Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Her er det som ventet ingen endring på vekta, men heldigvis ingenting opp heller:) -6cm i totalmål så må jo bare være hæppi, og ikke minst holde motivasjonen der!! Flaks jeg ser det går nedover for dere, det gir motivasjon... Er et konkurransemenneske, så vil ikke være noe dårligere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

jeg er en jente på 22 år som gjerne vil følge denne tråden. Jeg gikk ned 11 kg i fjor på egen hånd ved hjelp av Grede Roede kalkulatoren. Nå har 4 kg komt på igjen da jeg ikke har vært streng nok med meg selv det siste halve året. Jeg veier nå 74 kg og har ønske om å gå ned til 65. Dette håper jeg vi kan motivere hverandre til. Ser her at alle har vært særdeles flinke til å trene og spise sunt. Jeg trener selv 4-5 ganger i uken og spiser sunt og variert.

 

Mine vansker kommer som regel til helgen da man ønsker å kose seg med venninner og samboer. Synes ofte det er vanskelig å være på besøk hos venninnegjengen da de ikke spiser like sunt som meg. Hvordan løser dere dette? Også dette med alkohol i helgene. Jeg drikker som regel bare rødvin, men det er jo fortsatt mye kcal i dette.

 

Og hvor mye kcal ligger dere på på en treningsdag og en ikke treningsdag?

 

Håper alle får en fantastisk uke!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er en jente på 22 år som gjerne vil følge denne tråden. Jeg gikk ned 11 kg i fjor på egen hånd ved hjelp av Grede Roede kalkulatoren. Nå har 4 kg komt på igjen da jeg ikke har vært streng nok med meg selv det siste halve året. Jeg veier nå 74 kg og har ønske om å gå ned til 65. Dette håper jeg vi kan motivere hverandre til. Ser her at alle har vært særdeles flinke til å trene og spise sunt. Jeg trener selv 4-5 ganger i uken og spiser sunt og variert.

 

Mine vansker kommer som regel til helgen da man ønsker å kose seg med venninner og samboer. Synes ofte det er vanskelig å være på besøk hos venninnegjengen da de ikke spiser like sunt som meg. Hvordan løser dere dette? Også dette med alkohol i helgene. Jeg drikker som regel bare rødvin, men det er jo fortsatt mye kcal i dette.

 

Og hvor mye kcal ligger dere på på en treningsdag og en ikke treningsdag?

 

Håper alle får en fantastisk uke!! :-))

 

Velkommen til oss:)

 

Jeg er helt enig med deg, helgene er VERST!Jeg har nå ikke fått til å løse helgen på en fornuftig måte, bare begrenset inntaket av maten sammenlignet med tidligere.. Og så har jeg trent både fredag og lørdag, pluss yoga på søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

 

Enig. helgene er pyton!!

jeg koser meg med god mat og vin i helgene passer bare på å spise litt mendre enn jeg ville gjort før så holder jeg meg unna godis, chips og brus :) så trener jeg litt ekstra lange økter. herlig når mandagen kommer og normale rutiner igjen.

 

har nå hatt en super digg treningsøkt på tredemølla med nye personlige resultater :)

 

hvordan har helgen vert for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei alle sammen, ja fredag var jeg på kino med kompisen min, hadde kjøpt brus til han og godteri, jeg satt og kosa med meg vannflaska mi:) flinke meg.

 

Lørdagen var jeg til ei venninne før vi skulle på melodi grand prix( det var helt konge)

Hun drakk rosevin, yndlingsrosevinen min, men jeg tok ikke å smakte, jeg fikk heller en boks pepsimax.

 

Så laget moren henne smiddag til oss, en gryterett, jeg tok en liten porsjon med en liten baguettbit og salat ved siden av, koset meg faktisk med maten og var ikke stresset over at jeg måtte veie det osv. ikke blitt noe trening i helga utenom 30 min gåtur til butikken, men tung bærepose tilbake.

 

i dag var det påan igjen i praksis i barnehagen, litt kaos da 4 voksne var syke så vi måtte ha 3 vikarer men det gikk fint:)

 

Så gikk jeg hjem i sola fra barnehagen i 45 minutter og i morgen blir det Zumba:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Ja, da var det mandag igjen! Jeg er enig med alle som sier at helgen er vanskelig... Denne helgen tok jeg rett og slett litt "fri" - jeg var i en del sosiale situasjoner der jeg ikke ville ha for mye fokus på mitt ønske om vektnedgang. MEN, noen positive erfaringer har jeg gjort meg likevel:

- Kafé = smoothie

- Snacks på fest = grønnsaker med dip laget av Kesam

- Bursdag = et kakestykke (spiste middag rett før jeg gikk i selskap)

 

Så jeg synes det er godt at jeg har tatt en del "fornuftige" valg, uten at jeg har stresset noe mer med det. Når det er sagt, har jeg likevel fått i meg mye mat i helgen og for mange kallorier. Fra i dag til torsdag er det derfor ekstra skjerpings med mat og ikke minst trening! Ligger som et slakt på sofaen nå - tok meg helt ut på trening i dag :D Så blir det jammen spennende å se hva uken bringer... Må nok være realistisk og ikke håpe på noe nedgang denne uken. Men målebånd er fint - det har jeg ikke brukt siden jeg skrev inn startmålene, så håper det blir noen resultater der!

 

Håper alle får en fin uke! Og jeg kan skrive under på at kyllinglasagnen er veldig, veldig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Når jeg registrerer mat, får jeg opp mange forslag med matretten og "Grete Roede oppskrift". Men jeg finner ikke oppskriften på nettet... Har dere noen tips? Potetstappe, f.eks.... (Kommer ikke på noe annet akkurat nå). Er den på nettet, eller kun i kursbøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er det blitt av alle?

 

leste gjennom noen sider her og kom frem til at det var over 30 stk som var med på denne tråden!?!?!

 

vi er vel ikke så mangen igjen nå... MEN dere som er her er jo virkelig god insperasjon!!! flotte resultater hele gjengen og ikke minst motiverende innlegg som blir skrevet.

 

keep up the good work girls ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Når jeg registrerer mat, får jeg opp mange forslag med matretten og "Grete Roede oppskrift". Men jeg finner ikke oppskriften på nettet... Har dere noen tips? Potetstappe, f.eks.... (Kommer ikke på noe annet akkurat nå). Er den på nettet, eller kun i kursbøkene?

 

er ikke sikker men det er ikke så mange oppskrifter på nettsiden her.

kan se om jeg finner den gamle kursboken min for å se om det står flere oppskrifter der som ikke er på nett men som kommer opp i mat registeret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor er det blitt av alle?

 

leste gjennom noen sider her og kom frem til at det var over 30 stk som var med på denne tråden!?!?!

 

vi er vel ikke så mangen igjen nå... MEN dere som er her er jo virkelig god insperasjon!!! flotte resultater hele gjengen og ikke minst motiverende innlegg som blir skrevet.

 

keep up the good work girls ;)

 

Jammen har du rett... :D Jeg må innrømme at jeg har vært litt forvirret underveis - det er så mange navn og innlegg at jeg har ikke helt klart å skille folk fra hverandre. Men nå begynte jeg også å telle, og det er ganske mange som ikke er aktive, iallfall. Men håper de leser og finner litt motivasjon, de også! Vi har vel alle vært der at vi har "hoppet av" etter et par uker selv - men det skal vi IKKE denne gangen :D Vi holder iallfall ut til PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker men det er ikke så mange oppskrifter på nettsiden her.

kan se om jeg finner den gamle kursboken min for å se om det står flere oppskrifter der som ikke er på nett men som kommer opp i mat registeret....

 

Kjempefint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det som ventet ingen endring på vekta, men heldigvis ingenting opp heller:) -6cm i totalmål så må jo bare være hæppi, og ikke minst holde motivasjonen der!! Flaks jeg ser det går nedover for dere, det gir motivasjon... Er et konkurransemenneske, så vil ikke være noe dårligere;)

 

Håper du er fornøyd med resultatet - det synes jeg at du har all grunn til! :) Krysser fingrene for neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her. Det er viktig å unne seg litt i helgene også, men som dere sier, være obs på inntaket.

 

Jeg sliter også litt med kreativiteten når det kommer til middagene. Hva bruker dere å lage? :-) Her går det mye i fiskekaker, fiskegrateng, tomatsuppe, pølse og potetstappe..

 

Håper alle får en fin uke med sunne måltider og kjekke trenigsøkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her. Det er viktig å unne seg litt i helgene også, men som dere sier, være obs på inntaket.

 

Jeg sliter også litt med kreativiteten når det kommer til middagene. Hva bruker dere å lage? :-) Her går det mye i fiskekaker, fiskegrateng, tomatsuppe, pølse og potetstappe..

 

Håper alle får en fin uke med sunne måltider og kjekke trenigsøkter :-)

 

Enig med deg at det kan være vanskelig å finne på middager! Jeg får tilsendt middagstips fra GR på mail hver dag. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd så mange av oppskriftene, men det inspirerer iallfall til å tenke nytt :)

 

Ellers prøver jeg å være bevisst på:

- fisk (minimum en gang i uken)

- pasta (maks en gang i uken)

 

... og plutselig må man være litt kreativ på neste 5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det kan være vanskelig å finne på middager! Jeg får tilsendt middagstips fra GR på mail hver dag. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har prøvd så mange av oppskriftene, men det inspirerer iallfall til å tenke nytt :)

 

Ellers prøver jeg å være bevisst på:

- fisk (minimum en gang i uken)

- pasta (maks en gang i uken)

 

... og plutselig må man være litt kreativ på neste 5 :D

 

Hehe, herlig. Hva kombinerer du med pasta for eks? Og kylling er jo selvfølgelig lurt å spise, men syns ofte det blir så tørt uten sauser/dressinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser fisk 5-7 ganger i uken. ELSKER ovnsbakt laks med stekegrønnsaker. Har også prøvd meg på hjemmelagde lakseburgere - GR's oppskrift (det ble en hit) og i dag laget jeg hjemmeaget fiskesuppe fra GR - utrolig godt! I helgen lagde jeg hjemmelaget kyllinglasagne. NAM! Det var virkelig godt.

 

Mitt mål er å lage minst en ny GR oppskrift hver dag. Enten det er til lunsj, frokost, middag, snacks, dessert, drikke e.l. Hehe..For da blir måltidene mer variert og jeg lærer meg å lage en del mat.

 

Har ikke vært så flink i helgen som før. Regner med jeg ikke har gått opp, men blir nok ikke mye nedgang på meg. Har fortsatt i morgen jeg kan trene på. Fikk i hvert fall over 30 TP forrige uke, men når man ikke er flink fra fredag-søndag, så hjelper ikke det stort ;) Det ble ikke noe snop, søtt eller salt på meg, men EKSTRA store porsjoner og fikk ikke veid maten min i hele helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, her var det aktivitet i går:)

 

Jeg sliter og med kreativiteten når det kommer til middag, det blir jo ofte mye av det samme fra uke til uke.. Jeg lurer på den ovnsbakte laksen med grønnsaker, den hørtes digg ut.. Oppskrift??

 

Denne og neste uke er jeg ensformig i middagsveien da, er bare NOKA-produkter på denne jenta. Gleder meg til veiing allerede, da jeg HÅPER og Tror jeg vil se en endring!

 

Var på Veiing på Elixia og ser at fettprosenten er gått ned, og at fettmassen er redusert med 1,3 kg siden 11/1. Det er bra! Da vet jeg at det ikke bare er vann jeg har mistet=) JIPPIIII=)

 

Ha en fin dag damer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå ble jeg deppa. Veide meg i dag. Vekten påsto at jeg hadde gått opp to kg, noe som virker veldig rart ettersom jeg har trent omtrent hver dag, spist mellom 1300-1500 kcal i tillegg har jeg en aktiv jobb, der jeg går minst fem timer. Nå mistet jeg sykt motivasjonen. Jeg skal ha mensen til helgen, kan det ha noe med saken å gjøre kanskje?

 

Ser dere andre har gjort det bra, så det er vel bare å fortsette. Før eller senere går det min vei.

 

Ellers vil jeg tipse dere om to ting:

 

1. hiv noen limeskiver opp i vannet, så blir det mye friskere og dessto enklere å få i seg 1,5-2 L dagen.

 

2. Dersom søtsuget melder seg, lag en fruktsalat med ønskelige frukter, tilsett litt " JA Vanilje yoghurt" fra Tine over og avslutt med kanel. Smaker utrolig godt.

 

Ha en fin tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå ble jeg deppa. Veide meg i dag. Vekten påsto at jeg hadde gått opp to kg, noe som virker veldig rart ettersom jeg har trent omtrent hver dag, spist mellom 1300-1500 kcal i tillegg har jeg en aktiv jobb, der jeg går minst fem timer. Nå mistet jeg sykt motivasjonen. Jeg skal ha mensen til helgen, kan det ha noe med saken å gjøre kanskje?

 

 

Har du veiedag i dag?

Vekta varierer jo fra dag til dag og utfra hvor mye mat/vann du har i kroppen.

Jeg ville ikke bekymra meg for å ha gått opp to kilo hvis det ikke er en uke siden sist du veide deg:)

Har du vært flink å trene må du og huske på at muskler veier mer enn fett:)

Ta fram målebåndet og, så ser du GARANTERT resultater selv om vekta kanksje ikke er enig=)

 

 

Ikke depp, da produserer hjernen kortisol. Kortisol er et hormon (stresshormon) som gjør det ENDA vanskeligere å gå ned i vekt. Prøv å bevar troa på at dette går, at det bare er vann i kroppen og at du KLARER dette:)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du veiedag i dag?

Vekta varierer jo fra dag til dag og utfra hvor mye mat/vann du har i kroppen.

Jeg ville ikke bekymra meg for å ha gått opp to kilo hvis det ikke er en uke siden sist du veide deg:)

Har du vært flink å trene må du og huske på at muskler veier mer enn fett:)

Ta fram målebåndet og, så ser du GARANTERT resultater selv om vekta kanksje ikke er enig=)

 

 

Ikke depp, da produserer hjernen kortisol. Kortisol er et hormon (stresshormon) som gjør det ENDA vanskeligere å gå ned i vekt. Prøv å bevar troa på at dette går, at det bare er vann i kroppen og at du KLARER dette:)

 

Lykke til

 

Det var godt å høre. TUSEN TAKK :-))

 

Nei, jeg bruker å veie meg fredager, men på grunn av mensen antar jeg at vekten ikke stemmer helt hundre prosent den dagen. Jeg har faktisk aldri målt meg med målebånd. Står det en plass hvor man skal måle? Synes dere er flinke å motivere hverandre. Dette skal bli gøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre. TUSEN TAKK :-))

 

Nei, jeg bruker å veie meg fredager, men på grunn av mensen antar jeg at vekten ikke stemmer helt hundre prosent den dagen. Jeg har faktisk aldri målt meg med målebånd. Står det en plass hvor man skal måle? Synes dere er flinke å motivere hverandre. Dette skal bli gøy !

 

Inne der du registrerer vekt kan du få opp hvor du skal måle; hals, overarm, lår, rumpe, hofte og midje tror jeg det var om jeg husker riktig i farta.. Jeg har funnet meg en føflekk på armen, magen låret og halsen som jeg alltid tar utgangspunkt i når jeg måler, slik at jeg måler på samme plass hver uke:) Det er sikkert lurt, sånn at man ikke får ulikt resultat pga man måler på ulik plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt mål er å lage minst en ny GR oppskrift hver dag. Enten det er til lunsj, frokost, middag, snacks, dessert, drikke e.l. Hehe..For da blir måltidene mer variert og jeg lærer meg å lage en del mat.

 

 

 

Dette hørtes lurt ut! Du har rett i at dette er en god anledning til å lære seg noen nye oppskrifter! Sitter her i pausen og leter etter inspirasjon - ikke vanskelig, egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Jeg er her fortsatt :) Men har vært på langhelg på Geilo med noen venninner, så har ikke vært innen her på noen dager.

La GR på hylla i helga, siden jeg skjønte at jeg kom til å gå på en gedigen smell.... Ikke lette å holde seg i skinnet, når det sitter 5 gomlende og rødvin-drikkende damer ved deg 24 timer i døgnet...

Men gjorde som andre her, spiste mindre snop enn før... Og vi gikk lang tur fredag, og sto slalåm i 3-4 timer lørdag.

Men vekten mandagen var ikke særlig oppløftende, tilbake til start.... Argh...

Så denne uken er det full skjerpings :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoya: jeg kunne ikke finne GR boken med oppskriftene :(

 

Registrerte nå middagen som var hjemmelaget blomkålsuppe. følte jeg spise alt for mye men når jeg registrerte det her inne ble det jo nesten ingenting!!!

 

hadde jo sett frem til en uke med kun trening og bra kosthold når jeg er hjemme alene. men det blir jo alt for lite kcal uansett hva jeg lager! må hive i meg noen nøtter gjennom dagen for å få i meg nok, eller får jeg begynne å spise litt mer "usunt".

 

blir spennende på fredag om vekten går nedover eller om kroppen har fått i seg for lite og går i sparemodus... skal være flink å få i meg nok resten av dagen/uken

 

nå er det treningstid :) juuhhuu så sofaen med sterinlys og te resten av kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt :) Men har vært på langhelg på Geilo med noen venninner, så har ikke vært innen her på noen dager.

La GR på hylla i helga, siden jeg skjønte at jeg kom til å gå på en gedigen smell.... Ikke lette å holde seg i skinnet, når det sitter 5 gomlende og rødvin-drikkende damer ved deg 24 timer i døgnet...

Men gjorde som andre her, spiste mindre snop enn før... Og vi gikk lang tur fredag, og sto slalåm i 3-4 timer lørdag.

Men vekten mandagen var ikke særlig oppløftende, tilbake til start.... Argh...

Så denne uken er det full skjerpings :)

 

godt å se du er her enda :)

 

det må da være fult lov å skeie ut på jentetur!!! hørtes ut som en herlig helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...