Gå til innhold

Et lettere år - et lettere liv!


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

 

Skikkelig dårlig helg!! :(

Kommer sterkere tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Hvordan går det med deg, Sol?! Travel uke? :)

 

Her går det ganske greit! Føler jeg har fått hentet meg inn etter helgas utskeielser, men jeg har et fryktelig søtsug. Håper det gir seg snart!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

 

Fornøyd med resultatet, selv om jeg ikke er fornøyd med helgas utskeielser. Jeg sliter litt med å bare unne meg litt og med å ikke overdrive helgekosen! :(

Noe kos blir det garantert i påsken så denne ukas mål blir å holde vekta!

 

Nå er jeg spent på deg, Sol!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

måtte jo bare bite i det sure eplet en gang og veie meg.. resultater var ikke så bra akkurat. men det kommer jo selvsagt ikke som noen overraskelse. Jeg er og blir evig håpløs!!!!

Men jeg gir ALDRI opp..

Jeg er vel på rett vei igjen nå.. har det ofte vanskelig inni meg altså.. ikke sånn med følelser osv.. men jeg har stadig lyst på noe godt.. føler jeg må ofre noe, misunner alle andre som kan spise det jeg ikke kan osv osv.. utrolig dumme tanker ettersom jeg ikke liker meg selv som tykk, eller som stapper av usunn mat.. ;)Jeg må hele tiden overbevise meg selv om hva jeg ønsker og vil, og det er en litt slitsom indre konflikt. man blir sliten av det, og gir desverre opp altfor ofte.. og jo oftere jeg gir opp, jo lettere er det neste gang liksom. så jeg må nok bare bestemme meg for å ikke gi etter.. jeg må lage meg fordelskort tror jeg.. kort jeg kan ha på innerlomma når fristelsene blir for store;) Grunnen til hvorfor jeg ønsker gå ned i vekt. alle fordelene ved å være slank og sunn osv..

Hvordan går det med deg nå da Jojo.. Du er utrolig heldig som er der du er i vekta.. Gleder meg stort til jeg er der også..

 

Hm.. er så baby syk om dagen også jeg.. begynner snart få lyst på nr 4;) he he.. Skal jobbe fram til neste sommer iallefall, før det blir noe ny baby. Nå har jeg søkt meg inn på skole fra høsten av. det går 4 år på deltid, men det skal nok gå ganske så greit det. Det er deltidsstudie, og kan nok kombineres med barn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

en halv kilo til nå, så er jeg iallefall der jeg var..

 

Det går ganske bra nå, jeg er på rett vei og jobber mye med tankene mine om dagen. Jeg føler ikke at jeg må ofre noe hele tiden, men at jeg heller vinner en hel del..

Ved å si "nei takk" vet jeg hva jeg sier "ja takk" til;) og omvendt..

 

JEg er i en god trimmingsperiode om dagen, og gleder meg alltid til neste økt:)

Det har mye å si at solen er her, våren er her ordentlig.. Våkner om morgenen til fuglekvitter og solskinn, det hjelper meg. da blir jeg bare glad og blid av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

03.05 - 80,8 kg - opp 0,8 kg - totalt ned 15,7 kg

 

DÅRLIG måned! Opp en kg - ned en kg - opp en kg - ned en kg. Motivasjonen svikter veldig innimellom. Så hvis jeg ikke klarer å komme i gang igjen snart så blir det nok et nytt kurs til høsten! Kanskje et hold vekten kurs faktisk. Så kan jeg bli kvitt de siste kiloene og på samme tid lære meg å holde meg der nede... Tror det kan være fint!

Det eneste positive som har vært er at jeg stort sett har holdt på trimmen. Jeg går 4-6 ganger i uken, mellpm 6-9 km hver gang. Så det er noe iallefall!

 

Håper det at vi er her sammen kan øke motivasjonen min litt, Sol! Godt å ha deg her igjen iallefall! :)

God jobb på deg siste uka! Nå skal vi være flinke!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

så fint å se deg her inne:) Jeg har tro på at så lenge vi holder oss litt igang her inne så skal det gå fint..

JEg er i en god steam om dagen, måtte den vare leeenge.. Men jeg skulle gjort mye for å være der du er nå Jojo.. Gleder meg til å være der.. Tenk deg, nå har du bare noen få kilo igjen til målet.. du har holdvekten i sikte.. det må jo være deilig. dette har du jo ønsket siden du gikk hjemme med Irene:)

Jeg for min del er jo 13 kilo mer.. hmf.. men men. nå er jeg igang, også får jeg prøve glemme hele tallet og heller fokusere på delmål.. nå er første fokus 17 mai. det hadde vært fint om vekta iallefall lå på 90 da. For da blir ikke bunden så trang. det betyr 3 kilo ned på 2 uker da.. 1,5 i uka. det er jo mulig hvis jeg følger opplegget til punkt og prikke..

JEg er veldig på trimmern om dagen, så det er ikke noe problem.. MEn nå er det helg i sikte, og den er det verste. klarer jeg meg over den går alt bra:)

Jeg har iallefall ikke planer om å handle inn noe særlig, så da hjelper det kanskje litt..

 

Hjemmelaget burger og pommesfrites i ovnen på menyen i dag:)

I morgen er det Taco. begge deler fin mat når man er på slankern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

da er helgen over, og jeg er fornøyd med helgens innsats. jeg har spist gods men i kontrollerte mengder. er spent på vekten i morgen. jeg veide meg jo på torsdag, så jeg er redd det ikke har skjedd mye. men men. skål veie meg. hvordan har helgen din vært jojo? og hvor mange kilo til skal du ned egentlig? jeg tror nok det er lurt som du sier og ta hold vekten, og eventuelt de siste kildene der. sånn at man ikke ødelegger noe. så fort som mulig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

7 mai 12: 92 kg - 1 kilo siden sist, 4,4 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

veldig fornøyd med dagens resultat:) Deilig at litt innsats gir resultater.. gid det måtte fortsette. skal iallefall prøve jobbe for det:) Er topp motivert nå, og det er en herlig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

03.05 - 80,8 kg - opp 0,8 kg - totalt ned 15,7 kg

07.05 - 81,8 kg - opp 0,1 kg - totalt ned 14,7 kg :( :( :(

 

Bursdagshelg og alt har gått skeis som du ser.... Hjelpe meg!! Jeg tror egentlig det ikke er fullt så ille, fikk bl.a mensen i går kveld og da øker alltid vekten litt. Men oppgang er det uansett!

Tenker nok det må bli ett kurs! Men det blir nok allikevel ikke før over sommeren! Håper bare ikke jeg ødelegger enda mer for meg fremover! Dette er PYTON!!!!!

Jeg har henta meg inn i dag, men er vanvittig sugen på søtt/mat!! Så det blir en tøff tøff uke!

 

I CAN DO IT!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Måtte bare sjekke vekta i dag, og den var heldigvis bedre! 80,8. Men jeg fikk uansett env vekker, så nå blir det virkelig skjerpings!! Bør klare under 80 til neste mandag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

derfor er det alltid dumt med veiedag på mandager egentlig. . for det er litt missvisende. også.mister må motet unødvendig. men vi må aldri gi oss. og jess, you can do it. jeg var på kurs i går, hadde gått ned 1.5 siden forrige mandag, det var så deilig. gleder meg utrolig til å komme under 90 igjen. det skal bli så deilig. jeg var jo nede på 86 og tenkte at bare 11 kilo til målet. men kan ikke tenke på det. nå er nå og da var da. og nå er jeg godt i siget:-) gleder meg til trim og gleder meg til å spise smart:-) og det er deilig. lenge siden jeg har vært der

har som sagt følt mer på hva jeg ikke kan som alle andre kan osv. men nå fokuserer jeg mer på alt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

JA ja.. da var det fredag i morgen. Gleder meg til helg. OG jeg syntes alltid det er godt når helgen er over ifht å holde seg i skinnet. For det er da det blir vanskelig og mest fristende å ta mange dårlige valg. Men det gjelder å planlegge med gode matvarer i hus. I morgen er jeg litt usikker på hva vi skal ha til middag enda. men har lyst på noe godt, men sunt, som mamn kan spise mye av. Forslag??? :)

 

PÅ lørdag skal vi i 40årslag. Lag er det vanskeligste for meg. da går jeg inn i frotsehumør med en gang.. fri tilgang på alt som er godt.. gratis er det også;) he he.. MEn jeg tror det er koldtbord. så da skal jeg fylle på med salat, fisk av alle slag, kylling uten skinn osv minimalt med potetsalat og brød. gleder meg iallefall. har planer om å kjøre, så blir det ikke vin i tilegg, for det blir så mye ekstra kcalorier jeg ikke tregner.

 

HVis jeg klarer meg igjennom helgen så gleder jeg med til veiing på mandag. Det går veldig bra. og jeg er så motivert og fornøyd. Jeg tar mange bra valg og syntes det ikke er vanskelig. Det føles bare greit. OG jeg har ikke lyst på sjokolade eller dritt!!! Tro det eller ei;)

 

Gleder meg til jeg er under 90 og godt nede på 80 tallet. er jeg flink så skal det gå fort!!!

 

Alt bra med deg Jojo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg har hatt noen gode dager egentlig. Litt mindre trim enn jeg pleier, men det har vært travelt! Så det er ikke viljen det har stått på! :)

Jeg grugleder meg litt til helga selv. Det er jo da det er vanskelig! Vi får middagsgjester på lørdag, og skal ha vin/øl til maten. Men jeg tror ikke det tar helt av! ;)

 

Forslag til middag... Taco, hot pizza eller pizzasnurrer som er i GR boken, en god salat med pasta og pesto. Og selvfølgelig velge sunne alternativer som karbonadedeig og fullkornspasta. Kommer ikke på noe spenstig nytt kjenner jeg..

 

Det ble en snikveiing i dag, og jeg var under 80 igjen. Håper bare det holder seg til mandag!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

7 mai 12: 92 kg - 1 kilo siden sist, 4,4 tilsammen

14 mai 12: 90,9 - 1,1 kilo siden sist 5,5 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Så fint å høre at det går fint jojo. det er jo ingen bedre følelse. håper du har klart helgen bra. Det er veldig frustrerende at man ikke får trimmet, når det er det man ønsker. kjenner til den følelsen for å si det sånn. man blir rimelig rastløs og sur av det.

 

Helgen her har gått bra tross utfordringene.:) Og jeg er fornøyd med dagens veieresultat. OG drømmer om å se 80tallet neste uke. selv om vi har 17 mai og laaaaanghelg i møte. hi hi. Behøver jo ikke bety frotsing... men kan jo bety mer aktivitet med familien???

Vi har vært i 40årslag i helgen. det var vanskelig. jeg hadde lyst på så mye.. det var spekemat, eggerøre og potetsalat. nam nam.. ryundstykker og flatbrød.

JEg forsynte meg to ganger. men spiste bare ett halvt rundstykke og litt flatbrød. tenkte at jeg kunne droppe det som fylte på veldig. også valgte jeg mest ordentlig skinke. ikke så mye pølse, selv om det var i fleng av alt, og det er det jeg liker best. jeg fylte på med meloner og pynt. de hadde ikke salat vedsidenav og det var litt dumt. men men.

kakebordet måtte jeg virkelig ta styring. masse godt, og jeg er helt håpløs. men det ble to små blondestykker med bløtkake og sjokoladekake. det smakte godt, og jeg var ikke kvalm etter inntak:) Det er jo ett pluss for meg. ellers er det ofte det som skjer.

Det var nattmat, ertesuppe med rundstykker. da tok jeg bare litt og ett kvart rundstykke.

Alt i alt veldig fornøyd. Jeg valgte å kjøre, så da ble det ikke noe brukt på alkohol også slapp jeg fristelsen med røyk. For jeg er nok dømt når jeg drikker:( he he..

 

Men nå har jeg topp motivasjon og gleder meg til neste veiing.. OG gleder meg over å føle meg bra. kjenner det allerede litt på klær. og det tar ikke så lang tid før man føler seg bra.

 

Håper det har gått bra med deg i dag jojo.

 

HEr blåser det noe helt inn i hampen i dag. Ikke mulig å gå tur med småjentene iallefall. så da håper jeg den løyer utover dagen, slik at jeg kan ta en tur før middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

03.05 - 80,8 kg - opp 0,8 kg - totalt ned 15,7 kg

07.05 - 81,8 kg - opp 0,1 kg - totalt ned 14,7 kg

14.05 - 79,8 kg - ned 2,0 kg - totalt ned 16,7 kg

 

Som sagt - veide mindre dagen etter forrige veiedag - så jeg har i realiteten gått ned 1 kg. Fornøyd med det - men nå har jeg gått opp og ned og opp og ned litt for lenge.... Nå vil jeg bare fortsette NED!!

 

Helgen gikk helt greit! Kunne vært verre og kunne vært bedre! Ingen planer neste helgen som kommer - det er de dagene som ødelegger alt!! Så jeg håper å komme meg gjennom med helt god samvittighet denne gang - hadde vært deiligt! :)

 

Høres ut som du klarte deg bra i 40 års fest! Bra jobba! Ja tenk så deiligt å komme under 90! Det er spesielt å komme ned på nytt tall!

Alkohol+røyk=SANT!! Jeg er i gang igjen for å si det sånn....klarer ikke gi meg nå....men jeg jobber med motivasjonen så håper på å klare det snart! Jeg må vel bare bestemme meg for en dato!!

 

Ha en riktig fin 17 mai uke - og lykke til! ;) Jeg jobber fredag dessverre - men skal kose meg for det om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

wow. det er jo Supert. jeg er imponert over at du går ned så mye hver gang jeg da. du er jo så flink

røyk er en uting. uff. røyker du hver dag nå da eller? jeg og du er skummelt lihke;-) he he. både ifht mat og røyk. man mbare bestemme seg. men er ikke lett det heller. ja få våt neste utfordring 17 mai da. men skal klare det. har planer om å kose meg med pølse og is. mulig rømmegrøgrøt også. jeg får se om jeg syntes det er verdt det. ha en god 17 mai venn. også meldes vi over helga. legger nok inn litt iløpet av helga tenker jeg. litt for å holde fokus og motivasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

03.05 - 80,8 kg - opp 0,8 kg - totalt ned 15,7 kg

07.05 - 81,8 kg - opp 0,1 kg - totalt ned 14,7 kg

14.05 - 79,8 kg - ned 2,0 kg - totalt ned 16,7 kg

21.05 - 80,7 kg - opp 0,9 kg - totalt ned 15,8 kg

 

Ikke mye gøy å gå på vekta i dag - og det var som fryktet... Men jeg skylder det på røykeslutt - fjerde dagen i dag - nå må jeg bare hente meg inn igjen! Full skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt okt 2011: 96,5 kg

05.03 - 82,6 kg

12.03 - 81,3 kg - ned 1,3 kg

19.03 - 80,7 kg - ned 0,6 kg - totalt ned 15,8 kg

26.03 - 81,2 kg - opp 0,5 kg - totalt ned 15,3 kg

02.04 - 80,0 kg - ned 1,2 kg - totalt ned 16,5 kg

03.05 - 80,8 kg - opp 0,8 kg - totalt ned 15,7 kg

07.05 - 81,8 kg - opp 0,1 kg - totalt ned 14,7 kg

14.05 - 79,8 kg - ned 2,0 kg - totalt ned 16,7 kg

21.05 - 80,7 kg - opp 0,9 kg - totalt ned 15,8 kg

 

Ikke mye gøy å gå på vekta i dag - og det var som fryktet... Men jeg skylder det på røykeslutt - fjerde dagen i dag - nå må jeg bare hente meg inn igjen! Full skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

5mars 12: 96,4 kg

12 mars 12: 93,6 kg - 2,8 tilsammen

19 mars 12: 92,5 kg - 1,1 siden sist 3,9 tilsammen

23 april 12: 94 kg + 1,5 siden sist, 2,4 tilsamen

3 mai 12: 93 kg - 1 kilo siden sist, 3,4 tilsammen

7 mai 12: 92 kg - 1 kilo siden sist, 4,4 tilsammen

14 mai 12: 90,9 - 1,1 kilo siden sist 5,5 tilsammen

21 mai 12: 90,7 - 0,2 siden sist 5,7 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

ikke helt fornøyd med resultatet i dag. men det var litt ned. håper på bedre resultat neste uke. pinse kan jo by på endel.

jojo. jeg syntes absolutt ikke dagens resultat er ille. det kunne vært mye værre. hvis du nå tar deg inn så er det borte til neste uke vet du. tenk det. da kan den vonde følelsen være borte . gi gass og trå til;-) he he. jeg vet hvor vanskelig det er, og hvore lett det er å være eplekjekk. men jeg vet også hvor fælt det er å lå det gå før langt

lag deg en liste med fordeler med å nå målet ditt. og hvorfor du vi dit

og hvordan følte du deg før du begynte på kurs, dit vil vi ille igjen!!!!! stå på vennen. jeg heier på oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...