Gå til innhold

Et lettere år - et lettere liv!


Gjest jojomamma
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Jeg er en tobarnsmor som har vært aktiv på gravide og ammende - trådene noen år.

Jeg er en orntlig jojoslanker! Selv om det de siste par årene har gått jevnt og trutt oppover, og lite ned! :P

Jeg tok et GR kurs i høst og gikk ned 8,7 kg på det, men har en lang vei igjen enda! Jeg finner det motiverende å være aktiv her inne! Jeg syntes bare det var på tide å bytte gruppe, for nå nærmer ammetiden seg slutten! :)

 

Jeg begynner på nytt GR kurs førstkommende mandag, og ser frem til det!

Jeg er 170 cm og har som mål å komme under 75 kg i løpet av 2012! Jeg kommer til å føre vekt her når jeg begynner på kurs igjen! Nåværende vekt er ca 88 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lettere år - et lettere liv! :rolleyes:

Og ja, denne gangen skal det være varige endringer - ikke bare en kur for å komme meg raskt ned.

 

Jeg er 45 år og 162 cm, og har slanket meg nesten hele mitt voksne liv, og nå orker jeg ikke å holde på sånn lenger...

Morgenvekta mi var 85,9 kg idag tidlig, og målet mitt er å komme under 70 kg - Skal starte på kurs i neste uke, så da kan jeg evt. melde inn "kursvekta" da, men syns morgenvekta er enklest å forholde meg til... Har kurs på mandag, men tenkte å ha egen veiedag på tirsdag

Og jeg har bare vært innom og sett på forumet tidligere, men har aldri skrevet på noen tråder, så dette kan bli spennende :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Slenger meg med her jeg!

 

Begynte på nettkurs i går, og dette er mitt første kurs noensinne. Har slanket meg tidligere, men da for egen hånd, og er vel redd de fleste av de 16 kiloene jeg gikk ned den gangen har hengt seg på igjen :huh:

 

Vi er ganske like i vekt og høyde ser jeg, min høyde er 1.72, og startvekten i går var 88,2 kg.. Hovedmålet mitt er også 75 kilo, i all fall i første omgang. Det var dit jeg kom sist, og der følte jeg meg ganske ok, om ikke helt tilfreds. Men det er langt dit, så her er det visst bare å brette opp ermene :P Må sette meg små delmål for å holde motivasjonen oppe, så nå skal jeg jobbe for 85 kg, og motivasjonen min er å komme inn igjen i buksene jeg brukte i fjor høst. Det bør ikke være så langt dit håper jeg, men da er det litt enklere å strekke seg etter også :)

 

Er også 2-barns mamma, 31 år og lærer av yrke. Hva jobber dere med? Trenger litt motivasjon for å komme igang med trening kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjekt med flere her! Velkomne skal dere være! :)

Jeg er sosionom og jobber i psykiatrien.

 

Nå er det ikke lenge igjen til kursstart - heldigvis!! Jeg sliter nå etter jula med sug etter søtt, så det blir godt med det ekstra presset!

Ønsker dere en god helg, så er det full rulle på mandag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Heisann:) jeg vil gjerne være med og:) jeg begynner på maxikurs onsdag, er 1,62 høy og veier vel rundt 74 kg. skal veie meg i morgen å legge inn her da:)

 

Dette skal vi klare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Jepp.. da er jeg her jojo:)

Gleder meg til å ta fatt på fettet;) He he.. julen har bydd på mye smult og spekk.Og jeg føler meg som en riktig god ribbe.

Men nå er det kyllingfilet som gjelder.

 

Jg veier meg på mandag og vil rapportere da..

 

Navnet måtte jeg endre, kom ikke inn med det gamle..

 

Godt å se at det er flere i gang.. Måtte sommeren bli fin med tanke på kropp.. At det er godt å ta fram sommerklær, og forhåpentligvis trenger man noen nye fordi man har blitt så slank;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jepp.. da er jeg her jojo:)

Gleder meg til å ta fatt på fettet;) He he.. julen har bydd på mye smult og spekk.Og jeg føler meg som en riktig god ribbe.

Men nå er det kyllingfilet som gjelder.

 

Jg veier meg på mandag og vil rapportere da..

 

Navnet måtte jeg endre, kom ikke inn med det gamle..

 

Godt å se at det er flere i gang.. Måtte sommeren bli fin med tanke på kropp.. At det er godt å ta fram sommerklær, og forhåpentligvis trenger man noen nye fordi man har blitt så slank;)

 

 

BRA!!! Godt å ha deg med videre! Må bare venne meg til nytt nick! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da er det helg, og det skal bli utfordrende nok ;) Snart gjennomført en uke av kurset, og jeg får vel kalle prosjektet sakte, men sikkert! Langt ifra alt som har vært 100 % denne uka, men jeg har i alle fall spist regelmessig, og mye sunn mat. Så har jeg hatt et par sjokoladesprekker på kveldene da vi har hatt besøk, men ser opp og fram, dette skal jeg klare!

 

Jepp, jeg spiser brød. For meg gjelder det livsstilsendring, og for oss er brød en naturlig del av kostholdet, så det vil jeg ikke kutte ut. Men varierer med knekkebrød, og spiser grove typer brød.

 

Ha en flotters helg alle sammen, og lykke til med snart kursstart for dere som skal det :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Ja jeg også må venne meg til nytt nikk.. Veldig rart egentlig.. HAr jo hatt det andre siden 2008.. Nå virker det som jeg er en sånn fersking.. Men kanskje det bare er positivt;)

 

Vel i dag har jeg gått på vekta.. OG det var ille, som jeg trodde.. Uff.. Mister helt motivasjon. men jeg skal ikke gi meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solskinnsmammaen

Nå har jeg hatt en lang lang periode med masse frotsing.. Nå er det slutt.. Sunn mat og sunne vaner, trimming.. OG kasting av røyken, som jeg da har klart å venne på meg igjen.. uff.. Det er mitt største problem.. OG grunn til at jeg ikke trimmer.. Orker ikke gjøre begge deler jeg.. OG tenk hvor ille det er.. Slutter å gå og begynne å røyke.. Det er tap tap uansett. Jeg motiverer meg selv til å kutte i disse dager, men det er søren meg ikke lett..Jeg vet det bare er å legge den fra seg og slutte.. bare kutte med en gang. Men jeg er så svak:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Nå har jeg hatt en lang lang periode med masse frotsing.. Nå er det slutt.. Sunn mat og sunne vaner, trimming.. OG kasting av røyken, som jeg da har klart å venne på meg igjen.. uff.. Det er mitt største problem.. OG grunn til at jeg ikke trimmer.. Orker ikke gjøre begge deler jeg.. OG tenk hvor ille det er.. Slutter å gå og begynne å røyke.. Det er tap tap uansett. Jeg motiverer meg selv til å kutte i disse dager, men det er søren meg ikke lett..Jeg vet det bare er å legge den fra seg og slutte.. bare kutte med en gang. Men jeg er så svak:(

 

Kjenner meg igjen!! Jeg har og røket på røyken mer og mer siste månedene. Ikke bra ikke bra!!! Har planer om å slutte torsdag, jeg og en venninne. Heng seg på om du vil. Jeg blir så sugen på alt mulig, fordi jeg har lyst på røyk

HELE tiden nå. Og da blir det fort andre utskeielser... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag: 87.5 = - 0.7 kg den siste uken :) Er godt fornøyd med det jeg :) Har ikke planer om å rushe ned i vekt denne gangen, skal ta det sakte, men sikkert, og gjøre endringer jeg kan leve med over langen :rolleyes:

 

Så flinke dere er som kutter røyken! Det burde jeg og ha gjort. Men det klarer jeg ikke når jeg samtidig skal ned i vekt, så jeg tillater meg å holde på den en stund til, så får det være neste prosjekt. Lykke til med røykestopp - det står det RESPEKT av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt i dag: 87.5 = - 0.7 kg den siste uken :) Er godt fornøyd med det jeg :) Har ikke planer om å rushe ned i vekt denne gangen, skal ta det sakte, men sikkert, og gjøre endringer jeg kan leve med over langen :rolleyes:

 

Så flinke dere er som kutter røyken! Det burde jeg og ha gjort. Men det klarer jeg ikke når jeg samtidig skal ned i vekt, så jeg tillater meg å holde på den en stund til, så får det være neste prosjekt. Lykke til med røykestopp - det står det RESPEKT av :)

 

Grattis med nedgang!! Supert resultat det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Startvekt : 96,5 kg

Etter kurs 1 - 14.des : 87,8 kg - Totalt ned 8,7 kg

 

KURS 2

 

09.01 - 1.veiing : 87,7 kg

 

Da blir det spennende neste uke!! :) Jeg gikk ned fra meny 3 til meny 2 nå, så det blir jo noen endringer....

 

Er så HERLIG å være i gang igjen! Jeg tar med resultatene fra forrige kurs også - selv om jeg ikke har ført det her før. Det er jo endel av hele pakken det! :) Jeg er foressten superfornøyd med å ha holdt vekten i jula - for jeg har skeia MYE ut!!

 

Ha en fin uke, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Se det, der var dere :) Masse lykke til med et lettere år, du klarer å nå målet ditt - det vet jeg ;) Lurt å gå på kurs!

 

Det går bra for meg også, har nådd målet mitt med 75 kg i 2011, nå er det de siste tre kiloene som skal bort i løpet av vinteren. Jeg blir nok ikke så aktiv i forum lenger, men jeg kommer innom og ser hvordan det går med dere - jeg heier på dere!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Se det, der var dere :) Masse lykke til med et lettere år, du klarer å nå målet ditt - det vet jeg ;) Lurt å gå på kurs!

 

Det går bra for meg også, har nådd målet mitt med 75 kg i 2011, nå er det de siste tre kiloene som skal bort i løpet av vinteren. Jeg blir nok ikke så aktiv i forum lenger, men jeg kommer innom og ser hvordan det går med dere - jeg heier på dere!

 

Lene

 

 

 

Takk for det, Lene! :)

Og gratulerer så mye med resultatet i 2011!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Se det, der var dere :) Masse lykke til med et lettere år, du klarer å nå målet ditt - det vet jeg ;) Lurt å gå på kurs!

 

Det går bra for meg også, har nådd målet mitt med 75 kg i 2011, nå er det de siste tre kiloene som skal bort i løpet av vinteren. Jeg blir nok ikke så aktiv i forum lenger, men jeg kommer innom og ser hvordan det går med dere - jeg heier på dere!

 

Lene

 

 

 

Takk for det, Lene! :)

Og gratulerer så mye med resultatet i 2011!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er første kursuka godt i gang! Det går fint! Var i barnebursdag i går. Tok et mini kakestykke og klarte la det bli med det! Har klart å holde meg på 16-1700 kcal hele uka, så jeg er fornøyd! Kunne vært mer aktiv, men det ØSER ned, så det frister ikke så... Men får ta det igjen i helga! :)

Kjenner jeg er utålmodig på å se 70-tallet igjen! Håper på å klare det i løpet av kurset!

 

Ha en fin helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Puh.... I dag er jeg suuulteeeen!! Godt dagen snart er over. Kjenner faktisk at jeg skal spise 300 kcal mindre altså - hadde ikke trodd jeg skulle kjenne det sånn! Men det er nok pga utskeielsene i jula....

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.... I dag er jeg suuulteeeen!! Godt dagen snart er over. Kjenner faktisk at jeg skal spise 300 kcal mindre altså - hadde ikke trodd jeg skulle kjenne det sånn! Men det er nok pga utskeielsene i jula....

 

God helg! :)

 

Know the feeling :blink: Kjenner at det stresser meg litt alt dette med å telle kalorier og veie maten og i det hele tatt. Får ikke det helt til, for ikke å snakke om å føre inn alle tall, det tar jo såååå tid :o Så kjører litt mitt eget løp, og prøver først og fremst å legge inn nye, gode vaner :D Spent på veie meg i morgen da, uke nr 2 snart fullført!

 

I dag har jeg ENDELIG kommet igang med treninga :D Syklet i 30 minutter, og styrketrening i 25 minutter. Det kjentes utrolig godt!! (og tungt ;) men vet det går lettere etterhvert!)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra at du har komt i gang med trening! :) Sliter litt der sjøl altså. Blir mest gåing på meg....og det er greit nok det, men jeg sliter på dager med vind og regn! Har som mål å 10 trimpoeng i uka. Denne uka ble det bare 5. Kurskveld med veiing i morgen på meg. Alltid spennende det! Har egentlig en grei følelse ifht mat, men kunne også vært bedre!

 

Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å høre hvordan det går med deg i morgen jojomamma - tvi, tvi :) Og grugleder meg til å gå på vekta i morgen selv.... Jammen kom jeg meg ut på en 50 minutter lang gåtur i kveld sammen med ei venninne, utrolig godt i 7 minus og vakkert vinterlandskap :D Denne uka skal jeg trene, om det ikke blir så mye, så litt. Lykke til med neste uke jenter :)

 

Så bra at du har komt i gang med trening! :) Sliter litt der sjøl altså. Blir mest gåing på meg....og det er greit nok det, men jeg sliter på dager med vind og regn! Har som mål å 10 trimpoeng i uka. Denne uka ble det bare 5. Kurskveld med veiing i morgen på meg. Alltid spennende det! Har egentlig en grei følelse ifht mat, men kunne også vært bedre!

 

Ha en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...