. Mitt tips er: bestem deg. Du må bestemme deg for å klare det og du må være villig til å forsake noe underveis i prossesen. Så kan du heller innføre det igjen sakte, men sikkert, når målet er nådd. Min lidenskap er sjokolade. Jeg er klar over, og har bestemt meg for å være foruten så lenge kurset pågår. Helst lenger. Det er verst de første dagene, så forsvinner lysten mer og mer. Jeg vil IKKE spise sjokolade hver dag. Jeg vil bare spise litt når det er bursdager o.l. Jeg gikk noen runder med meg selv, for det er ikke moro å skjønne at du må forandre deg/tankene dine. Men du verden så lettere det blir når du faktisk har bestemt deg! Stå på! Gjør det igjen! Meld deg på kurs og benytt forumet her ;)

Ser fram til og høre fra deg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange ganger har jeg prøvd å gå ned i vekt...jeg klarer ikke å telle mer.

I fjor tok jeg et GR-kurs. Jeg gikk ned ca. 5 kg' date=' følget allt nøye og passet på hva jeg spiste. Men vekten gikk ikke ned noe mer.

Mesteparten av tiden klarer jeg å spise sunt men ikke alltid. Jeg av og til spiser til jeg er kvalm fordi jeg verken har kontroll på porsjons-størrelse eller følelsen av å være mett. Jeg kjenner bare 2 tilstander: Jeg er sulten og jeg er kvalm!

Det kurset jeg tok var ikke noe nytte for meg. Jeg har til og med kastet vekta mi.

 

Men nå har jeg bestemt meg for å bruke et år på å fokusere på helsa mi. Jeg har begynt å gå litt turer sammen med venner men jeg klarer ikke å styre under godteri.

 

Jeg har nylig gått gjennom et samlivsbrudd men jeg kan nok ikke skylde på det ifht matintaket...

 

Jeg går og går og prøver å spise mindre men jeg ser ikke noe fremgang. Og der ligger mitt største problem. Hvis jeg ikke ser fremskritt fort mister jeg lysten og gir opp. Kaller meg til og med et håpløst tilfelle. Jeg har komplett mistet håpet. En del av mine venner har gjennomgått slankeoperasjon men jeg synes ikke at dem forstår at jeg ikke vil operere meg. Jeg vil klare det på egen hånd. Men jeg savner noen som vet kossen jeg har det og som vet hvordan det ser ut inni meg.

 

Akkurat nå føler jeg at jeg har kommet til et punkt der jeg er ved randen av å gi opp vekttapet og forblir stor fordi ingenting funker. Jeg er fortvilt og lei meg når jeg ser i speilet. Av og til gidder jeg ikke engang å stå opp. Jeg ser ikke no lys på det her lenger men samtidig så vet jeg at en plass mellom 35 og 45 kg må forlate kroppen for godt etterhvert...

..

 

Noen som har noen tips til meg?[/quote']

Føler meg så sykt igjen i det du skriver!! Husk,du ikke alene!

jeg er i litt av samma sitvasjon,har gode perioder og holder en stabil vekt,men går sjelden ned mer en 1-2 kg,og de kommer på med en gang igjen!føler jeg går opp i vekt bare av å se på mat:/ I skrivende stund har jeg nettopp trøkt innpå 2 is,og samvittgheta er her for fult! MEN må prøve å ta en dag av gangen.. Ja spiste is,men kunne vært mye værre? ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...