Gå til innhold

fullammer og vil ned 10 kg (28 år)


Gjest momsa

Anbefalte innlegg

Etter graviditeten henger en del kg igjen. Ønsker å gå ned 10 kg innen sommeren. Ikke lett å klare det når jeg har en liten krabat på 2 mnd og det snør og er kjempekaldt for trilleturer... blir bare sittende inne da.... Det kan bli litt vel mye kos... Er det noen andre i samme situasjon som også trenger motivasjon og et spark bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går ned mye mens du ammer, så kan det ha 2 veldig negative effekter.

 

For det første så lagres tungmetaller og avfallstoffer i fettet vårt, og når fettet forsvinner, så går dette over i melken. Dette er miljø-gifter, og man har lite dokumentasjon på hvor skadelig dette er, men det er påvist i inuitt samfunn at barna får nedsatt fruktbarhet. De fleste anbefaler maximum vekt reduksjon på 0,5 kg per uke ved fullamming.

 

I tillegg kan man risikere å miste melken helt hvis man spiser for lite! -Hvis du har sett kalori beregningene og meny-forslagene rundt i forumet, så må du iallefall opp en meny i forhold til normalt (den du regner deg frem til. Se svaret mitt til Faith sitt innlegg om manglende motivasjon!), og i tillegg skal du ha endel ekstra på melkerasjonen. Vet ikke helt hvor mye, og har sett mye forskjellig på forumet. Jeg ville anbefalt deg å melde deg på ett kurs, for instruktørene skal ha god oversikt over dette. -Ellers ville jeg kuttet ut snop og brus, og tatt dette over litt lenger tid enn til sommeren. -Du kan alltids øke tempoet på reduksjonen når du ikke lnger ammer!

 

-Dette var neppe særlig motiverende, men det er greit å vite hva man skal passe på i forhold til melk og barn også, synes jeg.. -Og sunn mat og trilleturer (venter også på våren ;), er uansett bare bra! Prøv forresten Pilates i stua! Det gjør jeg med ujevne (skal bli jevnere!) mellomrom!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ønsker jeg deg lykke til! Håper du finner en link eller noen med omtrent tilsvarende mål her inne! Selv er jeg med i Påskemål og NED 20-30kg, og de fleste linkene er ganske åpne for nye deltakere!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...