Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Gjest Slnakeguri

Jeg og kommer opp i ca 7 trimpoeng i uken, hovedsakelig på gåturer. Men nå begynte jeg på vanngym forrige uke, og har også tenkt å prøve å svømme en gang i uken, i tillegg til at jeg går en rask tur hver kveld på ca 40 min. Ikke så enkelt når man har to små som krever sitt. Kunne selvfølgelig vært flinkere til å gå tur med vognen på dagtid, men synes det er så mye annet som må gjøres hjemme (f.eks registrere mat og trim.. hhe). Er nok bare at jeg er utrolig god på å komme med unnskyldninger for ikke å komme meg ut... er nokså bedagelig... Sol og fint vær i dag, men nå har mini allerede hatt 2 bæsjebleier, så aner hvordan denne dagen blir.... Stå på videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Hei:) samboeren min er heldigvis og altspisende og spiser det han får servert.. Problemet oppstår når han skal velge og lager middag til jeg kommer fra jobb.. Da blir det ofte usunne alternativer.. Nå har vi heldigvis snakket såpass om at vi bør bli sunnere så han skjerper seg han og :) DET er bra, ellers hadde det nok aldri gått:)

 

Gikk på en smell i går, en safarikjekr en kvart Grandiosa og ostepop ETTER dagsbudsjettet var fylt opp.. Jaja, det var i går, i dag er det en ny dag med nye alternativer og valg! Skal ta riktigere valg i dag:)

 

Skal på yoga i kveld, så blir en rolig treningsøkt, men det gjør ikke noe.. Har trent hver dag siden lørdag så det får være ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

En liten stund siden jeg har gitt lyd fra meg nå. Har vært bortreist noen dager, og det var veldig fint :) Men nå er hverdagen tilbake, og jeg har lest gjennom hva dere har skrevet siden sist. Kjekt å se at det er stor aktivitet her inne!

 

Jeg er helt enig med de som mener at "den smale sti" er viktigst i ukedagene, og at det er lov å kose seg med måte i helgene. Dette er jo snakk om en livsstilendring, og vi skal kunne leve med forandringene. Samtidig minner jeg meg selv på at kallorier er som innskudd i banken - jeg må spare på de for å oppnå det jeg ønsker meg :D Så da må jeg bare godta å være sparsommelig i et par måneder...

 

Tenkte jeg skulle ta med et lite middagstips (synes det er veldig kjekt å få inspirasjon fra dere andre):

 

Pastasalat

 

Fullkornpasta

Valgfrie grønnsaker (f.eks paprika, vårløk, tomat...)

Kalkunfilet (jeg bruker påleggspakker)

Mager kesam blandet med litt matfløte og pesto

 

Kok pasta og avkjøl med kaldt vann

Bland mager kesam og litt matfløte (for å få en litt mer flytende konsistens) + pesto (kan også velge annen smaktilsetning)

Bland kald pasta, kalkun og oppskjørte grønnsaker med dressingen du nettopp laget.

Server på en seng av ruccolasalat, og pynt med noen cherrytomater.

 

Ha en fortsatt fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Zoya; Hvordan gikk det på jobbtur når det kommer til matvalg? Skal ABSOLUTT prøve den pastaretten din:) Spiser du den lun eller helt kald?

 

For en lur tanke det derre med Kcal-sparing,må prøve å adoptere den tankemåten..

 

Jeg droppet Yoga-timen i dag, har småvondt i en skulder så er greit å giden litt pause.. Har allerede booket meg på spinning og shape i morgen så tillater ikke unnasluntring mer enn en dag:)

 

Håper dere har en super dag alle sammen!

Her lager samboeren svin-indrefilet på en seng av ovnsbakte rotgrønnsaker (Grete roede-oppskrift)mens jeg har pakket meg inn i et pledd på sofaen.. Har vært hos psykolog og lege i dag, så kjenner meg egentlig ganske utmattet=) (går til psykolog i stedet for coach, for å få hjelp til å endre endel dårlige tanker og handlemåter, ikke noe alvorlige greier, men utrolig givende å få råd fra en som kan faget sitt:))

 

Var hos legen fordi jeg fikk brev med svar på blodprøvene mine, hadde D-vitaminmangel og B-vitaminmangel, så fikk noen resepter for å få opp nivåene litt. Det kan forhåpentligvis hjelpe på energinivået og gi meg enda mer "lyst" til å fokusere på slankingen:) Og en bonus med d-vitamimangel er at da kan jeg ha en legitim grunn til å "sløse" litt penger på solarium i ukene framover=)

 

Jeg er imponert over at du går fram og tilbake til trening.. Jeg har ikke tid i hverdagen til det, for jobber jo til kl 16 hver dag.. Ved å bruke 4 timer på trening om dagen blir det ikke noe tid igjen til han jeg har hjemme..:S

Men når du er så flink er jeg SIKKER på at det vil gi utslag på vekta superkjapt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

Zoya; Hvordan gikk det på jobbtur når det kommer til matvalg? Skal ABSOLUTT prøve den pastaretten din:) Spiser du den lun eller helt kald?

 

For en lur tanke det derre med Kcal-sparing,må prøve å adoptere den tankemåten..

 

I helgen har det gått ganske greit, men jeg har fått i meg for mange kallorier... Det jeg er fornøyd med er at jeg ikke har spist snop eller sjokolade, men jeg har drukket vin og spist mat som sikkert inneholder mer kallorier enn anbefalt. Jeg tenker positivt likevel, fordi jeg merker at jeg tenker meg om både en og to ganger før jeg putter noe i munnen :)

 

Pastasalaten spiser jeg kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min veiedag kommet :) Minus presis 2 kg på vekten. Målet mitt var å gå ned 0,3 kg slik at jeg ikke lenger var "svært overvektig", men 'bare'(:P) "overvektig" :D Så det klarte jeg med god margin. Veide 94,8 kg forrige onsdag og denne onsdagen veide jeg 92,8 kg.

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Totalt: - 5,7 kg

 

Kg igjen: 4,3 kg

 

Satser på å klare de 4,3 kg innen 29.februar. En hel måned før påske! :blink: Det vil si at jeg må ned mellom 0,8 kg - 0,9 kg HVER uke, helst 0,9 kg.

 

Mitt første mål blir å klare 2,9 kg innen 29.februar (om 5 uker) slik at jeg ser 8-tallet først. Men hovedmålet er å klare 4,3 kg. Hmm, vi får se om jeg klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min veiedag kommet :) Minus presis 2 kg på vekten. Målet mitt var å gå ned 0,3 kg slik at jeg ikke lenger var "svært overvektig", men 'bare'(:P) "overvektig" :D Så det klarte jeg med god margin. Veide 94,8 kg forrige onsdag og denne onsdagen veide jeg 92,8 kg.

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Totalt: - 5,7 kg

 

Kg igjen: 4,3 kg

 

Satser på å klare de 4,3 kg innen 29.februar. En hel måned før påske! :blink: Det vil si at jeg må ned mellom 0,8 kg - 0,9 kg HVER uke, helst 0,9 kg.

 

Mitt første mål blir å klare 2,9 kg innen 29.februar (om 5 uker) slik at jeg ser 8-tallet først. Men hovedmålet er å klare 4,3 kg. Hmm, vi får se om jeg klarer det.

 

 

whhoohhoo for noen bra resultater du får hver uke!!! hva er hemmeligheten?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min veiedag kommet :) Minus presis 2 kg på vekten. Målet mitt var å gå ned 0,3 kg slik at jeg ikke lenger var "svært overvektig", men 'bare'(:P) "overvektig" :D Så det klarte jeg med god margin. Veide 94,8 kg forrige onsdag og denne onsdagen veide jeg 92,8 kg.

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Totalt: - 5,7 kg

 

Kg igjen: 4,3 kg

 

Satser på å klare de 4,3 kg innen 29.februar. En hel måned før påske! :blink: Det vil si at jeg må ned mellom 0,8 kg - 0,9 kg HVER uke, helst 0,9 kg.

 

Mitt første mål blir å klare 2,9 kg innen 29.februar (om 5 uker) slik at jeg ser 8-tallet først. Men hovedmålet er å klare 4,3 kg. Hmm, vi får se om jeg klarer det.

 

 

åjåjåjåjåjåjåjåjåj for en nedgang! Jeg er MEKTIG imponert! Hva er trikset?

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg funnet et motivasjonsmål!

 

kjæresten og jeg tenke på en 3 ukers ferie til Thailand/singapore i vår.

har tidligere bodd i Asia og har altid ønket å ta med mannen "hjem" for å vise han rundt osv.

valse rundt i bikini på standen uten å føle meg ekkel å ha på søte sommerkjoler som sitter perfekt er en STOR motivasjon nå kjenner jeg!

 

er det foresten noen av dere her inne som trener intervall med motbake på tredemølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det FADERIMÆ kake på jobb IGJEN! 2 gang denne uka! Er det mulig? Blir regelrett forbaska på alle kakemonsene det er her.. Går ikke an å motstå fristelsene jo:(

Skal bare ha et superbittelite kakestykke.. ¨

 

Jaja, jeg skal på trening i dag.. Så da får jeg vel forbrent litt??

 

Asia høres ut som et SUPERT motivasjonsmål..

 

Jeg fant en blogg i går som jeg ble inspirert av : slankmegflat.blogg.no

Ta en titt, er det mulig å ha en SÅ stor forandring på under ET år!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja om 2,5 time er det veiing, tenk på meg dere, huff gruer meg så fryktelig, får håpe dte virkelig går riktig vei i kveld

 

lykke til, krysser fingrene :) kom med oppdatering senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "40_og_fantastisk_til_sommeren"

jeg ville egentlig ikke veie meg men fant ut at det ikke hjelper å ikke veie seg, hehe. vekta viste ned 0,9 så jeg er egentlig veldig glad nå:)

 

Grattis!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Movistar

jeg ville egentlig ikke veie meg men fant ut at det ikke hjelper å ikke veie seg, hehe. vekta viste ned 0,9 så jeg er egentlig veldig glad nå:)

 

du gjør stadig fremgang både med kroppen og psyken. Kanskje du snart kan begynne å tro på at du virkelig kan klare dette, selv med dine tøffe dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

movistar: ja du har rett i det, har mye positivt å se frem til fremover og egentlig da, i morgen skal jeg på kino med kompisen min, lørdag skal jeg på meldoi grand prix med en go venninne, viktigste kjenner jeg nå er ikke at jeg må gå ned nesten 1 kg hver uke, men at det går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSKK : Gratulerer med flotte resultater- imponert over at du går til og fra treningssenteret enda det ligger så langt unna, men det gir GODE resultater, så du blir sikkert motivert til å fortsette:) Cilen: gratulerer så mye til deg også med gode resultater, og mye trening! Og til dere andre..gratulerer til dere også! Som mange av dere sier...ned er ned, og da går det den rette veien :) Er veldig spendt på veiing ikveld..etter forrige torsdags gode resultat frykter jeg at jeg ikke ser så mye nedgang denne uke...Har økt kcal-inntaket litt opp mot 1500-1600, da jeg den første uken lå på rundt 1300-1400.(skal følge meny 2)

Litt vanskelig å beregne kcal når man er på kafè eller på besøk, men man kan jo ikke bli helt hysterisk heller! Man vil jo være med på ting selv om man vil ned i vekt!

Noen som har peiling på hva en kaffe mocca(ca 2 1/2-3dl) tilberedt med lett melk kan inneholde? 300kcal? Veeldig god var den i alle fall... men det skal ikke bli noen vane ;)Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny76: Jeg har kaffemaskin hjemme og kan derfor enkelt beregne kcal i en caffe latte /mocha eller hva det måtte være.. Men jeg tilsetter lite smak i mine, kanskje bare en ts sjokosaus/sirup eller agave. Legger til egen matvare om jeg ikke finner sausen.. Mine latte kommer ikke opp i mer Kcal enn et glass tilsvarende melk + søtning på kanskje opptil 50kcal-(max) Det er jo ikke kcal i kaffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Sunnt76! :D

 

Er det noen som vet om noe frukt/grønnsaker som hjelper på fordøyelsen? Tror jeg spiser altfor mye fiberrik mat, så det stopper rett og slett opp (ja, det kan visst stoppe opp av for mye fiber også). Jeg vet at svisker, fiken og aprikos hjelper, MEN det er nei-mat...noen andre forslag? Drikker forresten veldig mye vann også.

 

Har prøvd stangselleri. Det hjalp litt, men fysjameg for en smak. Jeg vet også at linfrø og olje hjelper, men da går jeg heller for svisker/fiken/aprikos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg tydeligvis en VELDIG dårlig dag når det gjelder trening.

 

har trent ca 4 dager i uken motbakke intervall i en måned nå og har hat fin progresjon nesten hver gang.

 

MEN.... i dag gikk alt galt. fikk melkesyre FØR oppvarmingen var ferdig og hadde ikke sjans til å fullføre alle 5 intervall øktene. så stjerner og ble dårlig i magen etter kort tid. måtte roe ned å ta resten av økten i rolig/moderat tempo.HVA SKJER!?!?!?

 

pleier normalt trene etter jeg har spist middag men trente i dag før middag, kan det ha noe å si?

andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny76: Jeg har kaffemaskin hjemme og kan derfor enkelt beregne kcal i en caffe latte /mocha eller hva det måtte være.. Men jeg tilsetter lite smak i mine, kanskje bare en ts sjokosaus/sirup eller agave. Legger til egen matvare om jeg ikke finner sausen.. Mine latte kommer ikke opp i mer Kcal enn et glass tilsvarende melk + søtning på kanskje opptil 50kcal-(max) Det er jo ikke kcal i kaffe:)

 

Takk for svar...var på kafè jeg drakk den Mocca'en,skjønner du...god sjokoladesmak var det også, så ENDEL kcal var det nok, men men :) Satser på at jeg var innenfor når jeg regnet 300 på den.

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar...var på kafè jeg drakk den Mocca'en,skjønner du...god sjokoladesmak var det også, så ENDEL kcal var det nok, men men :) Satser på at jeg var innenfor når jeg regnet 300 på den.

Ha en fin dag videre :)

 

Det tror jeg du er;)

 

I dag har jeg vært flink, har sendt samboer på jobb i nordsjøen og har vært på helsekosten og kjøpt meg nokamiddager som jeg skal leve på de neste to ukene. Dvs jeg skal selvsagt spise vanlig frokost og lunsj de dagene jeg er på jobb, og skal redusere matmengden( ikke nødvendigvis kaloriene) sånn at jeg krymper magesekken min litt de neste ukene.. Jeg vil og bruke disse nokarettene til å øke antall måltider om dagen! Jeg vil bare understreke at jeg ikke har tenkt å shake meg ulike "pulvermåltider", men dette er de nudel, pasta, supperettene deres.. Spennende og se om det er noen endring i apetitt og magemål når jeg gjør opp status om to uker ønsk meg lykke til da:)

 

Jeg kjøpte meg og en 5 dagers detoxkur jeg skal begynne på i morgen.. Den heter pyour synergy og jeg har ALDRI hørt om den tidligere.. Men jeg er en sucker for alt som er nytt og som kan testes i vektreduksjonens navn.. Skal riste og drikke noen flasker om dagen i 5 dager, så får vi se:) skal rApportere her hva jeg syns! Dama på butikken skrøt uhemmet av den i allefall:)

 

Hvordan har dagens deres vært ??

 

Jeg har vært på spinning, vært flink med maten og er egentlig fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...