Gå til innhold

Da prøver vi på nytt i år igjen!


Gjest Kamilla23

Anbefalte innlegg

Gjest Kamilla23

Hei! :)

 

Jeg er en jente på snart 23, som alltid har slitt med vekta.

Januar har alltid vært den fine "nå starter vi"-måneden, og derfor prøver vi igjen.

Jeg har prøvd mye, og det meste har hatt effekt, men så dabber motivasjonen, og jeg detter tilbake i gamle spise- og innaktivitetsmønstre. For jeg klarer om jeg bare vil, men det er ikke alltid vilja holder meg gående.

 

I fjor var jeg flink, og gikk med fra 123, og endte nede på 104 før jeg rett og slett gav opp. Nå er jeg igjen oppe på 125 (!) kg, og skal ned iallefall 10 kg til påske. Greit å sette seg enkle mål i starten, da er alt så mye lettere å oppnå. Selvsagt skal jeg enda lengre ned, men det tar vi etterhvert. :)

Bunaden skal på 2 ganger i mai, den passet ikke i desember, så har sikkert 10 cm rundt mage og midje før den i det hele tatt er behagelig å lukke.

 

Fikk meg steppmaskin til jul, og har satt meg mål at jeg skal trene med den iallefall 5 ganger 30 min i uka foran tven, ved siden av at jeg går mye til skole og jobb.

Noen som vil holde meg med selskap, slik at vi kan følge hverandre ned mot våre mål?

Jeg er slem mot meg selv og setter veiedag til mandager, da er man nødt til å være flink i helga. Hva du velger er opp til deg, men hadde jo vært gøy å komme med oppdateringer samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sacred91

hei :) jeg syns vi skal motivere hverandre!! hehe. Er godt å lese at det er fler der ute som er klar for å ta en tak.

 

Siden du skrev litt om deg selv kan jo kansje jeg gjøre det samme:) Jeg er 20 år og har nå nådd vekten 92 kg. Har alltid slite med overvekt, og i mine tennår valgte jeg feil måte å bekjempe kiloene på- jeg slet med en spiseforstyrrelse i ca tre år. Jeg fikk hjelp fra familie da jeg veide 67 kg (noe som for min del var ganske ''lite'' med tanke på at jeg alltid har vært stor). Dette førte naturligvis til en stor oppgang i vekt.. Nå er jeg potte lei, og er klar for en ny og sunn start!! : )

 

Mitt mål er å komme ned på 70 - tallet, jeg tenker at dette for min del blir en lang prosess. Gjør som du å prøver å tenke litt realistisk, en får heller ta tiden til gode:)

Håper vi kan pushe hverandre, støtte og gi gode råd på tunge og lyse dager:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dreven23

Så bra! :) Godt å være flere sammen i slike sammenhenger.

 

Trener du, og i tilfelle hva?

Akkurat nå har jeg ikke medlemskap noe sted, men sitter og vurderer å melde meg inn i en senter som heter Fresh Fitness. Koster bare 199 kr i måneden nemlig! :)

Det blir liksom lettere å få gjort treningen om du gjør det på et senter.

 

Hvilken meny følger du, og følger du GR slavisk?

Jeg følger meny 4 (2200 kcal), og sliter litt med å spise nok når jeg spiser ordentlig sunn mat. Så jeg velger derfor ikke alltid det letteste, i og med at jeg har en del kcal hver dag. Det er grenser for hvor mye jeg klarer å trykke inn i denne kroppen! :P

 

Målet mitt er å komme ned på ca 80 tenker jeg. Jeg er 175 cm høy, og er ganske bredskuldret, altså må kroppen se proposjonal ut når jeg når målet mitt. Målet mitt har aldri vært å se radmager ut, men sunn og frisk og å kunne kjøpe de klærne jeg vil.

Kroppen min er egentlig ganske jevnt fordelt, men med et ekstra fettparti rundt magen, så det er mitt store problemområde. Heldigvis er det der ting forsvinner først, så det var den som ble mindre i min gode periode i fjor.

 

Nå begynner jeg på skolen igjen i morgen, så har vært flink til å kjøpe inn mat til niste. Dette er et av de værste problemene mine, fordi det er så enkelt å kjøpe noe i kantina. Må bare være flinkere til å stå opp 10 min tidligere, så jeg rekker å spise frokost og lage lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Jeg er en jente på 19 år som startet igjen for meg selv 01.01. Jeg har tidligere gått på kurs og internettkrs, men jeg gikk ikke noe særlig ned. Derfor tenkte jeg at denne gangen starter jeg helt for meg selv, og når motivasjonen daler (noe som den sansynligvis kommer til å gjøre) melder jeg meg på kurs. Tenker det er lurt å ha en plan b :)

 

Jeg veier nå 98,4 kg,og er veldig klar for å bli mindre! Da jeg begynte på kurs i mars 2011 veide jeg 87,7 kg, så har jeg gått både opp og ned og nå er jeg der jeg er i dag, men dette skel endre seg. Jeg håper og tror på -10 kg innen påske, men jeg er grådig uttålmodig og vil helst at alt skal skje nå, men slik er det jo ikke.

 

Nytt år- nye muligheter, heter det og jeg er SÅ klar for at dette skal bli mitt år! Så stå på jenter, så klarer vi dette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dreven23

Håper uka deres har gått bra jenter! :D

 

Leser til eksamen for tiden, så har mye å gjøre. Men skal prøve å komme innom og skrive litt her.

Hvordan går helgen? Er dere flinke, og holder dere unna godsakene?

Skal unne meg et frimerke eller to i løpet av helga. :) Har foreløpig vært veldig flink denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper uka deres har gått bra jenter! :D

 

Leser til eksamen for tiden, så har mye å gjøre. Men skal prøve å komme innom og skrive litt her.

Hvordan går helgen? Er dere flinke, og holder dere unna godsakene?

Skal unne meg et frimerke eller to i løpet av helga. :) Har foreløpig vært veldig flink denne uka.

 

Vekta mi viste 3 kg ned på 1 uke!:) så jeg er strålende fornøyd!:D

Har spist null godteri,og trent som en hest hele uka:p hehe :) Godt man ser resultater!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dreven23

Vekta mi viste 3 kg ned på 1 uke!:) så jeg er strålende fornøyd!:D

Har spist null godteri,og trent som en hest hele uka:p hehe :) Godt man ser resultater!:)

 

Så deilig! :) Feiret bursdagen til ei venninne på lørdag, men var ellers ganske flink. :)Skal veies i morgen, og har en relativt god følelse. Men har fått en strekk i ryggen, så har desverre ikke fått trent så mye jeg har ønsket denne uka. Men neste uke skal bli bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...