Gå til innhold

Det sosiale liv


Gjest frustrertpike

Anbefalte innlegg

Gjest frustrertpike

Noen som føler at det sosiale blir preget av kostholdet?

Hva gjør dere eventuellt for å hindre at det skjer?

 

Har funnet ut at det hjelper å være ærlig, men det er ikke alltid det passer, feks i forbindelse med fest eller i møte med nye mennesker.

Nå kan en jo si at en går på lavkarbo eller noe slikt. Takker for det fenomenet(!) Lol. Men det hjelper ikke alltid å le det bort. Dessuten er jeg redd for at folk skal tro jeg kritiserer og slikt.

 

Nå har jeg jo hatt et annerledes kosthold. Samt litt fikse idèer om kostholdet mitt. Føler litt på at det kan være en ensom tilværelse iblant.

Andre som føler det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt slik som deg, men så innså jeg at på dette punktet er det viktig å være litt "egoistisk". Det handler om helsa mi, og det er ikke sunt å alltid skulle ta imot hver gang jeg blir tilbudt usunn mat. Jeg sier som regel bare nei takk, uten å forklare meg nærmere, men hvis det blir nødvendig ser jeg an situasjonen ang. unnskyldning.

 

MEN: jeg tror det er viktig å ikke bli fanatisk heller. Jeg skal leve (forhåpentligvis) et langt liv med dette kostholdet, og da må jeg kunne kose meg med et eller fire pizzastykker på lørdagskvelden, eller et kakestykke i et bursdagsselskap. Alt med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer an på hvem jeg er sammen med. Med noen er "jeg prøver å være sunn" et greit svar. Ellers går det ofte an å bare si at man ikke orker/har lyst på uten å forklare så mye mer... ofte tror jeg vi innbiller oss at andre bryr seg mer om hva man spiser enn det de faktisk gjør. Det er ikke så mange som egentlig blir fornærmet hvis man ikke spiser kake. :)

 

Hvis du skal i en anledning hvor du vet du ikke kan unngå det usunne, går det an å ta det som frimerker for uka, eller ta en ekstra treningsøkt for å gjøre opp for det. Der er jo som Adana sa at man helst skal kunne leve med gode spisevaner hele livet, og man kommer jo ofte ut for situasjoner med sosialt press til å spise usunt - det gjelder å finne en taktikk som funker til å takle det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...