Gå til innhold

Helseapp


Gjest Lykke2010

Anbefalte innlegg

Jeg driver å jobber med en app og lurer på om det er interesse for den og hvordan den kan gjøres bedre.

 

Konseptet er enkelt. Et datadyr som trener med deg, minner deg på å spise og drikke samt å legge seg samt stå opp om morgen. Er det noen interesse for et slikt produkt? Er det noe mer som burde vært med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Movistar

Hmm i fare for å være den eneste negative på hele GR forum sier jeg :blink: TAMAGOSHI? Høres ut som noe jeg "lekte med" da jeg var liten. Sånn dupeditt på batterier som peip og søt når jeg ikke matet den eller "koste" nok med den.

 

Men så er jeg litt app-skeptisk også da. Det er sikkert noen som trenger påminnelse om at de må spise, drikke, stå opp etc ( :huh: ) men for min del høres dette tullete ut.

 

Jeg syns jo angry birds er tullete også da, og det er jo en superhit, så hva vet jeg? Det ser jo ut som at noen kunne tenke seg det da. Men jeg ville aldri betalt (eller gitt utsteder tilgang til meg) for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm i fare for å være den eneste negative på hele GR forum sier jeg :blink: TAMAGOSHI? Høres ut som noe jeg "lekte med" da jeg var liten. Sånn dupeditt på batterier som peip og søt når jeg ikke matet den eller "koste" nok med den.

 

Men så er jeg litt app-skeptisk også da. Det er sikkert noen som trenger påminnelse om at de må spise, drikke, stå opp etc ( :huh: ) men for min del høres dette tullete ut.

 

Jeg syns jo angry birds er tullete også da, og det er jo en superhit, så hva vet jeg? Det ser jo ut som at noen kunne tenke seg det da. Men jeg ville aldri betalt (eller gitt utsteder tilgang til meg) for noe sånt.

 

Mener det er litt søkt å sammenligne et spill med noe som skal hjelpe å ha kontroll på matinntaket og trimmingen. Tror det er mange som trenger påminnelse å trene og spise rett mat. Som her på Grete Roede. Mange her er nettopp medlem fordi de trenger hjelp til å ha kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

Mener det er litt søkt å sammenligne et spill med noe som skal hjelpe å ha kontroll på matinntaket og trimmingen. Tror det er mange som trenger påminnelse å trene og spise rett mat. Som her på Grete Roede. Mange her er nettopp medlem fordi de trenger hjelp til å ha kontroll.

 

Neida, jeg sammenlignet ikke de to - det var bare et hjelpemiddel for å peke på min skepsis til alt dette nye vi skal dytte inn på telefonene.

 

Det er sikkert noen som er interessert. Tenkte bare jeg ville si fra om at jeg ikke syns det høres ut som noe, sånn at ikke det kun er de som er positive som har sagt noe. Kan jo bli litt misvisende ifht det TS skrev.

 

Det var slett ikke for å være slem jeg skrev det :unsure:

 

Edit; Er også litt usikker på om det kan bli en app som virker mot sin hensikt. Slik som disse sidene av og til gjør for meg. Blir så hekta på å skrive her inne at jeg bruker tid til inaktivitet fremfor feks trening. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg sammenlignet ikke de to - det var bare et hjelpemiddel for å peke på min skepsis til alt dette nye vi skal dytte inn på telefonene.

 

Det er sikkert noen som er interessert. Tenkte bare jeg ville si fra om at jeg ikke syns det høres ut som noe, sånn at ikke det kun er de som er positive som har sagt noe. Kan jo bli litt misvisende ifht det TS skrev.

 

Det var slett ikke for å være slem jeg skrev det :unsure:

 

Edit; Er også litt usikker på om det kan bli en app som virker mot sin hensikt. Slik som disse sidene av og til gjør for meg. Blir så hekta på å skrive her inne at jeg bruker tid til inaktivitet fremfor feks trening. :P

 

For så vidt enig med deg at det kan være lurt i blandt å fokusere på å være aktiv fremfor det å sitte foran PC/TV dagen lang. For min del, så synest jeg slike mobilapper kan være et hjelpemiddel. Hvis man legger mat/trening inn på appen i stedet for på et dataprogram, så gjør det at jeg bruker mindre tid på å logge inn. Og heller registrere når jeg er på farten.

 

Men det er heller ikke noe i veien med å gjøre begge deler. Jeg trener minst 1 time daglig.

Og klarer likevel å sette meg ned med dataen. Det er ingen motsetningsforhold mellom det å være aktiv og det å sitte foran PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missteee

Høres kjempespennende ut - jeg hadde definitivt prøvd den! :) Det burde kanskje være et valg hva man vil at appen skal minne deg på? Jeg trenger f.eks. ikke å minnes på å legge meg og stå opp da min lille datter fungerer som en høyst effektiv vekkeklokke. Derimot trenger jeg VELDIG å minnes på å drikke vann og spise et sunt mellommåltid på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Komplekser

Burde vel være med en påminnelse om å spise noe hjertevennlig? Fet fisk, olje, noen typer frø/kjerner, nøtter, mandler o lign?

Kaloririkt, men sunt.

 

Jeg tror ikke en helse-app er noe for meg, men kanskje nyttig for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...