Gå til innhold

Antall kcal ????


Gjest Zita
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Catherine

Hei!

 

Jeg prøver å holde meg mellom 1020-1300 kcal pr dag, men lar gjennomsnittet være mellom 1100-1200 pr dag! Dette er for å gå ned i vekt!

 

Jeg er selv 21 år, 170 høy og veier 63 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Jeg har vært medlem av Vektklubb.no og der regnet de ut at jeg skal ligge på ca 1300 kcal, også regnet jeg ut fra en formel jeg fant på disse sidene isted og da kommer jeg ut med 2300 kcal... Jeg trener ihvertfall 3 ganger i uken og noen ganger også 2 ganger pr dag... Jeg sliter med å få i meg 1300 kcal til daglig..Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg prøver å holde meg mellom 1020-1300 kcal pr dag' date=' men lar gjennomsnittet være mellom 1100-1200 pr dag! Dette er for å gå ned i vekt!

 

Jeg er selv 21 år, 170 høy og veier 63 kilo![/quote']

 

 

Hei igjen!! Har du gått på G.R kurs ??? Jeg så at hvis man har et energiforbruk på 2300 som jeg har, så skal man spise ca 1900 kcal om dagen... Har vært medlem av Vektklubb.no og der fant de ut at jeg skulle spise 1300 kcal daglig.. Jeg trener ihvertfall 3 ganger pr uke, og noen ganger også 2 ganger daglig....Skal de kcal man forbrenner under trening,legges på de 1900 kcal som jeg tydeligvis skal spise, eller skal jeg kun spise de 1900 kcal ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei.

jeg ble litt sjokkert over at du holder deg til bare rundt 1100 kcal pr dag, det er for lite! Jeg har nesten samme vekt som deg og har samme høyde og ligger på 1600 kcal pr dag. Har ca 7 trimpoeng i uka. Du skal ligge på rundt 500-700 kcal lavere enn daglig energiforbruk for å få en sunn og varig vektreduksjon. Formelen finner du her på forumet et sted, har den ikke for hånda.

 

Jeg var selv med i vektlubb hos VG og fikk utdelt 1330 kcal pr dag, noe som var for lite for meg. Får man for lavt inntak av energi, vil kroppen tro det er dårlige tider og setter ned energiomsetningen i cellene.

 

Sammenlign kroppen med en ovn, du må fyre jevnt og trutt for å få god varme. Lar du det gå for lenge mellom hvert måltid eller hiver innpå et stort, får du ikke mye igjen for veden du bruker. Bruker du lite ved, vil det heller ikke bli noe varme.

Litt rotete forklart kanskje, men det er jo fredag ettermiddag......

Håper du forstår og at du revurderer kcal-inntaket ditt..

 

God helg!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...