Gå til innhold

Ned 10 kg til påske


Gjest Hanifa

Anbefalte innlegg

god kveld jenter

 

her har det vert en stressende uke med kun 1 dag med trening.

 

har pusset opp kjøkkenet så har jobbet med det hver dag etter jobb + hele helgen. men nå er det ferdig så nå ser jeg virkelig frem til å komme meg på trening i morgen å forbrenne mange kcal!!

 

mange utskeielser denne helgen så godt det er ukedag i morgen :)

 

har helt glemt å veie meg denne uka så kjører bra på denne uka og venter til fredag med å veie meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 489
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ikke telt kalorier siden forrige onsdag. Det har vært sjokolade og andre godbiter denne helgen. Har også laget kake, men da uten sukker og gluten (med bær og vaniljekesam), så den var sunn og god! :)

 

Regner alikevel med at jeg har gått ned littegranne til tross for kosehelg og ikke kcal-telling. Håper på 500g! Jeg får vente til onsdag. I morgen skal jeg på bodyanalyse på treningen. Sist jeg var på bodyanalyse var da jeg veide 108,5 kg! Veide 86,9 forrige onsdag, så nå får jeg sett hvor mye muskler jeg har fått og hvor mye fett som har gått bort! Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter :) da var torsdagsveiingen overstått og 800gr ned.

Det var riktignok over to uker, men ettersom en av de var ferie, og den andre med sykdom og uten trening, så er jeg fornøyd.da er det 5,5 ned hittil og 4,5 igjen å ta av frem til påske. Skal klare dette her sammen, skal vi ikke? Det går ikke så fort som mange av oss sikkert hadde håpet, men vi må ikke miste tålmodigheten nå...det er nå det gjelder, og vi har fortsatt hele mars foran oss. Stå på alle sammen B) Snart er våren her og vi skal ut å shoppe ny garderobe ;) Ha en fin uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800g ned er jo kjempeflott! :D Flinke dere/vi er :D

 

I dag har jeg vært på bodyanalyse! Interessant får en si. På bodyanalysen veide jeg 84,6 kg (veide 86,9 kg forrige uke), men jeg følger vekten som jeg har her hjemme. Første gang jeg tok bodyanalyse (4 mnd siden) var da jeg veide 108,5 kg. Så jeg har gått ned 23,9 kg totalt.

 

Det farlige fettet hadde endret seg drastisk; fra 9 til 4. Det vil si at jeg en innenfor normalen. 52,8 kg av meg består av muskler, fettprosenten min er 32,5(innenfor normalen, men alikevel høy). Så nå må jeg bygge muskler og gå ned i fettprosent + opp i muskelmasse. Fikk beskjed om å ikke tenke så mye på vekt og bmi, det var ikke det viktigste, men hvordan jeg så ut og at jeg trives med meg selv. Fikk heller ikke lov å trene så hardt som jeg gjorde (har lagt med over 40 i trimpoeng de siste ukene) fordi treningsveiledern min var redd for at jeg skulle ødelegge meg selv. Fikk streng beskjed om MINST 1 dag med hvile. Fikk lov å gå ut og å gå rolig på tredemølle/elipsemaskin, men det er alt på "hviledagen" min. Forstår ikke hvordan jeg skal klare det :( Får enormt dårlig samvittighet dersom jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok er nok

Hei hei!

Ser det er litt ymse resultater og motivasjon her, sånn er det jo - det svinger!!

Og det er jo viktig å tenke at dette skal være varig, at det kan ta litt tid.

Jeg strever selv å tenke sånn, men tar meg selv i nakken når jeg er misfornøyd med noe som egentlig er gode resulater.

 

HSSK: Du har hatt fantastiske resultater, gratulerer så mye. Men jeg er helt enig med de som sier du må roe ned treningen. Det er verken nødvendig eller sunt å overdrive treningen. En ting er det fysiske ifht. skader, men psykisk er det også viktig å ikke la dette ta helt overhånd tror jeg...;) Håper du finner en balanse som kroppen og psyken kan være enige om.

 

Jeg registrerer fremdeles helt slavisk, har ingen sprekker - men strever med å spise nok. Jeg har rett og slett mistet matlysten litt, kanskje p.g.a. fokuset? Men jeg trener faste økter 3 ganger i uken og det skal jeg fortsette med. Har ikke tid til mer - og jeg er redd for skader som stopper all trening. Det har jeg nemlig gjort før; gått hardt ut med løping og fått vondt kne/hofte e.l. Og DET er kjipt å få problemer med nå.

Men jeg er fornøyd alt i alt, total nedgang er nesten 7 kg og jeg SKAL klare 10 til påske!:)

 

Ble laaaangt dette her! Men ønsker alle en god uke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSSK: Du har hatt fantastiske resultater, gratulerer så mye. Men jeg er helt enig med de som sier du må roe ned treningen. Det er verken nødvendig eller sunt å overdrive treningen. En ting er det fysiske ifht. skader, men psykisk er det også viktig å ikke la dette ta helt overhånd tror jeg...;) Håper du finner en balanse som kroppen og psyken kan være enige om.

 

Jeg prøver å fortelle meg selv at jeg ikke trenger å ha dårlig samvittighet dersom jeg dropper å trene 1-2 ganger i uken. Når jeg går inn for noe, så blir jeg EKSTREM - og nå når jeg VIRKELIG elsker å trene, så blir det vanskelig. Men gåturer er jo lov, så det blir jo ikke en helt treningsfri dag alikevel :)

 

-2,1 kg denne uken :o Har ikke veid maten min på en hel uke, har hatt utskeielse i helgen, men jeg har trent. Det er vel det som hjelper meg godt på vei. Over 40 TP denne uken. Har i hvert fall klart delmålet mitt :D Neste delmål er 80 kg!

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Totalt: - 13,7 kg

 

Kanskje jeg klarer totalt 15 til påske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er :)

 

veldig veldig imponert!!!!

 

jeg har hatt to gode treningsøker denne uken så kjenner at i dag må kroppen ha pause slik jeg er klar for en hard økt igjen i morgen :)

 

har ikke registrert mat og heller ikke veid meg forrige uke så jeg er ganske spent på hva vekten viser til helgen. har nå vert på 78 tallet mange uker så håper inderlig jeg kan komme meg ned til 77.

 

jeg har utrolig lyst å ta nettkurs i ernæring/kosthold. har søkt et par plasser på nett og funnet et par nettkurs. er det noen av dere som kjenner til bra nettkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops... plutselig har vi bestilt sydentur, på LØRDAG!

 

skal bli godt med en uke i varmere strøk. men jeg og mannen liker oss bedre i skyggen på en bar enn på stranden så det blir nok fort en del kcal med øl og drinker. men skal være flink å begrense det mest mulig og tenke litt gjennom hva jeg spiser og drikker.

 

veiedag på fredag så hadde vert gøy å se 77 tallet og ikke minst at jeg fremdeles holder meg på det til neste helg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere kjempemye på ferie. Det fortjener nok de fleste nordmenn. Veldig lyst å reise jeg også. Jeg har økonomi og mulighet, men mannen er eier og sjef for sitt firma, så er vanskelig å reise når han har ansatte og passe på...kjedelig! (Mis)unner deg den turen ;)

 

Og jeg misunner deg å være på 70-tallet! SNAAART min tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juuuhhuuu! 77.5 kg (-0.8kg)

etter mange uker med stillestående vekt kan jeg endelig se 77 tallet!!

 

mulig det er litt "juks" for jeg glemte å spise skikkelig kveldsmat i går så mulig kroppen var "tom" i dag tidlig.. MEn det driter jeg i nå så lenge jeg ser 77 tallet.

 

da stikker jeg til syden i morgen og satser på at ikke vekten går alt for mye opp :)

 

ha en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Gratulerer med fin nedgang,Kirie :) og riktig god tur til varmere strøk! Høres ikke helt feil ut!

Var selv på siste kurskveld igår, og totalen ble -6,3kg på 7 uker.

Hadde håpet på min.7kg, men ettersom jeg var en uke i Spania og en uke m influensa, så må jeg si meg fornøyd after all... :)

Nå er det bare å fortsett på egenhånd her med dere...fortsatt 3,7 kg igjen til påske, så det er bare å stå på B) Håper dere får en fin helg alle sammen! Deilig med sol og vårvær, i alle fall for oss her i sør B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok er nok

God kveld i stuen!:)

Da var siste kurskveld over - og den totale nedgangen på kurset var 6,7 kilo.

Men siden jeg begynte en uke før, teller jeg selvsagt med den nedgangen.

Jeg må innrømme at jeg tenker veldig fremover- og synes ikke det går fort nok.

Men det handler nok om at jeg var overKLAR da jeg startet opp og at jeg er topp motivert.

For hvis jeg tenker på hva jeg egentlig har oppnådd så langt, er jeg veldig fornøyd.

Har meldt meg på et kurs til, og målet er at jeg skal klare tilsvarende neste kursperiode. Da nærmer jeg meg veldig hovedmålet mitt - det SKAL jeg klare!

 

Håper dere har hatt en fin helg, uten altfor mange fristelser?

Nå er det supergode havregrynvafler til kvelds her!

Ha en fortsatt fin søndagskveld!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanifa

Jeg er tilbake! :)

 

Uff og huff... Jeg har gjort som jeg pleier... Gir full gass med tanke på vektnedgang, og så *poff* ingen mer motivasjon. De siste ukene har jeg ikke veid meg, og jeg har gtt tilbake til gamle synder (ja, det er like greit å innrømme det). MEN, nå skal jeg inn på den smale sti igjen, og jeg skal på vekten på fredag!

 

Jeg har heller ikke lest på forumet på en stund, så hadde en del å ta igjen i dag. Det er jo fantastisk med dere som holder ut og som ser fremgang! Gratulerer så mye :) Send gjerne litt motivasjon til meg også - jeg trenger den nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Tenkte på å etterlyse deg, Zoya...det var så lenge siden du hadde gitt lyd fra deg! Kan godt forstå at du mister litt motet når ting går tregt, man vil jo gjerne at det skal gi gode resultater når man er flink og står på! Hadde min mest utfordrende helg nå som var...Hadde karnevalsfest hjemme for barnehagebarn, og da ble det både pizzasnurrer, ostepop, smågodt OG is(!) Godt det var yoghurtis ialle fall, hehe. Det var egentlig litt deilig å unne seg å skeie litt ut, men så er det bare å starte på ny frisk igjen, og ikke dvele for lenge over det, og ha dårlig samvittighet...bare det er en gang i blant, og ikke hver helg, er det ok synes jeg. Men der må jo alle finne sin middelvei ;) Hiv deg på igjen, Zoya, dette skal gå bra :) og hvis du ikke klarer det denne gang, så meld deg på et kurs...det var det jeg måtte gjøre tilslutt(!) Sure penger (siden jeg har gått et kurs før, og egentlig kan opplegget), men vel verdt det! Burde gjort det lenge før, egentlig. Gikk i hele fjor og irriterte meg over de 3-4-5 ekstra kg, helt til det plutselig ble bortimot 10kg. Så nå har jeg bestemt meg, er jeg ikke under 70 til neste kurs starter etter påske, så melder jeg meg på igjen! Denne sommeren skal jeg føle meg vel B) Også blir man så misfornøyd med seg selv, ikke bare fordi en ikke går ned i VEKT, men fordi man ikke klarer å GJENNOMFØRE!

Lykke til alle sammen, og ha en fin uke :) Håper du får motivasjonen tilbake,Zoya!

 

 

Jeg er tilbake! :)

 

Uff og huff... Jeg har gjort som jeg pleier... Gir full gass med tanke på vektnedgang, og så *poff* ingen mer motivasjon. De siste ukene har jeg ikke veid meg, og jeg har gtt tilbake til gamle synder (ja, det er like greit å innrømme det). MEN, nå skal jeg inn på den smale sti igjen, og jeg skal på vekten på fredag!

 

Jeg har heller ikke lest på forumet på en stund, så hadde en del å ta igjen i dag. Det er jo fantastisk med dere som holder ut og som ser fremgang! Gratulerer så mye :) Send gjerne litt motivasjon til meg også - jeg trenger den nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,1 kg! :) 83,7 kg. Herlig, kan snart lukte på 79-tallet :P

 

Uke 1: - 2,2 kg

Uke 2: - 1,5 kg

Uke 3: - 2 kg

Uke 4: - 1 kg

Uke 5: - 2,4 kg

Uke 6: - 1,3 kg

Uke 7: - 1,2 kg

Uke 8: - 2,1 kg

Uke 9: - 1,1kg

Totalt: - 14,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Gratulerer med nok en flott nedgang HSKK :)

Den dør jo helt ut denne tråden her... Hvor har det blitt av alle sammen? Er i alle fall innom for å si at jeg fortsatt står på for å nå målet om 10kg til påske...Har gått ned 1kg denne uka, så da gjenstår det 2,7 til påske B) En riktig god helg til de som er innom her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at vi som er igjen er på den nye tråden til HSKK, så da er det kanskje ikke nødvenig å være aktiv på begge to?

 

Kjempekjekt å lese om resultatene dine, HSKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, dør denne tråden ut? Jeg som ville klare 15 kg før påske? Hehe, jaja :) Jeg klarer nok det uansett. Kun 200 g igjen. Takk for at du opprettet denne tråden, Zoya. Den har vært veldig motiverende for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

im back!!! en uke i syden var fantastisk!! sol og varme og ingen bekymringer

 

håper ikke tråden dør ut :(

jeg vil veldig gjerne være med videre.

 

har ikke fått veid med denne uka pga ferien. og har ikke tårt å gå på vekten etter at jeg kom hjem i går. har ikke akuratt regnet på kcal når jeg var på ferie så satser på full trening i morgen og ny veing på fredag :)

 

hvem er det egentlig som henger med her inne fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem er det egentlig som henger med her inne fremdeles?

Heldig du som har vært i syden. Gleder meg til det er min tur :P Må bare få av noen (les:en del) kilo først :P

 

Jeg er fortsatt med i tråden. Håper heller ikke den dør ut :) Er bare noen få uker igjen til påske, så jeg henger fortsatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nok er nok

Jeg henger med her fremdeles!

Så herlig med sydentur, Kirie! Og HSSK: du er rå!

 

I dag har jeg vært på veiing igjen, og har endelig sett det magiske 70-tallet.

Deilig å nå sånn milepæler selv om jeg har et stykke igjen.

Er topp motivert videre og målet om 10 innen påske kg skal jeg klare!

Men jeg begynner å bli matlei og må tenke litt nytt nå merker jeg!:)

Ha en flott uke!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunny76

Hei igjen, jeg er også med enda! høres ikke dumt ut med en sydentur,nei! Det må jo være lov å kose seg litt ekstra på ferie B) Vi snakkes! Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å legge inn målene mine også siden start(11.januar).

 

Midje: 80 cm (-7 cm)

Overarm: 28 cm (-2 cm)

Bryst: 98 cm (-9 cm)

Ende: 109 (-9 cm)

Lår: 51 cm (-2 cm)

Hals: 34 cm (-0 cm)

Hofter: 102 cm (-14 cm)

Legger: 40 cm(-3 cm)

Totalt: - 46cm(!) på 2 mnd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å legge inn målene mine også siden start(11.januar).

 

Midje: 80 cm (-7 cm)

Overarm: 28 cm (-2 cm)

Bryst: 98 cm (-9 cm)

Ende: 109 (-9 cm)

Lår: 51 cm (-2 cm)

Hals: 34 cm (-0 cm)

Hofter: 102 cm (-14 cm)

Legger: 40 cm(-3 cm)

Totalt: - 46cm(!) på 2 mnd! :)

 

whhoohhooo så bra!

 

lur ide å legge inn målene. ofte mer motiverende enn selve vekten!

har ikke målt meg på et par uker nå. skal også legge inn mine mål til helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...