Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere gått på Grete Roede-kurs, og synes dette har vært veldig nyttig. Jeg har også lært at det er fullt mulig å gå ned 10 kg til påske - akkurat som Grete Roede reklamerer med nå :) Men jeg har ikke tenkt å melde meg på et nytt kurs, og lurer derfor på om noen andre har samme mål? Det hadde vært supert å kunne dele opp- og nedturer med noen mot målet, og jeg er sikker på at jeg hadde følt meg mer forpliktet til å gjøre jobben hvis vi er flere sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar
Gjest nedogblider

Heisann!

 

Jeg har omtrent samme mål. Tok av 8 kg på ett kurs i høst, har vært stabil siste måneden og begynner på kurst igjen i uke 2 (internett).

 

Jeg skal ned 10 kg til så det kunne passe bra for meg, og ikke minst hadde det vært hyggelig å ha noen å gjøre det sammen med.

 

Høres det greit ut for deg ?

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! :)

 

Oppstart i uke 2 høres veldig fint ut - da er det rikelig med tid til å rydde kjøleskapet og å være mentalt klar for gode vaner og en fysisk aktiv hverdag.

 

Er det noe du var spesielt fornøyd med under forrige kurs, eller noe du syntes var spesielt vanskelig?

 

Jeg trives med et sunnt kosthold i hverdagen og er fysisk aktiv, men synes det er vanskelig å holde kaloriinntaket nede i helgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar gjerne utfordringen, trenger noe å strekke meg skikkelig mot, og noen å gjøre det sammen med! Min hovedutfordring er å holde ut når det går trått. I det siste har det gått ganske greit med motivasjonen, men jeg vet jo at det ikke alltid vil være slik. Står vekta i ro (eller går opp!!) mer enn to uker på rad, går alt av motivasjon rett vest og både trening og kosthold går i glemmeboka. Kanskje meldeplikt vil gjøre det litt lettere?

 

Jeg går ikke på kurs, håper å klare dette alene. Eller, alene er jeg ikke, her er vi jo i et fellesskap!

 

Jeg har forresten fredag/lørdag som veiedag, og en av de første dagene i hver måned sjekker jeg status på centimetre og hvilepuls. Det var hvilepulsen som først fortalte meg at jeg måtte begynne å trene, jeg fikk meg pulsklokke og fant ut at jeg hadde nesten 100 i hvilepuls :blink: I dag hadde jeg en hvilepuls på litt under 70, og jeg vil gjerne ha den enda litt mer ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag vill gärna bli med på 10 kg ned före påsk. Det har varit mitt mål sen en stund tillbaka men kände att jag var tvungen att låta julen gå först.

Jag tänkte börja imorn. Gruvar mig lite för att väga mig... Var med Grete Roede på nett i höst och är gott känd med upplägget. Jag gick ner 6 kg på kursen men är rädd dom är tillbaka.

 

Mitt första mål är 10 kg till påsk, så får jag se hur jag känner mig efter det. Att komma ordentligt igång med träningen går under det samma delmålet. Skrittelleren ligger klar för morgondagen, 70 000 skritt i uken är nyttårsforsettet. Och spinning börjar i uke 3...

 

Det jag mangler då är motivationen andra kan ge för att klara detta :) För jag ska klara detta!!!

Kan jag bli med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vil kan være med!! :)

 

Siden fredag er nevnt, kan vi kanskje ha det som en felles rappoteringsdag?! Opp eller ned, eller ingen endring i det hele tatt... Og så tenker jeg at det er fint å bruke forumet litt ellers i uken også - dele noen smarte tips, eller kunne spørre om råd når man trenger det...

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Heisann :)

Kan jeg også slenge meg på?

JEg skal og ned 10 kg, helst 12 kg, men får ta det etterhvert...

Gikk på kurs for 2 år siden, og har i mellomtiden vært gravid. (Veide 6 kg mindre etter fødsel enn før jeg ble gravid, så det ble en gledelig overraskelse :) )

Nå er pjokken 9 mnd, så det er tid for å av de ti kiloene jeg har slitt med i flere år.

Trenger også en tråd som dette for å holde fokuset og motivadjonen på topp :) Er gjerne med på felles rapportering hver uke :) Man blir jo motivert av at de rundt seg klarer å gå ned og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei alle sammen, så hyggelig at vi blir en gjeng!

 

På mitt første kurs i høst lærte jeg mye - ikke minst hvor mye mat jeg faktisk skal spise!

 

Men største utfordringen min blir nok i helgene. Da kommer jeg ut av rytmen for jeg sover lenger - og så forskyver det seg utover dagen.

 

For meg er det ikke så viktig å rapportere men mer å motivere og støtte hverandre :-) Men blir med på veiedag hvis flertallet vil det!

 

Noe som funket veldig bra i høst var at jeg begynte å løpe!!!! Jeg har bare blitt så bitt av det. Løper fremdeles intervaller på 5 minutter løping og 1 minutt gange men det er utrolig effektivt! Løper med pulsklokken, og forbrenner masse på 30 minutter! Så hvis noen andre har lyst til å prøve seg kan jeg anbefale løpeprogrammet på c25k.

 

Oi dette ble mye forskjellig på en gang!

 

Er det noen andre av dere som går på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg også. Hadde ambisjoner om tolv kg innen juni. Men om dere mener det er mulig å nå ti frem til påske, trenger jeg en gjeng som dere å motivere meg :) Har fremdeles ferie, så setter ikke i gang for fullt før neste uke. Men begynner å forberede meg mentalt på det som venter meg og spiser opp alt godteriet som har hopet seg opp i løpet av julen. Spiser meg lei. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg får sjekke ut løpeprogrammet :)

Har akkurat avansert fra rolige gåturer, til å gå på skikkelig.

Har alltid hatet å jogge, men håper at jeg skal kunne komme igang med det etterhvert... Regner med når formen blir hakket bedre, så kommer det av seg selv :) Har også plan om å trene hjemme med strikk ca 15 min 3 ganger i uka.

Har dere andre noen treningsrutiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Jeg får sjekke ut løpeprogrammet :)

Har akkurat avansert fra rolige gåturer, til å gå på skikkelig.

Har alltid hatet å jogge, men håper at jeg skal kunne komme igang med det etterhvert... Regner med når formen blir hakket bedre, så kommer det av seg selv :) Har også plan om å trene hjemme med strikk ca 15 min 3 ganger i uka.

Har dere andre noen treningsrutiner?

 

Så flink du har vært!

 

Jeg klarte ikke løpe da jeg begynte på dette løpeprogrammet - og jeg går ikke for fart, men for rolig løping. Og programmet var kjempebra i og med at en tar det så gradvis slik at ben og legger fikk vendt seg til den nye bevegelsene B)

 

Jeg fortsetter med løpingen 3 ganger i uken og ønsker å hive på styrketrening når jeg kommer hjem. Jeg har kjøpt den CDen til Jillian Michaels som heter 30 days shred. Tenkte jeg skulle begynne med den og deretter finne de mest effektive øvelsene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Så flink du har vært!

 

Jeg klarte ikke løpe da jeg begynte på dette løpeprogrammet - og jeg går ikke for fart, men for rolig løping. Og programmet var kjempebra i og med at en tar det så gradvis slik at ben og legger fikk vendt seg til den nye bevegelsene B)

 

Jeg fortsetter med løpingen 3 ganger i uken og ønsker å hive på styrketrening når jeg kommer hjem. Jeg har kjøpt den CDen til Jillian Michaels som heter 30 days shred. Tenkte jeg skulle begynne med den og deretter finne de mest effektive øvelsene :-)

 

SÅ bra :) Husker bare sist jeg jogget, så gjorde det vondt i hele kroppen... men det går vel over etter noen ganger...

 

Har hørt 30 days shred skal være ig effektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

SÅ bra :) Husker bare sist jeg jogget, så gjorde det vondt i hele kroppen... men det går vel over etter noen ganger...

 

Har hørt 30 days shred skal være ig effektiv :)

 

Denne joggingen har bare vært opptur! Sakte men sikkert!

 

30 days skal jeg prøve for første gang i kveld... så jeg må komme meg opp av sofaen nå og skifte -hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å jogge! Jeg, som aldri har holdt ut mer enn fem minutter med jogging om gangen, jogget femten hele minutter i strekk på søndag, for deretter å gå rett over på fem minutter med geriljakardio. Jeg er så stolt av meg selv :D Løsningen for meg var å varme opp skikkelig - alle løpeprogrammene jeg har testet uten noe som helst fremgang, alle ber deg gå i fem minutter før du begynner å jogge. Jeg må gå i minst femten minutter før jeg begynner å jogge sakte, jeg må jogge sakte en stund før jeg kan jogge raskere. Nå er jogging gøy, selv om det er slitsomt! Målet er å klare 30 minutter i strekk på tredemølla, da skal jeg gå over til å jogge ute :)

 

Jeg håper å klare tre runder med styrke og tre runder med kondisjonstrening i uka. Det er kanskje mye, men hvis jeg skal klare ti kilo på fjorten uker, må jeg sette alle kluter inn. Så tar jeg heller en ekstra fridag her og der hvis det trengs. Jeg har forresten reknet på det, vi må gå ned rett over 0,7 kilo per uke for å klare ti kilo innen påske. Det er noe å strekke seg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg ønsker å være med:) Jeg skal ned 14 kilo til sommeren og håper at jeg kan ha gått ned 10 kg til påske, eller rettere sagt: Jeg SKAL gå ned 10 kg til påske, he, he:)

Jeg har begynt sånn smått å legge om kostholdet og så er det den største utfordringen min; å få tid og ork til trening....men det må da gå på et vis det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg har også begynt å jogge! Jeg, som aldri har holdt ut mer enn fem minutter med jogging om gangen, jogget femten hele minutter i strekk på søndag, for deretter å gå rett over på fem minutter med geriljakardio. Jeg er så stolt av meg selv :D Løsningen for meg var å varme opp skikkelig - alle løpeprogrammene jeg har testet uten noe som helst fremgang, alle ber deg gå i fem minutter før du begynner å jogge. Jeg må gå i minst femten minutter før jeg begynner å jogge sakte, jeg må jogge sakte en stund før jeg kan jogge raskere. Nå er jogging gøy, selv om det er slitsomt! Målet er å klare 30 minutter i strekk på tredemølla, da skal jeg gå over til å jogge ute :)

 

Jeg håper å klare tre runder med styrke og tre runder med kondisjonstrening i uka. Det er kanskje mye, men hvis jeg skal klare ti kilo på fjorten uker, må jeg sette alle kluter inn. Så tar jeg heller en ekstra fridag her og der hvis det trengs. Jeg har forresten reknet på det, vi må gå ned rett over 0,7 kilo per uke for å klare ti kilo innen påske. Det er noe å strekke seg etter!

 

 

Det må jeg si, du er jo kjempeflink :) Jeg skal jammen se meg om etter en grusvei eller grusbane jeg kan jogge på. Bare asfalt der jeg pleier å gå tur... Ble inspirert til å klare å jogge jeg og, TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert til å klare å jogge jeg og, TAKK :)

Bare hyggelig, det er kjekt at jeg kan motivere noen! Selv trenger jeg rett som det er å få motivasjon av andre, da er det som regel bare å logge inn her og se hvor flinke alle andre er :D

 

Vi trenger vel forresten ikke gjøre veiedag obligatorisk? For min del er det en fordel med meldeplikt, men det kan vel være valgfritt? Vi har uansett lov å skryte av oss selv når vi har klart å gå ned eller vært flinke og trent, for eksempel! Det må vel også være lov å be om støtte og sunn kritikk dersom vekta og motivasjonen har gått feil vei, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg vil gjerne være med ned 10 kg til påske. Har gått ett kurs tidligere og var veldig fornøyd. Desverre er det kommet snikende ti kg for mye etter jeg skiftet jobb( til stillesittende kontorjobb, som er langt fra min tidligere hverdag) Denne gangen håper jeg å klare det sammen med dere. Startet på mandag 02.01.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en tråd som kan passe for meg:) Håper det greit jeg slår følge? Jeg har gått på Grete Roede kurs tidligere og er svært fornøyd med opplegget. Denne gangen er det tid for å ta skjeen i egen hånd. 10 kg ned så har jeg oppnådd min idealvekt. Hadde hovedsaklig som mål å gå ned 10 kg før sommeren men hvorfor ikke sette litt press på meg selv. Har trent regelmessig gjennom årene men er alt for glad i mat og gotterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Så hyggelig med flere med!

 

Nå har jeg bestemt med for jogging 30 min + 30 min 30 days shred 3 ganger i uken.

 

Da tar jeg jo den 30 days shred på mye mer enn 30 dager, men det er en god styrketrening/kondis så tenkte det var like greit.

 

Så i kveld er det trening igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tråd!! Jeg hiver meg på. Jeg er så heldig som har tilgang til variert saltrening på Spenst. Personlig trenger jeg noen som pusher og et fast program for å få det til. Jeg begynte (derfor) på mitt første kurs denne mandagen og håper på 15 kg av før sommeren! Jeg skal holde meny2 enn så lenge.

 

Spennende å holde kontakten med likesinnede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Flott tråd!! Jeg hiver meg på. Jeg er så heldig som har tilgang til variert saltrening på Spenst. Personlig trenger jeg noen som pusher og et fast program for å få det til. Jeg begynte (derfor) på mitt første kurs denne mandagen og håper på 15 kg av før sommeren! Jeg skal holde meny2 enn så lenge.

 

Spennende å holde kontakten med likesinnede!!

 

Så gøy! Jeg er også på meny 2. Og jeg satser på joggingen fordi jeg reiser mye i jobben (utlandet med overnatting - og da klarer jeg å få pakket med joggesko :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis det er greit, så slenger jeg meg på! Er 18 år, veier 80 kg og er 174 høy. Har lagt på meg 10 kg etter sykdom, og vil nå ned disse 10 + 5 ekstra, altså 15 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på meny 1, det var visst det som skulle passe meg best:) Hvordan går det med kaloritellingen? Klarer dere å holde dere på nivået dere skal være på?

Jeg går rundt og er sulten hele tiden, jeg.......slitsomt i lengden. Må vel prøve å erstatte noe mat med mer light/kalorifattig mat.

Hva spiser dere?

Jeg kan i alle fall være stolt av at jeg ikke har spist godter denne uka!!! Hurra!!

Og vekta har minsket med noen 100 gram (snikveiing i går, kremt) Jeg legger opp til veiedag på fredager slik som andre nevner her i tråden.

Det er bra for min del å veie meg på fredager for da skjerper jeg meg i helgene.

Trening sliter jeg med å komme i gang med, skal gjøre alt jeg kan for å få gjort det nå i helga:)

Jeg gikk fra kontorarbeid til arbeid i barnehage før jul slik at jeg er ikke like stillesittende mer, håper at det kan gi en effekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på meny 1, det var visst det som skulle passe meg best:) Hvordan går det med kaloritellingen? Klarer dere å holde dere på nivået dere skal være på?

Jeg går rundt og er sulten hele tiden, jeg.......slitsomt i lengden. Må vel prøve å erstatte noe mat med mer light/kalorifattig mat.

Hva spiser dere?

Jeg skal egentlig ligge på 1600 kalorier om dagen, men jeg "sliter" ofte med å komme over 1200-1300 kalorier. Da spiser jeg meg mett til hvert eneste måltid (som regel fire per dag). Og jeg er ikke småspist heller. Det er klart, jeg ser jo det at visse typer mat får kaloriantallet til å skyte i været, så dem unngår jeg i det daglige. Men jeg spiser f.eks. nøtter i små mengder, jeg steker mat i olje, og jeg spiser majones og smør på skiver innimellom. Jeg prøver å velge lett-variantene der det er mulig, og jeg begrenser mengdene. Jeg har lagt ut et eksempel på en typisk dag for meg inne på matforumet. Hvis du vil kan du jo skrive litt om hva du pleier å spise eller legge ut eksempler fra matdagboka di? Så kan vi komme med tips til hva som kan endres :) Du er forresten kjempeflink som har kuttet godteriet, det er en knall start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...