Gå til innhold

5 kg før jul


Anbefalte innlegg

Høres så lite og enkelt ut, men samtidig så uendelig langt unna.

 

Jeg er 40 år og absolutt ikke tjukk, men har 4-5 kg som jeg gjerne skulle bli kvitt for at buksene skal sitte som de pleier.

 

Noen som har ca samme mål? Og som kan tenke seg å bli med på en tråd for tips og motivasjon. Jeg veier i dag 63-64 kg, og målet er egentlig å ligge under 60. Jeg prøver å holde meg til max 1600 pr dag, men er flink til å overstige dette i helgene. Det skal også legges til at jeg trener styrke og spinning 3-4 ganger i uka

 

Bli med da vel!

 

Morida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morida

 

Jeg er i så og si lik situasjon som deg. Er på ingen måte tjukk, men de ekstra 5-6 kiloene jeg vil bli kvitt er de som ødelegger for hvordan jeg føler seg i klær. De har en tendens til å legge seg fra navlen og ned til knærne...

 

Jeg er 34 år, og må vel innrømme at jeg kunne trent og rørt litt mer på meg enn det jeg gjør i dag, så derfor meldte jeg meg inn her i håp om å bli motivert av andre, føre mat og trimdagbok og finne sunne matoppskrifter.

 

Jeg har en tendens til å skeie ut i helger (også hverdager kan jeg gå på en smell) så jeg trenger inspirasjon og motivasjon til å endre litt på livsstilen.

 

Vi kan kanskje motivere hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morida.

 

Jeg er kjempemotivert og har lyst til å bli med :-) Jeg er i samme situasjon som deg, har 5-6 kg for mye. Jeg har stort sett sunt kosthold, men ”sprekker” ofte nok til at jeg ikke går ned. Mine to mål frem til jul er:

 

1. Når jeg koser meg med noe usunt skal det være en begrenset mengde. F.eks. ett stykke kake, en bolle, 100 g is.

2. Jeg skal hver uke trene kondisjon to ganger og til sammen 45 min. styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg satser på en helg med mye bevegelse :-) Jeg vil finne frem en drakt som kommer til å sitte perfekt etter 5 kg ned (er vel tettsittende nå). Håper det hjelper på motivasjonen å henge den et sted som jeg ofte ser den. Dere skriver at helgene er en utfordring. For meg er det faktisk motsatt, sprekkene kommer typisk på ukedager og gjerne når jeg føler meg trett og sliten.

 

Krysser fingrene for at dere gjennomfører helgen slik som dere ønsker.

Stå på og ha en kjempeflott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også veldig gjerne være med hvis det går.

Jeg er 30år å er ikke tjukk, men har 4-5 kilo for mye, som jeg absolutt vil bli kvitt. Noen kg som er veldig plagsomme kan man si!

 

Jeg prøver nå å ikke telle kcal da dette fører til at jeg tenker på mat og kcal hele tiden. Har telt og registrert kcal en god stund, men det ender bare med overspising og frustrasjon over hvor mye kcal ditt og datt inneholder. Klarte å gå ned 11 kilo for ett år tilbake med kun trening og vanlig sunt kosthold. Så bestemte meg for å ta de siste litt kjapt å begynte å registrere, men har nå lagt på meg 5kilo:(

 

Så mitt problem er da også at jeg spiser alt for mye i helgene, i hvertfall en dag som jeg spiser så mye at jeg blir dårlig. Så selvom dere kanskje registrerer alt dere spiser kunne det vært en fin motivasjon å vite at det er fler som prøver å unngå denne overspisinga vår;p så vi kunne hjulpet hverandre.

 

Jeg spiser sunt og jogger 50min 3-5 ganger i uka, det har jeg gjort i ca to år nå. Men spiser en hel haug som regel på søndager. Veide 69.9 i dag og har som mål å ivertfall nå 67,5 før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken 2011

Disse 5-6 kiloene er noe dritt! Jeg har ikke veiet meg siden mai, men føler på meg at vekten er den samme som da, ca 62-63 kg. Jeg er kun 1.59 cm høy, så det er noen kilo for mye. Men skal gå på vekten i løpet av de første dagene....er bare litt nervøs!

 

For noen år siden var jeg nede i 58 kg, noe jeg trivdes med. Det er også målet nå. Det trenger ikke skje før jul. Det jeg ønsker med å starte her nå er at det skal klare å holdet meg i skinnet og unngå for alt i verden å gå opp de ekstra kiloene jeg pleier i løpet av desembermåneden. Bonusen hadde vært å gå ned par kilo til juleferien.

 

Mine svakheter er alkohol i helgene, etterfulgd av usunn mat og chips dagen derpå. Og så plutselig har jeg skeiet ut søndagen også. Og så er det en dag med kake eller besøk med chips i uken, og vips er jeg den som har forsynt meg mest av snækset.

 

Min plan for å nå dette er kutte ut all chips og sjokolade, og spise selvbakte knekkebrød istedenfor brød. I tillegg skal jeg svømme 2-3 ganger i uken. Og ikke minst, -rapportere her hvordan det går, inkludert vekt! Og forhåpentligvis kan vi gi hverandre gode råd, og motivere hverandre på vei til målet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal veie meg hver mandag og har 4-5 kilo jeg vil ha vekk, men det er heller tvilsomt at jeg når denne målsetningen til jul. Men jeg må jo bare prøve. Trener 2 ganger i uken og er et vandrende matvrak. Kunne spist hele tiden, så dette blir vanskelig. Har aldri slanket meg før så dette er min første gang, hehe....

Startvekt 62.3kg

 

Lykke til alle sammen, dette fikser vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...