Gå til innhold

Ned 32 kilo


Gjest Lynslank

Anbefalte innlegg

Hei alle..

 

Da prøver jeg igjen, da.. det er ikke første gangen, for å si det sånn. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, sist gang så skulle jeg ned 40 kilo, og nå er det "bare" 32, så det går nedover, da..

 

Har lært et par ting om meg selv:

 

+ jeg er veldig glad i mat

+ Søtsaker er ikke det største problemet

+ Jeg gir meg ofte etter et par måneder

 

Og det siste er egentlig det største problemet. For jeg har ikke standhaftighet nok til å holde ut hele veien. I begynnelsen gjerne den første uken så går jeg ned kanskje 2-3 kilo, men så stagnerer det, hver gang, og da har jeg ikke stamina nok til å holde ut. Jeg tror kroppen min tviholder på kiloene. I tillegg har jeg lavt stoffskifte, og jeg vet jo utifra alt jeg har lest at det kan ta lengre tid og være litt vanskeligere.

 

Men ihvertfall.. jeg prøver igjen.. jeg skal ned 32 kilo, og jeg har oppdaget et par positive ting om meg selv også

 

+ Jeg elsker Zumba

 

Og det skal jeg utnytte til det fulle. Jeg har begynt nå og danse 2-3 dager i uka, og det gjør virkelig underverker. Det er så morro og jeg rett og slett elsker det. Og det er i en bar, faktisk ( som ikke er åpen, da... ) og det gjør at det ikke føles ut som trening på en måte, bare noe veldig veldig morsomt i en time. Jeg føler meg så utrolig mye gladere av en zumba klasse, og jeg har også begynt å merke det på kroppen. Ikke så lenge igjen nå før jeg kan ta på meg skjørtet jeg fikk av mamma for ett år siden som jeg ikke har fått over låra engang. Så det er veldig morsomt.

 

I tillegg går jeg tur med hundene hver morgen, i ca halvannen time, men siden det også er ganske mye stopping og snusing på turen (ikke bare jeg som snuser, altså.. har en hu- en hannhund og han skal lukte på ALT...) så det ser jeg ikke på som trening på samme måte, mer vedlikehold enn noe annet.

 

Men hverdagen min er ganske passiv da.. jeg sitter stort sett foran dataen på dagtid, studerer og jobber på PC, og TV på kveldstid... ja, det er ganske så passivt. Vi trimmer hundene på kvelden også, men da er det søk og løp på de, så det er mest å stå stille for oss på to bein egentlig..

 

Matmessig... Har i en periode nå fått mat levert på døra. Ganske genialt egentlig.. de har pakket maten inn i poser, frokost, lunch, middag og kvelds, og det er tilrettelagt etter hvor mange kalorier man skal ha. Problemet er bare at vi Nordmenn har litt annen mat kultur enn de har her jeg bor, så det ble veldig mye varm mat, både til lunch, kvelds og middag.. jeg savnet rett og slett norsk mat, og Grete Rode Kostholdet. Når denne matleveringen i tillegg var ganske dyr, så tenkte jeg at jeg skulle prøve noe alla det samme, altså å posjonere maten.. spesielt middag. Problemet er nemlig at når man skal lage middag er man gjerne slitne og lei og sulten, og da er det så utrolig lett å bare bestille takeaway, og det er vel der endel av mine kiloer ligger.. Så planen er at søndager skal bli min lage mat dag, sånn at resten av uka har jeg ferdige retter som jeg kun kan varme opp i mikroen.. tror og håper at det skal blir veldig bra.

 

Så. jeg. er. positiv. i dag.

 

Denne. gangen. skal. jeg. klare. det..

 

Skal også være flink til å fylle ut denne dagboken, og også legge inn alt jeg spiser. Og også fortsette med det etter de første par ukene.

 

Dette skal bli bra.

 

Er på meny 3, forresten...

 

Begynner på 112 kilo, ca, og skal ned til 80

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin dag.. fått vært og handlet inn for uka, klarte å holde kostnadene nede var ganske fornøyd med det. Hadde jo helt full handlevogn men når det da stort sett er frukt, grønnsaker og sånn som tar opp så blir det jo ikke de helt store prisene.. Lyspunkt nummer 1..

 

Lyspunkt nummer 2.. var jo helt klart Zumbaen i går, da.. er fortsatt i godt humør etter den og går og nynner og danser her hjemme.. jada.. er litt gal.. :-) Men det er jo så morro.. og er så deilig for jeg kjenner virkelig at jeg tar i skikkelig.. og holder på 1 time og er så svett etterpå og virkelig føler at jeg gir alt. Vanligvis så sniker jeg meg unna øvelser eller tror at jeg "lurer" instruktøren, men i Zumba så tenker jeg ikke i de baner i det hele tatt.. jeg blir faktisk litt skuffet når vi begynner å tøye ut. En annen ting som er veldig fint med Zumbaen er at man melder seg på neste uke når man er der, og da er man jo på en high, og selvfølgelig melder man seg på da, og så vet man at det er kamp om plassene så da møter man jo opp også. Og de instruktørene er så flinke til å motivere og når man kommer så føler man nesten at de er glad for at akkurat jeg kom.. det er de veldig flinke til.. Og så er det ikke noe speil der, det syns jeg er helt suverent. Jeg trenger ikke tenke på hvordan jeg ser ut i det hele tatt.. inne i mitt hode er jeg jo super danser.. og siden det ikke er speil kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte dette så dermed så er det sånn... :-)

 

Veldig fin tur med hundene i dag også, selv om de skremte livskiten ut av han som leste av strømmen her.. vi satt inne, så hørte vi en lyd i hagen, hundene løp ut døra og der sto en mann... Spesielt hann hunden min var sitt ansvar bevisst.. ingen fremmed mann inn i vår bakgård når ikke pappa var hjemme, nei... :-) Mn så fant vi ut at det var greit, da... :-) Godt egentlig å vite at han faktisk vil beskytte meg hvis noe skulle skjedd..

 

Uka ser ut som følger: pakke og sende av gårde julegaver, Zumba 3 kvelder denne uke og 3 kvelder neste uke..

 

Digg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at du tar tak i "problemene"(vekten), selv om du har gjort det før :D Zumba er knallgøy. I tillegg er det motiverende og man ser kiloene raser av. 1 time på zumba går raskt, men akk så effektivt.

 

Du har vært flink med handling og det at du skal danse zumba 2-3 ganger i uken + turer med hundene er en flott start.

 

Lykke til! Titter nok innom her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med svar her inne.. er jo koselig å vite at andre leser dette og støtter. :-)

 

I dag var det veiedag.. var jo litt bekymret for dette er den første hele uka med GR denne gangen. Har jo hatt noe som heter "liteneasy" hvor de leverte mat på døra. Akkurat det man skulle ha til alle måltider. Men her var det jo litt kulturforskjeller, og tenkte ikke helt som GR, var derfor jeg byttet.. Gikk på det i ca 6 uker, og gikk fra 116 kg, til 113 første uka, og så var det veldig tregt etter det, men gikk ned noen 100 gram hver gang, tror jeg gikk ned til 110.5 med det...

 

Men ihvertfall.. så var det denne uka, da... var så nervøs.. utsatte det litt, men så var det på vekta... og var så fornøyd.. den viste mellom 109 og 109,5.. (har ikke fancy vekt, men sånn gammeldags en).. Var letta og fornøyd og alt på en gang.. så dette går virkelig rette veien..Skal også begynne å måle for har på følelsen av at jeg kommer til å bli veldig positivt overrasket da også...

 

 

Veldig glad og fornøyd..

 

da blir det en super lørdag, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er så fornøyd med de nye sidene.. fikk faktisk ny motivasjon av det.. syns de er helt supre og der står målene og delmålene og når jeg kan forvente å nå de. Nei, dette syns jeg var supert..

 

Ny dag nye muligheter.. er litt stresset allerede nå for veiing til lørdag. Var på langhelg i helga og i bryllup, og det er utrolig vanskelig å holde seg når man er på ferie. Regner med at det vil bedre seg etterhvert. Fant nemlig ut om meg selv at jeg har en tendens til å tenke at: "jamen jeg er jo på ferie"... og det er ikke en lur tankegang. Langt der inne hørte jeg en stemme som sa at dette jo er en livsstilsendring og ikke en slankekur og da vil det jo ikke ha noe å si om jeg er på ferie eller ei..

 

Dette er noe jeg mentalt skal jobbe med. Det tror jeg er viktig....

 

ja, ja... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...