Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

Ja, da var det ny uke... Synes det er utrolig flott og høre fra dere som det går bra med - og så er det litt godt å vite at jeg ikke er alene om å gå opp i vekt... Siden vi startet samtidig synes jeg vi skal ta en sjefsavgjørelse og si at det er en del av prosessen, og bare fortsette å kjøre på! Vi skal ned i vekt vi også!! :)

 

Jeg tror nok at jeg spiser nok, men jeg skal bli flinkere til å variere kosten. Det har blitt mye det samme de siste ukene, så nå må jeg prøve nye oppskrifter og se om ikke det virker litt motiverende også!

 

Noen som har tips til frokost, lunsj, mellommåltid og kvelds?

 

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slnakeguri

Har alle hatt en fin dag? :) Jeg sitter og venter på at tiden skal gå, slik at jeg får dratt til trening. Vekten min raser fortsatt nedover.. :blink: Lurer på når den skal stoppe opp. Rast ned 8,1 kg på 32 dager! Snikveide meg i dag, nemlig..og vekten viste 90,4 kg! På onsdag var den jo 91,8 kg..kan hende jeg går litt opp i vekt de neste dagene siden jeg skal trene ganske hardt..hehe, jeg får vente og se! :)

 

Så utrolig bra :D Du er kjempeflink :D

Etter å ha falt litt ut av opplegget, så er det full skjerpings denne uken igjen. Så håper det vises på vekta på fredag.

Uannsett god motivasjon å lese at vekten raser for din del :D

Jeg vet jeg må intensivere treningen litt, og være strengere med meg selv når det gjelder registrering av mat, samt stramme inn på helgekosen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 kcal og tar proteinshake etter trening! :) Så jeg ligger vel egentlig litt i underskudd, men da er det lettest for meg å gå ned i vekt så da gjør jeg det. Klarer ikke å spise mer kcal heller. Må tvinge i meg de siste knekkebrødene til kvelds bare for å få nok kcal.

 

hva slags proteinshake bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Ble inspirert til å trene styrke igår for første gang på lenge..

Åh, herregud så støl jeg er :D Deilig pine :D

Fikk også nytt Iform blad i posten igår, med egen bok om hvordan få flat mage.

Mat som avocado, nøtter, rapsolje og fiskefett, er dokumentert at hjelper mot magefettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HSKK!

 

Utrolig flotte resultater du har oppnådd. Dette står det virkelig respekt av!!

 

Jeg gikk ned 16 kg på 16 uker før jul, mye med samme resept som deg. 1600 kcal og masse trening. Det gikk helt fint lenge, men etter hvert begynte jeg å kjenne at treningen ble tyngre og tyngre. Og kroppen kjentes tom for energi. Etter å ha snakket med et par instruktører på senteret der jeg trener som også driver med kostholdsveiledning økte jeg kaloriinntaket og var spesielt bevisst på proteininntaket. Dette gjorde susen og energien kom tilbake :P. Jeg trener fortsatt mye (ca 23-26TP/uke), men nærmer meg vektmålet mitt og stresser ikke så mye med nedgang lenger. Ligger nå på 1800-2000 kcal i døgnet med "lov" til å kose meg på lørdag og har all energi i verden :D. Vektpila pusler seg nedover med små skritt ;).

Ville uansett bare dele mine erfaringer med deg hvis du skulle komme opp i samme situasjon som meg og "bli tom" for energi.

 

Lykke til på ferden!!

 

Takk for tips :D Nå har jeg bare trent i 11 uker, så snart merker jeg vel at ting begynner å bli tyngre :P Men jeg har vanvittig mye energi - hele tiden. Tar proteinshake etter trening og jeg synes at ting går lettere, jeg. Men ikke vet jeg. Var på stepmaskin i 1 time i går. Kunne klart lenger, men barnepassen på treningssenteret stengte. Hehe! :) I begynnelsen klarte jeg så vidt 15 minutter..for det er jammen meg tungt å være på stepmaskin! :P Men jeg skal ta med meg erfaringene dine videre! :)

 

hva slags proteinshake bruker du?

Herbalife! :) Fått den av min treningsveileder på treningsstudioet. Hun følger meg hele veien. Hun og de andre på treningssenteret la merke til meg fordi jeg var på treningen 4-5 dager i uken og da jeg spurte om veiledningstime spurte hun om hun kunne følge meg på veien. Etter jeg begynte med proteinshake så raste vekten bare enda mer. Tar den RETT etter trening (innen 15 min etter trening) ellers har den ingen effekt. Merker at jeg klarer mer og mer vekter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere denne uken?

 

forrige uke hadde jeg forventninger om å gå ned litt i vekt siden jeg spiste og trente bra, men denne uken er jeg bare glad vist vekten står stille, har vert tidenes utskeielser og festligheter i helgen. kroppen føles tung og oppblåst så får bare kjøre på resten av uken for å forhåpentligvis ikke gå opp noe.

 

skal forhøre meg litt på treningssenteret i dag om de har noe proteinshaker å anbefale. ønsker jo best mulig resultater av treningen og er ikke flink nok til å få i meg mat rett etter trening så satser på det kan gjøre susen.

 

lykke til videre jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slnakeguri

Hvordan fordeler dere kaloriene på de enkelte måltider?

 

Ser jeg kommer ofta opp i 350 kcal til frokost, og rundt 400 kcal til lunsj.

Prøver å holde rundt 450 kcal til middag.

Er på meny 2 forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å prøve meg på 10 kg til påske :rolleyes:

Har lagt på meg 10 kg fra juli i fjor :o Ikke noe morsomt, alt er et ork, jeg som trente 3 dager i uka, nå blir det mest å gå små rusleturer.Tragisk :angry: Begynt å registrere hva jeg spiser i dag. Nå er det full skjerpings ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

kirie: jeg anbfelaer deg proteinpulveret whey tech fra proteinfabrikken, koster 349 kr, og veldig go den sjokoladen, jeg bruker 2 slike shaker om dagen uansett om jeg trener eller ikke. før og etter trening bruker jeg å ta en slik shake og en banan og et eple fordelt på både før og etter trening altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kirie: jeg anbfelaer deg proteinpulveret whey tech fra proteinfabrikken, koster 349 kr, og veldig go den sjokoladen, jeg bruker 2 slike shaker om dagen uansett om jeg trener eller ikke. før og etter trening bruker jeg å ta en slik shake og en banan og et eple fordelt på både før og etter trening altså:)

 

jeg har kjøpt proteinpuver fra treningssenteret i dag. spesielt tilpasset for damer. husker ikke hva det heter men jorbærsmaken var kjempegod.

 

skal prøve å bruke det som mellom måltid og rett etter trening fremover for å se omdet gjør susen på vekten.

 

ellers slo jeg alle personlige rekorden på treningen i dag så det føltes deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og sier hei:)

Har kapitulert under teppet på sofan i dag.. Influensaen har inntatt huset:(

Jeg har syndet i matveien, en melkerull og litt sorbet-is, men ellers har det blitt begrenset med mat..

 

Kommer sterkere tilbake snaaart:)

 

Gleder meg til å høre om proteinshaken etter trening har virkning:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring cilen:) usikekr på om jeg skal dra på kurset i morgen, livredd for å ha gått opp, huff

 

 

Klart du må på kurs:):):) har du gått opp er det bare å skjerpe seg neste uke;) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt proteinpuver fra treningssenteret i dag. spesielt tilpasset for damer. husker ikke hva det heter men jorbærsmaken var kjempegod.

 

skal prøve å bruke det som mellom måltid og rett etter trening fremover for å se omdet gjør susen på vekten.

 

ellers slo jeg alle personlige rekorden på treningen i dag så det føltes deilig!!

 

Si ifra når du vet hva det heter! :D Kjekt å prøve ut nye ting :) Og gratulerer med rekord-slåingen ;) Du kommer nok til å merke forskjell nå når du tar shakes etter treningen - at du klarer å prestere mer og tyngre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra når du vet hva det heter! :D Kjekt å prøve ut nye ting :) Og gratulerer med rekord-slåingen ;) Du kommer nok til å merke forskjell nå når du tar shakes etter treningen - at du klarer å prestere mer og tyngre :)

 

WNT Diet Meal heter den, kan brukes som erstatning for måltid eller som som tilskudd før og etter trening for å oppnå best mulig effekt av treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WNT Diet Meal heter den, kan brukes som erstatning for måltid eller som som tilskudd før og etter trening for å oppnå best mulig effekt av treningen :)

 

Får man kjøpt den i vanlige butikker? Jeg tenker det kan være en ide for meg og å få i meg proteiner etter trening:) er det ikke sånn at man skal fylle på med karbohydrater før aktivitet og proteiner etter? Jaaa mener det:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min veiedag kommet! HELE 2,4 kg ned!(!!!) :o Wow, er det mulig? Var jo innom 89,7 på søndag, men i dag viste den 89,4 kg. For et resultat. Blir så strålende motivert av dette! :)

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

 

Totalt: - 9,1

Kg igjen til påske, så har jeg klart 10 kg: 900g!

 

Prøver å klare de 900 g innen 2 uker! Det vil si et vekttap på 450 g i uken. Når jeg ser på vektkurven min, så er nok ikke det umulig med mindre vekten plutselig finner ut at den skal stagnere nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt den i vanlige butikker? Jeg tenker det ja. Være en ide for meg og å få i meg proteiner etter trening:) er det ikke sånn at man skal fylle på med karbohydrater før aktivitet og proteiner etter? Jaaa mener det:):)

 

ja jeg tror du får kjøpt den på helsekost butikker.

her er det som står om den på nett

" WNT DIET MEAL er en måltidserstatter til bruk ved vektreduksjon, eller som et raskt velsmakende og enkelt måltid. Ved inntak av diet meal dirkete etter trening, eller i mindre doserte mellommåltider, økes kroppens mulighet for opprettholdelse av muskelmasse under diett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min veiedag kommet! HELE 2,4 kg ned!(!!!) :o Wow, er det mulig? Var jo innom 89,7 på søndag, men i dag viste den 89,4 kg. For et resultat. Blir så strålende motivert av

Totalt: - 9,1

Kg igjen til påske, så har jeg klart 10 kg: 900g!

 

Prøver å klare de 900 g innen 2 uker! Det vil si et vekttap på 450 g i uken. Når jeg ser på vektkurven min, så er nok ikke det umulig med mindre vekten plutselig finner ut at den skal stagnere nå :P

 

Så siiiinnsykt bra! Goooood Job! Min vekt har helt stagnert de siste to ukene, men jeg gir meg ikke :) fliiiinka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siiiinnsykt bra! Goooood Job! Min vekt har helt stagnert de siste to ukene, men jeg gir meg ikke :) fliiiinka!

 

Håper det løsner seg for deg. Hvor mange kcal ligger du på hver dag? Jeg ligger i underskudd for ellers går jeg rett og slett ikke ned i vekt, mens nå når jeg ligger på 1600 kcal så raser det av meg, så jeg tør ikke å øke :P Husk å drikke mye vann, jeg drikker minst 3 flasker om dagen. Tar med meg vannflaska overalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løsner seg for deg. Hvor mange kcal ligger du på hver dag? Jeg ligger i underskudd for ellers går jeg rett og slett ikke ned i vekt, mens nå når jeg ligger på 1600 kcal så raser det av meg, så jeg tør ikke å øke :P Husk å drikke mye vann, jeg drikker minst 3 flasker om dagen. Tar med meg vannflaska overalt :)

 

Jeg lå på ca 13-1400kalorier om dagen fram til i helga.. Har økt opp til ca 1600 nå siden mandag.. Jeg må prøve å overbevise meg selv om at det hjelper å spise mer selv om det virker ulogisk for meg:):)

 

Er jo trening ca 5 ganger i uken av minimum 55min så kan nok sikkert ligge på meny 2, selv om kalkulatoren anbefaler 1300 kcal.. Det kan kanskje ha sammenheng med at jeg har rapportert en stillesittende hverdag og bare 5 treningspoeng (ikke regnet ut hvor mange poeng hver økt har gitt, bare gitt megselv et poeng for hver økt)

 

ved å rapportere 10 treningspoeng kommer jeg på meny 2... Så da prøver jeg det noen uker:)

 

Jeg er flink å drikke vann, har halvlitersglasset foran meg når jeg er hjemme og det fylles opp flere ganger i løpet av kvelden.. På jobb drikker jeg minimum 1,6l da jeg tømmer 0,8l flaska mi minimum to ganger:)

 

Håper og det skjer noe snart:) men gir ikke opp, kjenner jo at magen blir mindre og mindre:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Det er lurt med både karbo og proteiner både før og etter trening, jeg tar bestandig en frukt og en shake før og etter trening:) ja snart klart for veiing i dag, nervøs men håper det går min vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...