Gå til innhold

En forpliktende avtale...


Gjest Trilleline #1

Anbefalte innlegg

Gjest Trilleline #1

Jepp. Da er det sagt, og nå er det bestemt! -og jeg begynner like gjerne midt i romjula..

Jeg har bestemt meg for at de fem overflødige kiloene omsider skal vekk!! Deadline er 25. Januar, for da skal jeg inn i bikinien... registrerer mat og trening fra og med i dag!! - og skal oppdatere alle som vil følge med meg om hvordan det går:-) Tips, råd, ris og ros mottas med glede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Jepp. Da er det sagt, og nå er det bestemt! -og jeg begynner like gjerne midt i romjula..

Jeg har bestemt meg for at de fem overflødige kiloene omsider skal vekk!! Deadline er 25. Januar, for da skal jeg inn i bikinien... registrerer mat og trening fra og med i dag!! - og skal oppdatere alle som vil følge med meg om hvordan det går:-) Tips, råd, ris og ros mottas med glede:-)

 

Hei trilleline :-)

 

Jeg har også et par kilo som skal av innen begynnelsen av januar.. Var medlem i en annen diskusjon her, men folkene bare forsvant. Ikke noe liv der siden begynnelsen av desember.

Jeg leiter også etter noen som ikke forsvinner etter et par uker, men som er med til målet er nådd!

Vil gjerne kjempe denne "kampen" med deg.. Heeeelt til mål, ikke noe drop-out her.. Hva sier du?:-)

 

Ser det er mange som skal begynne etter nyttår, men jeg begynte like godt på mandag - er ikke så lenge igjen nå!!

 

 

 

Hvor mange kilo vil du ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Heisann:-)

Jeg skal stå på til 25.januar, og målet er å gå ned fire til fem kilo:-) jeg lover deg at jeg ikke dropper ut! Motivasjonen er på topp!

Dro ungene og bikkja ut i skogen i øs-pøs og vindvær i nesten en time i dag, og vips hadde jeg et trimpoeng:-) har spist fiskekaker med dampede grønnsaker til middag ( og det smakte nydelig etter all julematen som er fortært tidligere i uka..)

Må innrømme at dette er muligens den verste tiden å begynne et slikt prosjekt, ettersom kjøleskap og øvrige skuffer, skap, benker, boller og bokser bugner av sjokolade, nøtter, kaker, feite sauser og øvrige julematrester.. Men det sitter i hodet. Jeg skal klare dette, og da får heller min del av godsakene gå i søpla enn å sette seg på hoftene mine igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg henger meg på dere hvis det er ok. Har 7 kg som skal av, men de 5 første er de viktigst. Buksene og toppene blir trangere og trangere, så nå må jeg sitte i gang tiltak før det blir krise for meg.

Veier i dag 74,2 kg og har et ønske om å se 69 tallet snarest! Hovedmål er 67 kg, helst i løpet av mars.

Jeg vet at jeg klarer det med fokus på riktig mat og trening.

Så nå må jeg bare kvitte meg med restene av godsaker i skapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Heisann:-)

Ja, vi får hjelpe hverandre til å nå målene vi har satt oss! Og vi skal klare det! Det sitter i hodet, og hvis vi virkelig vil, så får vi det til:-)

Jeg har nettopp kommet inn etter en deilig kveldstur med hunden. Det er virkelig en fordel med en firbeint venn:-) man kommer seg ut uansett, så skrur jeg bare opp tempoet litt mer, og vips så har jeg et trimpoeng til:-)

Nå ser jeg med glede at jeg ikke har fyllt opp melke og frukt- kvoten min, og det passer veldig fint, for nå er jeg litt sulten..

Ja en fortsatt fin kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Riktig god formiddag:-)

Dagen startet riktig godt, med et stort glass vann, etterfulgt av 1time og 20 minutter i skogen med bikkja og minstemann:-) fanntastisk kickstart på dagen (og 1,6 trimpoeng!) Smakte deilig med firkornblanding, yoghurt og cottagecheese til frokost med enda mer vann og to kopper grønn te:-) dette går så langt helt strålende! Har bare vært bittelitt fristet til å smake på sjokoladen i kjøleskapet.. Men tanken på at den da må føres i regnskapet bidrar sterkt til at jeg lar det være;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Så bra vi er flere! Bare gøy!!:-))

 

Denne uke var jeg på trening man og Tirs. Ons og torsdag ble det 1 times tur i skogen, så hittil har jeg 12 TP og har enda 3 dager igjen!!:)

 

Lover selv også å ikke droppe ut. Det er nå eller aldri! Har prøvd så ufattelig mange ganger, men ei holdt ut hele løpet..har så liten tid på meg nå at jeg må bare ta meg sammen.. Julekakene går jeg heller go bort eller la dem gå i søppla:-/.

 

Jeg har totalt 5 kg jeg vil ned, men de 3.5 kg er de viktigste!!

 

Hvilken dag har dere veiedag?:)

Lykke til videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bottentotten

Heisann Om det ikke er forsent vil jeg og bli med. Målet er ned 4 kg til midt i februar. Supermotivert nå- men utfordringen er å holde motivasjonen oppe til målet er nådd. Sikkert letter om vi er flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Nok en dag uten sprekk, og med mye trening:-) kommer nok til å bli støl i morgen, men det er deilig å kjenne at kroppen fortsatt virker:-) skal arrangere nyttårsfesten i morgen, og det er litt greit, for da bestemmer jeg menyen;-) kalkunen står i ovnen, så blir det mye grønnsaker (og selvfølgelig supergod og ikke sunn saus for de som vil ha det). Lager vanlijepannacota med bærsaus til dessert ( Grete roede oppskrift, som er veldig god). Så er planen å ikke innta for mye alkohol, og heller drikke masse vann). Lykke til i morgen alle sammen, og riktig godt nytt år!

 

-og veiedag er onsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter (og gutter?) :)

 

Jeg henger meg på. Liker å ha delmål innen anskuelig fremtid, og ønsker gå ned 4 kg ila januar. Kan muligens bli hardt men har slanket meg fra 89 til 58 kg tidligere med hard trening og strikt kosthold, så har trua! Nå har jeg imidlertid blitt 62 kg, og selv om det ikke er all verden, trivdes jeg best med mine 58 kg :) Synes det er fint med forpliktelser og håper på motivasjon her ! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

Jeg er med! Veier i dag 87,7 og skjal ned til 78 innen påske. Sånn er det bare! For to år siden gikk jeg ned fra 96 til 82 ved hjelp av dette forumet og registrering. Er livredd for å havne på 96 kg igjen, så nå skal jeg ned til det som opprinnelig var målet mitt. Er 178 cm høy, så 78 kg tenker jeg vil være bra, det :) Er for øvrig 31 år, gift og har to skjønne døtre på 7 og 3 år. Jeg jobber som lærer i grunnskolen, og har en cocker spaniel- gutt som også krever sitt, så alt ligger til rette for en aktiv hverdag! 9,3 kg skal bort, og jeg gleeeder meg :D

 

Delmålet innen utgangen av januar er 84 kg! Juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som alt ligger til rette :) Det som hjalp meg var å bytte ut vanlig brød med Wasa sport og se etter magre alternativer som lett gulost, syltetøy uten sukker, mager leverpostei etc. Men det aller viktigste for meg var / er at slankingen ikke skal innvirke på alt det sosiale mat innebærer. I selskap spiste jeg alt jeg hadde lyst på.

Liker å trene, og synes det er gøy med gruppetimer -dette holder motivasjonen og det er vanskeligere å "gi opp" underveis i timen :) Spinning er min favoritt, hva med dere?

 

 

Jeg er med! Veier i dag 87,7 og skjal ned til 78 innen påske. Sånn er det bare! For to år siden gikk jeg ned fra 96 til 82 ved hjelp av dette forumet og registrering. Er livredd for å havne på 96 kg igjen, så nå skal jeg ned til det som opprinnelig var målet mitt. Er 178 cm høy, så 78 kg tenker jeg vil være bra, det :) Er for øvrig 31 år, gift og har to skjønne døtre på 7 og 3 år. Jeg jobber som lærer i grunnskolen, og har en cocker spaniel- gutt som også krever sitt, så alt ligger til rette for en aktiv hverdag! 9,3 kg skal bort, og jeg gleeeder meg :D

 

Delmålet innen utgangen av januar er 84 kg! Juhuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Riktig godt nytt år, alle sammen:-)

Dagen i går gikk over all forventning. Klarte å styre unna alle fristelsene, men unnet meg et glass rødvin til maten. Jeg vet jeg må være streng med meg selv siden jeg har så kort tid på meg, og samtidig er det godt å kjenne på at det er jeg som kontrollerer hva jeg putter i meg:-)

I dag har jeg spist det jeg skal , hatt to fine turer med hund og med og uten unger, og ryddet julen ut av huset:-)

 

Har også funnet ut at kroppen mi liker seg bedre når den får knekkebrød, firkorn og yoghurt eller havregrøt i stedet for vanlig brød:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Trilleline #1:

 

Hvordan forandrer man unnskriften sin? (hvor vekt,måldato står)

 

Ser at jeg har tastet inn feil kg og husker ikke hvordan jeg forandrer det.

 

Her går det også fint. Kom meg gjennom nyttårsaften uten godteri og alkohol. Vekta viste 59.3 man 26.12, idag 58.8 kg :-) ned 0.5 kg på en uke :-) bra med all nedgang, men må ha litt større nedgang per uke for å nå målet mitt...

 

Kjekt at så mange er med. Vi skal klare dette ilag :-)

 

Ha en fin mandag dere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Hei Slankejento:-)

 

Tenker du på det som står under innleggene, så endrer du det ved å gå inn og redigere profil, og så inn på rediger/endre signatur:-)

 

Så flink du har vært som har gått ned!! 0,5 kilo er veldig bra, og selv om det tar litt lenger tid å komme i mål, så skal vi komme dit:-)

 

Jeg er veldig spent på vekta på onsdag.. Synes jeg har vært veldig flink, men er ikke så sikker på om jeg får det store utslaget... Men uansett så har jeg ikke tenkt å gi meg nå!!:-)

 

Ha en riktig god natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

Da er jeg på dag 2 av superslankinga... var litt forivrig i går, så da det ble kveld måtte jeg spise noen vaniljekjeks for å komme opp 300 kalorier i en fei...hadde bare spist rundt 1000 da, med kyllingfilet, naturris og stooor salat, samt havrebrød og roast beef... trimpoeng ble det ikke, men jeg ryddet ut jula og koste meg, så jeg var iallefall i bevegelse... er litt manisk, så jeg gikk på vekta i dag morges også (har veiedag mandager), og jeg hadde gått ned 0,7 kg siden i går. Stor stas! Men det gjelds liksom ikke før mandag uansett da.

Ha en strålende dag damer, og stå på!

 

Klem, Carrieanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

 

Jeg vil gjerne bli med på den forpliktende avtalen!! Jeg SKAL ned 4 kilo i januar, noe som faktisk er helt prekært dersom jeg skal kunne gå i mine vanlige klær. Denne julen satte spikeren i kisten for å uttrykke det på den måten.. Veier i dag 75,5 kg.

 

Jeg elsker å trene, men utfordringen min er å klare å sette av tid til meg selv i en hektisk hverdag med krevende jobb og familie. Aller helst går jeg på spinning, jeg synes det er deilig å få ut alt "kruttet" :-)

 

Jeg hadde med meg en pakke med knaskerøtter på jobben i dag, og det gikk ikke upåaktet hen hos et par av mine kollegaer... Jeg føler at det ligger vanvittig mye stolthet og ære i å gjennomføre dette :-)

 

La oss jobbe sammen for å nå våre mål!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Tja... Dette går jo ikke akkurat strålende... Har gått OPP! 0,3kg.... Hmm.. Også jeg som har vært så flink..

Det kan nok kanskje forklares med syklus og styrketrening.. Eller at kaloriinntaket uka før jeg startet prosjektet var unormalt høyt..

 

Uansett! Jeg har bestemt meg for å fullføre dette prosjektet, og jeg gir meg ikke!! Jeg skal fortsette som jeg har gjort, og er sikker på at jeg vil belønnes neste uke! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carrieanne

 

 

Uansett! Jeg har bestemt meg for å fullføre dette prosjektet, og jeg gir meg ikke!! Jeg skal fortsette som jeg har gjort, og er sikker på at jeg vil belønnes neste uke! :-)

 

Du skal se at neste onsdag har du gjort det helt store og ramlet ned i vekt! Stooor motivasjonsklem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Dette går jo ikke akkurat strålende... Har gått OPP! 0,3kg.... Hmm.. Også jeg som har vært så flink..

Det kan nok kanskje forklares med syklus og styrketrening.. Eller at kaloriinntaket uka før jeg startet prosjektet var unormalt høyt..

 

Uansett! Jeg har bestemt meg for å fullføre dette prosjektet, og jeg gir meg ikke!! Jeg skal fortsette som jeg har gjort, og er sikker på at jeg vil belønnes neste uke! :-)

 

Jeg også er overbevist om at du får resultater neste uke dersom du holder deg til avtalen din ;-) Dersom du måler deg med målebånd kan du kanskje også se positiv utvikling i antall reduserte cm. Jeg fokuserer ikke på å bruke målebånd, jeg har en bukse eller to jeg kan prøve for å se om det går den riktige veien :-) Jeg har så langt ikke syndet, sliter faktisk med å få i meg de XX kcal, men tror samtidig at forbrenningen min ikke er på topp. Ser også ut fra registreringen min at kostholdet mitt ikke får mer enn 4,5 av total 10 som er topp så jeg har nok noe forbedringspotensiale. Dersom jeg ikke går ned får jeg justere litt. Får ikke trent i dag heller, men har meldt meg på xycling 70 minutter i morgen etterfulgt av styrketrening. Gleder meg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Her går det også veldig bra :) Men som tidligere, sliter jeg med å få i meg nok kalorier. Ligger ofte på 8-900 kcal dagen. Vet at dette er altfor lite, men prøver å jobbe meg opp. Før skulle jeg være på meny 2 1600 kcal daglig. Men vekten er jo mindre nå, og regnet ut at jeg skal ligge på ca.1400-1600, alt ettersom hvor mye jeg trener.

 

Hvilken dag har dere veiedag?

 

lykke til videre! dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trilleline #1

Tusen takk for all oppmuntring:-)

jeg skal ikke gi meg!:-) kan ikke se av målene at det er endringer heller enda, men det gjelder å holde ut tenker jeg.. har jo heldigvis ikke rast opp mange kilo selv om jeg i perioder før den forpliktende avtalen har kost meg laangt utover anbefalt inntak av kalorier..:-) Kanskje det bare er kroppen min som er litt konservativ, og nekter å foreta forandringer uten kamp.. har vært stabil på 65kg ganske lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

 

Jeg har hatt et par dager med intens jobbing og dermed ingen trening, men heller ikke mye inntak av mat (det er heller det motsatte) Jeg veier meg på mandager så jeg gleder meg faktisk til å veie meg for jeg føler at jeg gjør det bra selv om jeg på langt nok er optimal i både matiintak, hva jeg spiser og trening. Jeg har et motto som jeg bruker selv til å "gutse" meg opp i situasjoner som kan være krevende; JEG KAN, JEG VIL. Fortsetter vi å følge kosthold, veie, rapportere og motivere hverandre så kommer vi i mål! :-) Fortsett den gode jobben :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Trilleline #1:

 

Gratulerer med kjempe fin vektnedgang! Så gøy å se resultater!:)

 

Her går det også veldig bra. Vekten visst 57.8 i går, så det er ned 1 kg!:)

Har nettopp kommet hjem fra en økt med både kondisjon og styrke!:)

 

ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...