Gå til innhold

slanking på alvor denne gangen.


Gjest littrund

Anbefalte innlegg

heisann. her skal det trenes, spises og samles motivasjon så jeg kommer ned i en noenlunde ok vekt, rekner med vi er flere i "samma båt", så kjekt å ha noen å dele dette med. er påmeldt standard programmet til grete roede med kursstart 9 nov. men jeg begynner i morgen :D

 

 

litt "historikk": har alltid vært litt rund, men hatt en ok trivselsvekt på ca 75 kg.. stort sett gått mellom 70-80 kg. er 172 cm høy. har tidligere vært reg. medlem her inne, derfor et gammelt nick. var ikke så aktiv den gangen, kan så vidt huske å ha vært her. da var det nok, som oftes, bare "småkilo" som skulle av etter jul eller før sommersesongen :) så begynte vekta å stige i forbindelse med p-pilleslutt våren 2007, en langvarig (men suksessfull) hormonstimulering for å få ønskebarnet og etterhvert en graviditet.. nådde ca 110 kg ved termin og gikk raskt ned igjen til 96, så 90 kg med hjelp av lavkarbo (prøvde sammen med søster), men så kom det på igjen etterhvert og nå har den stoppa på 105 kg. kjenner meg ikke igjen, alle de største klærne som jeg har hatt er liksom for små og dette er bare virkelig ikke meg :/ har aldri merka noe særlig på kroppen, har det bra i livet med mann/barn, men kjenner at nå er det nok. jeg trives ikke lenger med min egen kropp. litt valker, lovehandles og str 40 tåler jeg, men ikke detta! så nå skal jeg ned noen kg. begynner med små delmål mot jul så får vi se hvordan kroppen min responderer på dette :) tenker at jeg setter meg større mål etterhvert som jeg får det til (for det SKAL jeg)!

 

så håper jeg å få være litt aktiv med dere her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid spennende å begynne på et kurs og en livstilsendring. Min startet i 31.august. Tankeprosessen har pågått en stund før det, men første kurskveld var 31. Jeg har de siste årene gradvis gått opp i vekt, også født to barn, og hatt noen tøffe personlige utfordringer. Men nå var jeg bare så klar for å komme meg på riktig spor med kost, helse, trening og vekt.

 

Siden 31. august har jeg gått ned 4,7 kg. Målet med kurs 1 var 5 kilo. Nå er jeg igang med kurs 2 og målet er minst 5 kilo ned på dette kurset. Jeg har brukt noen år på å legge på meg alle de ekstra kiloene og tenker derfor at jeg skal være tålmodig og seig og holde ut tanken på at det vil ta tid å gå ned 25 kilo. Jeg har bestemt meg for å gå på kurs til jeg er i mål. Jeg feirer alle seire med blomster til meg selv, et blad, spa eller noe jeg ønsker meg. Jeg har byttet ut all pasta til fullkorn , og bruker alle fullkornprodukter jeg kan komme over.

 

Jeg håper du lykkes slik du ønsker. Og jeg heier på og med deg!

Målet mitt er 20 kilo ned til neste sommer. Jeg håper og tror jeg greier det denne gangen.

 

Mine utfordringer er å trimme mer og drikke mer vann. Det er de neste tingene på listen jeg trenger å jobbe med.

 

Gi aldri opp troen på at du kan klare det - for det kan du. Men dersom det stopper opp litt eller du føler deg motløs. Tenk bare at du må inn på sporet igjen og at prosessen tar litt lengre tid.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...