Gå til innhold

Ny her ! Og trenger mye støtte !


Gjest KatrineA

Anbefalte innlegg

Hei Hei alle sammen !!

 

Jeg er ny her og har igrunn lite motivasjon!

Jeg sier hver kveld til meg selv: I morgen skal jeg være sunn, i morgen skal jeg trene.. men.. neida...

 

Jeg er nå farlig overvektig, har alltid vært litt stor.. men legger også veldig lett på meg.. Jeg ble gravid for litt over ett år siden og veide allerede da rett over 100 kg. Klarte ikke å holde meg sunn i svangerskapet og veide rett før fødsel 123 kg.. Ammet i to mnd og vekten gikk ned til 112 kg.. (Jippi!) ... men.. Så sluttet jeg å amme.. men ikke å spise.. og nå.. veier jeg søren med det samme som når jeg var HØY gravid !!! Herlighet.. jeg trenger styrke!

 

Jeg har problemer med å spise lite, og hva jeg i det hele tatt skal spise.. sliter med kreativiteten på det området.. Og trening.. ja.. jeg får liksom aldri mulighet.. pga datteren min.. Hvor skal jeg gjøre av henne? Og ja.. jeg kan trene på kveldstid.. men for å være ærlig.. jeg er driiit redd for å stå å trene på ett treningssenter med maange andre vell trente mennesker.. Føler at alle står å ser på at jeg svetter og peser.. Kjenner jeg blir kvalm tanken..

 

Trenger rett og slett litt motivasjon og tips om hvordan starte??

 

Jeg er veldig oppgitt nå.. og begynner faktisk å tenke på å ta slankeoperasjon.. men det er da så himla dyrt.. og mange sier: ja men du kan gå opp igjen.. du må spise sunt etter¨på.. men da tenker jeg.. ja men da blir jeg jo hvertfall mett når jeg spiser.. jeg klarer ikke å la vær nå å spise meg mett når jeg spiser.. og da må det jo mye mat til... Hummmf.. Beklager hvis dere ikke liker klage innlegg her inne :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og oj, her var det litt av hvert.

 

Men du kommer ingen vei med vektnedgang om du ikke vil selv. Du har alle de klassiske unnskyldningene som de fleste her inne over 40 kilos klubben har hatt og har erkjent at noe må gjøres, og mange her inne og meg inkludert har tilslutt funnet god nok grunn for å komme igang, og gjort flotte resultater.

Det at du har en datter er en dårlig unnskyldning, du kan ta henne med på trilletur,eller bruke en babycall som gir deg kontroll over en evt middagslur inntil 500 meter unna. Hvordan bor du`? Og finnes det ikke en pappa som kan passe den lille mens du trimmer/går en halv time?

 

Med f.eks Grete Roede kan du spise ganske mye mat i løpet av en dag, men noe planlegging og bevisstgjøring av hva man putter i munnen er på sin plass. Jeg har nesten ikke sultet en dag siden jeg begynte på opplegget i mai, og er ned nesten 20 kilo siden da,og jeg er ikke av de flinkeste her inne.

 

Så mitt forslag er å bare begynne, om du vil beholde helsa og være en sprek mamma for det kjæreste du fått på sikt,selv om det sikkert går bra i mange år sånn du er akkurat idag.

Ta en uke snarest spis 4- 5 måltider om dagen en ukes tid. Start med en frokost med et par tynne brødskiver med magert pålegg på og et lite glass melk,lunsj i samme duren, et mellommåltid med en frukt og en mager yoghurt, en middag med passe mengde magert kjøtt eller fisk men to -tre små poteter og godt med grønnsaker, og trenger du saus anbefales f.eks sjysaus (God og mager), og et par knekkebrød med magert kjøttpålegg , en frukt og en god kopp te til kvelds. Drikk et glass vann før hvert måltid, og kos deg med kaffe/te om du liker det. Kle godt på deg og datteren om hun må være med og trill en halv times tur i bra tempo hver dag mens den lille tar en middagslur, og hopp så på vekta om en ukes tid. Det vil overraske meg veldig om ikke dette gav deg en viss vektnedgang og dertill motivasjon til å holde på en uke til. Og tenk a t hver kilo ned er en kilo helsegevinst og glem litt at så mange skal bort på en gang. Det er fremdeles en god måned til jul,så det er mulig å komme godt igang alt nå,men du må jo ville nok,og det går an å kose seg på lørdagskveldene selv i en slankeperiode. Pass på å spise mat du liker.

 

Så da håper jeg at du prøver som forslaget over , og ta en titt innom trådene her inne, der er det mange innspill til inspirasjon. Og er spent på om du ca 21 november kan fortelle at du har mistet en kilo eller to. Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og råd !

 

Har nå pratet med familie og innlegget ditt hjalp mye !

Jeg tenker nå å starte skikkelig, og Har spurt søsteren min om hun kan dra meg med på trening , slik det ikke blir så kjedelig aleine .

 

Og ja.. kommer så klart med mange unnskyldninger, men det er vell sånn det er:p hehe.. Men ja.. Nå skal jeg til syden til sommeren, og vil helst gå ned en del til da.. så får ta litt og litt om gangen, prøve å sette meg små mål om gangen.. ikke tenke.. jeg har 50 kg som skal av.. heller tenke 5-10 kg om gangen!

 

Skal oppdatere etterhvert ja ! Tenker også på å melde meg på grethe roede kurs.. men det starter ikke før 3 januar her.. så får prøve nå frem til da for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bittemor60

Det nytter ikke å fokusere på det negative. Snu tankegangen din å begynn å tenke positivt så vil nok motivasjonen og lysten til å satse komme.

Du må da bli inspirert av alle de flinke folkene her inne. Jeg har begynt på min 3 uke på GR kurs og mistet 5 kilo og 30 cm de første to ukene, ikke har jeg sultet heller så bare hiv deg på et kurs du:-)

Det finnes helsestudioer med barnepass også, slik at trening ikke burde bli noe problem og egebert kom med noen gode forslag til trim også.

Du sier at du ikke tør å trene sammen med andre og kjenner igjen den tankegangen. Jeg hadde tenkt å begynne på helsestudio etter jul fordi jeg ville gå ned litt mer først men søren heller , hvis folk vil le av meg så får de bare gjøre det for jeg starter opp i morgen nemlig.

Man må utfordre seg selv noen ganger. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Jeg var en gang i samme båt. Så kjenner meg godt igjen.. Jeg har nå lagt fra meg 24 kilo på litt over et år, og cm så mange at jeg nesten er flau!

 

Men det viktigste er at jeg begynner å bli mer fornøyd med livet! Jeg klarer å kose meg litt mer med den lille familien min, og ikke minst, jeg klarer å holde følge med en veldig energirik liten 2-åring!! Utrolig deilig følelse..

 

Akkurat nå står min motivasjon bom fast! Jeg klarer ikke å fokusere på kaloriinntaket, og har blitt så sløv når det gjelder veiing og måling av mat og måltider! Blir så frustrert og oppgitt over meg selv, så har funnet ut at her er det bare en ting å gjøre!! "Tunnel"-tankegang, med mye fokus kun på meg selv! Her skal vært frø som når min magesekk veies og noteres, jeg skal notere klokkeslett på hvert måltid, så kursleder (om mulig) kan hjelpe meg med forbedringer!! For nå er det over og ut med stillestående eller forsiktig oppadgående vektkurve!!

 

Trening har det også blitt så som så med. Vet det ikke finnes unnskyldninger, men..har faktisk noen på lur! Har to jobber (jobber 120 % eller noe), har nytt hus- som ennå ikke er helt ferdig, liten gutt som jeg ofte er alene med (mannen er ofte på reisejobb) så tiden blir veldig knapp. prioriterer trening fremfor husarbeid, men ofte føler jeg dette blir litt feil å!!jammen ikke lett bestandig..

 

Så her sitter jeg, på nattevakt, med et håp om at motivasjonen min kan komme på plass igjen i løpet av natten/morgendagen!!

Så da ønsker jeg meg selv, og alle dere andre masse lykke til i uken som kommer!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...