Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Hskk; klart det går med hjemmelagd potetmos:) det er jo så mye bedre:) det er bare å prøve seg fram, både med potetmos og type kjøtt:) rester etter stek, biffstrimler, svinefilet ol er og gode ting å stappe i.. Har ikke prøvd kyllingkjøttdeig, men er sikker på at det blir bra! :) men for at deg skal bli nok smak på sausen er det viktig med hot taco saus.. ( creme fraicen demper jo endel av styrken så det blir ikke for sterkt:) ) fortell gjerne hva du synes når du har testa :)

 

Nå har jeg kommet meg i seng.. Lagde pizza i kveld.. Ikke helt greit slankemessig, men bedre å lage den selv enn å bestille fra Dolly el peppes:) spiste og en kule mangosorbet .. Er overrasket over hvor "sunn" den var.. Det rekkja man kan kose seg med uten at det blir totalt krise i kcal- budsjettet:)

 

Natta folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar
Gjest engeljenta28

hei alle, jeg vurderer melde meg ut herfra, er fullstendig kaos i hodet mitt og vet helle rikke om jeg drar på kurset på onsdag.

 

har tatt et valg om ikek å fullføre siste del av skolen, en som kjenner meg godt som jobber på skolen som jeg snakket emd torsdag sa at jeg hadde en del å ta igjen og han ville ikke jeg skulle gå på enda en smell igjen.

Snakket med faren min i går og han sa at jeg skulle prøve få meg assistent jobb, at jeg måtte tenke på meg selv nå og ikke hva alle andre rundt meg sier.

 

huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle, jeg vurderer melde meg ut herfra, er fullstendig kaos i hodet mitt og vet helle rikke om jeg drar på kurset på onsdag.

 

har tatt et valg om ikek å fullføre siste del av skolen, en som kjenner meg godt som jobber på skolen som jeg snakket emd torsdag sa at jeg hadde en del å ta igjen og han ville ikke jeg skulle gå på enda en smell igjen.

Snakket med faren min i går og han sa at jeg skulle prøve få meg assistent jobb, at jeg måtte tenke på meg selv nå og ikke hva alle andre rundt meg sier.

 

huff

 

 

Hei, kjipt å høre du har kaos i hodet ditt, men ikke forlat oss her inne da, vi kan jo være en støtte for deg så du får til å fullføre vektreduksjonen, selv om du bestemmer deg for å ikke fullføre skolen.

 

Det er viktig å tenke på helsa si og det kan være lurt å lytte til kroppen om den sier at det blir for mye... Men hva med å snakke med rådgiver på skolen og bli enig om et overkommelig program for deg. Nå vet jeg ikke hvilken skole du går på, men i de aller fleste utdanninger kan man ta noen eksamener et år og resten året etter.. Hva med å prøve det? Feks fullføre to av fagene? Så slipper du føle at du gir opp utdanningsdrømmen din, men tar det litt roligere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

0,7 kg ned denne uka også. Ingen store sprang nedover vektskalaen, men helt etter skjemaet så langt :P

 

Har ikke tatt cm-mål. Glemte det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

takk for svar cilen, jeg går førskolelærerutdanning, men linjen vår er lagt ned så det er nå til våren som er siste sjanse for meg, men har bestemt meg for å ta opp musikkeksamen da.

 

har så dårlig samvittighet for i går og pga var på kino med ei venninne og jeg har ikek skeiet ut siden jeg startet 11 januar, emn i går kjøpte jeg meg en liten boks med 10 melkepletter, huff hvorfor må jeg ødelegge så mye for meg selv, er det mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 og fantastisk til sommeren: gratulere med super nedgang:):):) dette går veien:)

 

takk for svar cilen, jeg går førskolelærerutdanning, men linjen vår er lagt ned så det er nå til våren som er siste sjanse for meg, men har bestemt meg for å ta opp musikkeksamen da.

 

har så dårlig samvittighet for i går og pga var på kino med ei venninne og jeg har ikek skeiet ut siden jeg startet 11 januar, emn i går kjøpte jeg meg en liten boks med 10 melkepletter, huff hvorfor må jeg ødelegge så mye for meg selv, er det mulig

De har førskolelærer- utdanningen i Porsgrunn, så da er det mulig for deg å ta de "hengefagene" du måtte ha der etterhvert:)

 

Ikke ha dårlig samvittighet for litt sjokkis på kino... Okei??? Dette skal være en livsstilsendring ikke en diett... De sjokkisene er vel fortjent etter så lang tid uten utskeiing:) Kunsten er å lære oss at alt er lov, men ikke på samme tid, og at vi må begrense inntaket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

ja jeg vet de har førskolelærerutdanningen i porsgrunn, men det er bare i larvik de har 30 studiepoeng pga jeg har gått estetisk linje og den finnes bare i larvik og i trondheim og nå er den lagt ned i larvik. huff, føler alle er så skuffet over meg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til følelsen av å "skuffe andre", men til syvende og sist er det ditt liv, dine valg og du som skal ha det fint med deg selv:) om du kjenner dette blir riktig for deg, så må du gjøre det for deg selv, uavhengig av hva de andre mener:) det kan være tøft akkurat nå, men etterhvert vil du være glad du gjorde det:) husk livet er nuh, ikke senere og det er viktig å ha det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er en del som skammer seg over å ha sklidd ut i helgene...jeg henger meg på den jeg også. Men, en sjokolade her og der i helgene kan være det som gjør at du henger med resten av uken. Så lenge det er ikke hver dag og en 200 gram plate hver helg, så burde ikke det ha så mye å si i det lange løpet. Det tar lengre tid å nå målet, ja, men å gi opp ALT fram til Påske er helt "crazy" hvis du spørrer meg. jeg er skikkelig disiplinert gjennom uken, trener godt og har klart å gå ned en del selv om jeg har kost meg i helgene.

 

Gi ekstra på treningsøktene. Du kommer til å bli stolt!!

 

Stå på dere...dere kan gjennomføre dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Ser at det er en del som skammer seg over å ha sklidd ut i helgene...jeg henger meg på den jeg også. Men, en sjokolade her og der i helgene kan være det som gjør at du henger med resten av uken. Så lenge det er ikke hver dag og en 200 gram plate hver helg, så burde ikke det ha så mye å si i det lange løpet. Det tar lengre tid å nå målet, ja, men å gi opp ALT fram til Påske er helt "crazy" hvis du spørrer meg. jeg er skikkelig disiplinert gjennom uken, trener godt og har klart å gå ned en del selv om jeg har kost meg i helgene.

 

Gi ekstra på treningsøktene. Du kommer til å bli stolt!!

 

Stå på dere...dere kan gjennomføre dette!!!

 

Enig med deg :) Så lenge man holder seg til den "smale sti" i ukedagene, og ikke tar helt av i helga, så må det jo bli et bra resultat :) Er ho ute etter å endre livsstilen litt, ikke bare gå ned 10 kg, også fortsette som før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg :) Så lenge man holder seg til den "smale sti" i ukedagene, og ikke tar helt av i helga, så må det jo bli et bra resultat :) Er ho ute etter å endre livsstilen litt, ikke bare gå ned 10 kg, også fortsette som før....

 

 

HELT enig! Dette skal jo være varig og ikke en kur eller diett for en periode=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken slo jeg igjennom med 24,5 trimpoeng. Planen var egentlig minst 25 TP denne uken, men det ble litt forandring i de planene :P

 

Spiste røkt blåkveite, gulrøtter, poteter og urtesaus til middag. Fantastisk godt. GR's oppsktift. I morgen prøver jeg meg på lakseburere med potetsalat :)

 

Gleder meg til onsdag som er min veiedag. Mitt mål er å ha gått ned 0,3 kg slik at jeg ikke lenger er i svært overvektig kategorien når det gjelder BMI :) Håper på å se 93-tallet. Vekten på onsdag viste 94.8, kanskje jeg er så heldig og ser 93,9? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

Ser at det er en del som skammer seg over å ha sklidd ut i helgene...jeg henger meg på den jeg også. Men, en sjokolade her og der i helgene kan være det som gjør at du henger med resten av uken. Så lenge det er ikke hver dag og en 200 gram plate hver helg, så burde ikke det ha så mye å si i det lange løpet. Det tar lengre tid å nå målet, ja, men å gi opp ALT fram til Påske er helt "crazy" hvis du spørrer meg. jeg er skikkelig disiplinert gjennom uken, trener godt og har klart å gå ned en del selv om jeg har kost meg i helgene.

 

Gi ekstra på treningsøktene. Du kommer til å bli stolt!!

 

Stå på dere...dere kan gjennomføre dette!!!

 

KJenner meg igjen i "skammen" jeg og....

Nå har jeg klart meg helt uten utskeielser , godis, brus og snacks disse to første ukene, og det har gått helt greit.

 

MEN jeg vet at plutselig en dag så kjennest det ikke så greit ut......

 

Har sagt til meg selv at om jeg holder ut til jeg har mitt første delmål, så skal jeg "skeie ut" med middag, drikke hva jeg har lyst på godis og snacks. Men bare en kveld, og så får det være slutt. Vet ikke om jeg klarer det, men det er iallefall "mantraet" som surrer oppi hodet mitt. ;)

 

Jeg har planlagt dette for å kunne gjøre det uten å få dårlig samvitighet. For jeg vet med meg selv, at faller jeg for fristelsen i å snappe med meg en sjokkis på vei hjem etter jobb, så kommer den innmari dårlige samvittigheta snikene, jeg får en følelse av at jeg har "ødelagt alt" og og jeg gir opp...... Det vil jeg ikke.

 

Vet ikke om dette er oppskriften for alle, men kanskje om en planlegger at en skal kose seg fredagskvelden, så skal ikke det ødelegge noe, hverken for psyken eller vektnedgangen. Men en må passe på at ikke fredagen varer i flere dager......

 

Her hos oss er fredagen kosedagen, da er det endelig helg, litt å se på tv og vi lager oss noe godt til middag og tar oss en øl......

 

Har så langt satt av kalorier til en øl på fredagen. Men maten har vært sunn og nøye utregnet og ingen godis så langt. ;)

 

Vel dette var nå bare litt av det som foregår oppi mitt lille hode B)

 

Stå på damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

87,4!!! Hipphurrraaaaa er så gla:)

Nå har jeg et mål om å se 86-tallet neste uke! Burde være overkommelig:):)

 

Ha en fin dag og lykke til dere som skal veies!

Så bra :) jeg skulle egentlig veie meg idag jeg og, men pga at mensen kommer idag, så tar jeg det torsdag før jeg reiser på helgetur. Går alltid opp de to første dagene jeg har mensen, så orker ikke skuffelsen og se på vekta idag...

Har vært flink å gått lange turer i helga, så jeg er optimistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87,4!!! Hipphurrraaaaa er så gla:)

Nå har jeg et mål om å se 86-tallet neste uke! Burde være overkommelig:):)

 

Ha en fin dag og lykke til dere som skal veies!

 

Wow, snakk om å rase ned i vekt! Du er fantastisk flink og en god motivasjon! :D Ikke lenge til du har nådd målet ditt før påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, snakk om å rase ned i vekt! Du er fantastisk flink og en god motivasjon! :D Ikke lenge til du har nådd målet ditt før påske :)

 

 

Raser og raser fru blom.. Er nok strengt tatt bare kroppen min som har fått sjokk av å bytte ut julematen med sunnere alternativer, brus med vann og mindre sjokolade i hverdangen, samt DRAMATISK mye mer trening enn jeg vanligvis har gjort.

 

Skjønner såpass at dette ikke er varig, derfor fokuserer jeg på at dette er en livsstilsendring og at jeg må klare å legge til en sunnere livsstil. Jeg må prøve å ikke forvente over 1 kg nedgang hver uke og ikke bli skuffa om det ikke skulle skje neste uke-- Det er en kamp hver dag og nedgangen vil nok stabilisere seg etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg fant ut at jeg blir her inne alikevel, kjenner jeg komemr til å miste motivasjonen helt om jeg slutter skrive her, håper jeg fremdeles er velkommen

Selvsagt er du det!

Det er lettere sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Kjenner at det fremdeles er litt kaos i hodet mitt, ble bare 2 treninger i forrige uke, og fredag etter treningen så kastet jeg opp så er nok psykisk tror jeg.

 

Men tok en prat med styreren i dag i den praksis barnehagen jeg er i nå og hun sa jeg ikek skulle se på det som noe nederlag å ikke fullføre utdanningen nå, men uansett hva hun og andre sier så blir det et nederlag for meg.

 

er så sliten psykisk kjenner jeg og orket rett og slett ikke trening i dag, kjenner jeg er veldig utmattet egentlig, og gruer meg veldig til veiing på onsdag, men får håpe på det beste tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter!!!!

 

jeg er så imponert av dere!! kiloene renner jo av!

utrolig motivasjon.

 

denne helgen vil jeg helst bare glemme... har vert på byen, spist junk og ligget på sofaen.

sliter med det samme som alle andre her inne DÅRLIG SAMVITIGHET!!!!

 

men som jeg tenker så er dette en endring jeg skal leve med resten av livet så da må jeg vel akseptere noen slike dager av og til.

 

fikk en utrolig bra treningsøkt i dag. trener motbakke intervall og jeg klarte øke bra i både stiging og fart! deilig!!!

 

et lite spørsmål, er det noen av dere som har mannfolk i hus som ikke vil ha sunne middager? alle måltider går bra utenom middagen :(

 

lykke til videre denne uka jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som drasser med seg både kaker, sjokolader, muffins o.l inn i huset OFTE, men jeg klarer å motstå fristelsen. Han sier han ikke liker fisk, kyllinglasagne, kyllingkjøttboller o.l, men hver eneste gang jeg lager noe, så spiser han nesten opp alt jeg har laget ;)

 

Men uansett så lager vi to middager. Jeg lager sunne middag også får han lage sine usunne. Han legger jo aldri på seg. Han er slank og muskuløs - irriterende..og han spiser så mye søppel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Her er heldigvis mannen med på Grete Roede kosthold... tror ikke jeg hadde klart det hvis han kom med kaker etc... Imponert at dere klarer å stå imot fristelsene :)

Eneste som er litt irriterende, er at han raser ned i vekt, mens det går noe saktere for meg... hehe

Kom meg avgårde på en treningsøkt igår, endelig kom det litt snø her i vest, så humøret og reningslysten steg betraktelig :)

Jeg byttet på å gå raskt og JOGGE :) Det er år og dag siden jeg jogget. gikk faktisk bedre enn foreventet :) Så dette skal jeg fortsette med.

Dere som har over 20 trimpoeng i uka, hva trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har over 20 trimpoeng i uka, hva trener dere?

Jeg har 20-25 TP i uken fordi jeg går (med beina :P) TIL og FRA treningen. Treningsstudioet ligger et godt stykke borte, så det tar 1,5 time hver vei. Og jeg trener 4 ganger i uken, så derfor får jeg en god del TP på det. Tar nesten 3 timer å gå frem og tilbake til treningsstudioet, så det blir jo en del timer i uken, så det er virkelig god mosjon. Skriver alikevel ikke at jeg går i 3 timer når jeg registrerer - i fare for at det skal bli feil. Så jeg registrerer 1,5 time med gåing og 30 min i oppoverbakke per dag.

 

På treningen trener jeg enten stepmaskin i 20 min også ellipsemaskin i 10 min, deretter styrketrening i 15-20 min. Eller så tar jeg ellipsemaskin i 20 min, så stepmaskin i 10 min + styrke. I blant går jeg BARE på ellipsen i 30-40 min. Eller så danser jeg zumba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt imponert over hvor flinke dere alle er til å trene!!

Selv går jeg bare på drop-in time på zumba en gang i uka, samt går litt turer, men kommer knapt opp i 7 trimpoeng i uka. Det skal sies at jeg går til jobb(ca 25 min) 5-6 dager i uken, men da dette er en del av hverdagsaktiviteten, teller jeg det ikke som trimpoeng.

Veldig spendt på veiing denne uke... ble litt ekstra god mat på klubb igår, og litt sjokolademousse til dessert, men tror jeg lå innenfor 1600kcal, så det burde gå greit. Men synes fortsatt det er rart at man kan spise så mye mat og fortsatt gå ned i vekt... Men det er jo kcal-innholdet som teller, så om jeg nå tar meg et par frukt og et par lett-yoghurt om dagen, så kommer ikke det opp i kcal til en sjokolade engang, så... Får gi litt ekstra på zumbaen idag ;) Vil så gjerne ned minst en kg på veiing på torsdag...men jeg er vel ikke alene om det ;) Ha en fin fin dag, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...