Gå til innhold

Tenger motivasjons venn/venner


Gjest Getitoff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ei jente på 23 år som har slitt med vekta så lenge jeg kan huske! Har vært flink før og godt ned 36kg,men etter ett år med antidep medisiner gikk jeg opp igjen alt,så nå er jeg oppi 99 kg igjen,og det er IKKE greit..

 

Gikk jo ned fra 118 til 82,og så har jeg gradvis godt oppover igjen!

jeg er alt for glad i mat og godsaker,men nå vil jeg virkelig ned igjen! Prøver og prøver men ender alltid tilbake på å gi opp!Går liksom så bra første 3-4 ukene,også sklir jeg ut igjen. Derfor trenger jeg en/flere motivasjon venner her inne som kunne vært med å hjulpet på med tips og erfariger:) Vil du?

 

Hilsen Getitoff:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gangsperren

Hei hei!

 

Jeg føler med deg. Å gå opp igjen så mye er kjedelig. Jeg har gjort noe av det samme. Har gått opp nesten 10 kg på 3 mnd!! Bare for at jeg sluttet å jobbe og begynte å sitte på ræva på skolebenken igjen. Plutselig kunne jeg ikke spise hva jeg ville lenger!! :-( Så nå er det full kaloritelling igjen :-D

 

Men men, jeg tror vi begge klarer å komme oss nedover igjen. Bare stå på. Du har jo vært flink og dermed vet du jo at du kan! Hvor lang tid brukte du på di 36 kg?

 

Det å skli ut igjen er utrolig lett, spesielt om man ikke har det helt bra. Går du ennå på antidep? En av bivirkningene på dem er ofte vektoppgang og økt matlyst. Min kursleder på Grete Roede sa at hvis man hadde vanskelige ting i livet, så kunne vektnedgang nesten være umulig siden nesten hele jobben er mental. Mitt tips blir da å gå inn i deg og selv og finne ut hvorfor du spiser og hva som gjør at du har det suget som du har? Er det noe annet du egentlig trenger?

 

Kan hende jeg er helt på trynet her, men det er vertfall det som slår meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg føler med deg. Å gå opp igjen så mye er kjedelig. Jeg har gjort noe av det samme. Har gått opp nesten 10 kg på 3 mnd! Bare for at jeg sluttet å jobbe og begynte å sitte på ræva på skolebenken igjen. Plutselig kunne jeg ikke spise hva jeg ville lenger!! :-( Så nå er det full kaloritelling igjen :-D

 

Men men' date=' jeg tror vi begge klarer å komme oss nedover igjen. Bare stå på. Du har jo vært flink og dermed vet du jo at du kan! Hvor lang tid brukte du på di 36 kg?

 

Det å skli ut igjen er utrolig lett, spesielt om man ikke har det helt bra. Går du ennå på antidep? En av bivirkningene på dem er ofte vektoppgang og økt matlyst. Min kursleder på Grete Roede sa at hvis man hadde vanskelige ting i livet, så kunne vektnedgang nesten være umulig siden nesten hele jobben er mental. Mitt tips blir da å gå inn i deg og selv og finne ut hvorfor du spiser og hva som gjør at du har det suget som du har? Er det noe annet du egentlig trenger?

 

Kan hende jeg er helt på trynet her, men det er vertfall det som slår meg.[/quote']

 

Brukte vel ca 1 og 1halvt år på å få bort de kg

var vel i 2008-2009 at jeg gikk på medisinene så er jo noen år siden,så helt friske meldt fra deprisjoner osv. Har bare ikke kommet ordentlig gang.

Har det egentlig veldig bra jeg,er bare den vekta da:) hehe.. Er liksom så lei av å se meg selv i speilet og tenke ``detta her ække meg`` Å særlig når du har vært nedi mindre vekt før,husker så godt jeg syntes jeg var Feit da jeg veide 82,men så ser jeg på bilder fra den tide,og jeg så faktisk bra ut! 82 kg var ikke mye på min tykke bein byggning,så så mye mindre kan jeg heller ikke komme ned til uten om at det ikke ser fint ut lenger:)

 

Du vakke så langt på tryne nei!;) hehe,men er kvitt den tunge deprisjons delen,er vel heller bare de dumme tankene som kommer når man VEIT man egentlig klarer,men så sier det stopp!

 

Men jeg SKAL klare det denna gangen! Er det veie dag på meg på søndag,så får håpe vekta viser hverfall litt nedgang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storblondie

Hei! Jeg sliter også med vekta, og den går bare oppover hele tiden. Er oppe i 103 kg nå, og for bare 3 år siden var jeg 30 kg lettere..

 

Har nå meldt meg på Grete Roede nettkurs nå, og lurer på om dere har noen tips og motivasjon å gi meg? Sliter med å finne motivasjon til å kunne gå ned så mye, er så glad i godteri og potetgull.. haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gangsperren
Brukte vel ca 1 og 1halvt år på å få bort de kg

var vel i 2008-2009 at jeg gikk på medisinene så er jo noen år siden' date='så helt friske meldt fra deprisjoner osv. Har bare ikke kommet ordentlig gang.

Har det egentlig veldig bra jeg,er bare den vekta da:) hehe.. Er liksom så lei av å se meg selv i speilet og tenke ``detta her ække meg`` Å særlig når du har vært nedi mindre vekt før,husker så godt jeg syntes jeg var Feit da jeg veide 82,men så ser jeg på bilder fra den tide,og jeg så faktisk bra ut! 82 kg var ikke mye på min tykke bein byggning,så så mye mindre kan jeg heller ikke komme ned til uten om at det ikke ser fint ut lenger:)

 

Du vakke så langt på tryne nei!:) hehe,men er kvitt den tunge deprisjons delen,er vel heller bare de dumme tankene som kommer når man VEIT man egentlig klarer,men så sier det stopp!

 

Men jeg SKAL klare det denna gangen! Er det veie dag på meg på søndag,så får håpe vekta viser hverfall litt nedgang:)[/quote']

 

Du vet vertfall at du kan og det må jo være motiverende i seg selv. Stå på! Dette klarer du. Det er jeg overbevist om. Så da håper jeg at vekta var "snill" med deg i går og lot deg slippe noen kg. :-D Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vertfall at du kan og det må jo være motiverende i seg selv. Stå på! Dette klarer du. Det er jeg overbevist om. Så da håper jeg at vekta var "snill" med deg i går og lot deg slippe noen kg. :-D Masse lykke til videre!

 

Ble 3,5 kg ned!:) Og det er jeg fornøyd med,med tanke på at jeg ikke akkuratt har latt snope værra:P hehe:) Nå har kjæresten min vær så snill og kjøpt vekter til meg også! Så nå blir det styrke trening hjemme også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg sliter også med vekta' date=' og den går bare oppover hele tiden. Er oppe i 103 kg nå, og for bare 3 år siden var jeg 30 kg lettere..

 

Har nå meldt meg på Grete Roede nettkurs nå, og lurer på om dere har noen tips og motivasjon å gi meg? Sliter med å finne motivasjon til å kunne gå ned så mye, er så glad i godteri og potetgull.. haha :)[/quote']

 

jeg prøver å få trent hverfall 3-4 dager i uka,og trener på friskis og svettis.Utenom det så går jeg/jogger,sykkler og trener styrke hjemme når det ikke er trenings timer.

 

Jeg har selv ett bilde fra når jeg var på mitt tyngste,og ett da jeg var på mitt letteste hengende på sovrommet som motivasjon!:)

 

Jeg er litt der at vis jeg først spiser noe usunt,så skal treninga mi veie opp. Så koser meg grovt i helgene som regel. Andre ganger ikke,Men jeg selv merka at å telle kalorier ble for mye for meg,ble helt hugærn,klarte jo ikke kose meg med maten:) Så bruker sia til å telle treings poeng og se vekt nedgang jeg

 

for noen så funker det å telle,funka mot hensikten for meg. hehe,ble litt stress av å måtte veie alt, Særlig når jeg skulle spise Taco på fredag, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...