Gå til innhold

Trening på kveldstid!


Gjest Hegehege

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har begynt å trene fra kl 20.45 - 22.00 for tiden pga stor pågang av nyttårsforsetter på mitt helsestudio. Jeg har valgt å trene på denne tiden for å slippe å stå i kø for å få de apperatene jeg bruker, og for å i det heletatt få en 3D mølle, men det jeg lurer på er om dette har noe å si?

Spiller det noen rolle når man trener?

Hvordan bør man spise når man trener på dette tidspunktet?

Jeg pleier å sykle 15-25 min, så div styrke i 30min, og 3d mølle (rask gange (6km/t), og litt løping innimellom) resten av tiden!

 

Håper på svar på dette:)

 

Klem fra Hege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjenner meg igjen i det du skriver,angående mange januar-trimmere*ler*.

Når det gjelder å trene på kveldstid er ikke det negativt.Den gylne regelen gjelder som vanslig:"kaloriinntak må være mindre enn kaloriforbruk". Spis middag som vanlig (i og med kroppen får "hvile" frem til klokken 21..)

 

Men så er det det med å spise hver 3 time.Hvis du spiser middag klokken 5,ville jeg kanskje fyllt på med energi før trening i form av en banan eller noe væske.

 

Kroppen bør få i seg noe lett mat etter trening også (ikkje direkte etter treningsøkten,men ca 45 min etter)...Akkurat HVA du bør spise etter treningen kan jeg ikke svare 100% på (siden du er ferdig så seint). Så lenge kroppen får påfyll av energi så den har noe å jobbe med og ikkje går på sparebluss..

 

Kanskje jeg egentlig ikkje har svart på noe av det du spurte om,men jeg ga det et forsøk da hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...